Beantwoord

Spamfilter

  • 26 November 2019
  • 43 reacties
  • 1051 keer bekeken

Waar kan ik de kpn spamfilter vindenĀ 

icon

Beste antwoord door wjb 26 November 2019, 08:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@Paul van der SluisĀ Het is niet mogelijk om de Spamfilter uit te schakelen

de spamfilter van KPN staat altijd aan.

Als er toch per ongeluk een e-mail in jouw spammap beland dan kan je het beste de onderstaande stappen doorlopen.Ā 

Ā 

Moet ik perse naar webmail om een mailtje van het stempel spam te ontdoen?

Reputatie 7

Moet ik perse naar webmail om een mailtje van het stempel spam te ontdoen?

Nee, als jij jouw email o.b.v. IMAP benadert dan kan je mails ook binnen de emailcliƫnt van de spamfolder naar de inbox verplaatsen om hem van de spamstempel te ontdoen.

Het werkt overigens ook de andere kant op. Als je een bericht in je inbox hebt staan die jij als spam wilt bestempelen dan sleep je hem simpel van de inbox naar de spamfolder.

Reputatie 7

Hoe lang moet de mail in de spam map staan zo dat het spamfilter de mail als spam herkend?

Jij bepaalt niet in je eentje of een mail door de spamfilter als spam gezien moet worden.

Door eenĀ mail naar de spamfolder te verplaatsen geef jeĀ de spamfilter direct een signaaltje dat je deze als spam ziet. Als de spamfilter voldoende signaaltjes van verschillende mensen krijgt dan zal de spamfilter die mail ook werkelijk als soam gaan behandelen.

Ā 

De andere kant op geldt precies hetzelfde.

Reputatie 4
Badge +2

Hoe lang moet de mail in de spam map staan zo dat het spamfilter de mail als spam herkend?

Jij bepaalt niet in je eentje of een mail door de spamfilter als spam gezien moet worden.

Door eenĀ mail naar de spamfolder te verplaatsen geef jeĀ de spamfilter direct een signaaltje dat je deze als spam ziet. Als de spamfilter voldoende signaaltjes van verschillende mensen krijgt dan zal de spamfilter die mail ook werkelijk als soam gaan behandelen.

Ā 

De andere kant op geldt precies hetzelfde.

Dus ik mag na zo'n 10 minuten de spam folder leegmaken, in de veronderstelling dat het filter mijn score heeft meegenomen.Ā  Wel of geen spam doet er even niet toe, als ik maar zeker ben dat mijn score is geregistreerd.Ā  Daar ging het om! Ik hou mijn folders graag schoon

Reputatie 7

Dus ik mag na zo'n 10 minuten de spam folder leegmaken, in de veronderstelling dat het filter mijn score heeft meegenomen.Ā  Wel of geen spam doet er even niet toe, als ik maar zeker ben dat mijn score is geregistreerd.Ā  Daar ging het om! Ik hou mijn folders graag schoon

Klopt, je mag dat zelfs 5 minuten,Ā 1 minuut of direct na het verplaatsen doen. De verplaatsactie zelf is immers de trigger richting spamfilter.

Kan je ook gelijk alle afzenders blokkeren die eindigen op @signaldust.com.Ā 
Krijg bijna elke week wel zoā€™n mail in mijn spambox.Ā 
Ā 

Reputatie 7

Dat kan door een filterregel in webmail te maken.

Ā 

@wjbĀ waar doe ik dat precies?

Reputatie 7

@wjbĀ waar doe ik dat precies?

In KPN webmail.

Ā 

@wjbĀ en als je ā€˜filter regelsā€™ er niet tussen hebt staan?Ā 
zie alleen die andere. Of moet ik ergens anders eerst nog iets aanzetten

Reputatie 7
Badge +21

AhaĀ @Skulle81Ā , dat lijkt op een oude bug in WebmailĀ , die kennelijk nog steeds niet is opgelost.

Webmail past de schermen automatisch aan op de grootte van de schermen waarop het draait, maar de functies zouden hetzelfde moeten blijven. Gebruik jij soms een klein scherm zoals je telefoon, probeer het dan eens op een tablet of laptop.

@RBxxĀ ja een klein scherm.Ā 
nu de hele tijd op de telefoon.Ā 
Ā 

Ondanks de schone beloften van een zelf-lerend spam filter gaat dat filter er bepaald niet op vooruit. Nu worden niet alleen berichten van de kerk als spam gemarkeerd, nu worden ook berichten van de EO,
de Sanquin Bloedbank en het ABP in de spam bak gezet. Ga vooral zo door KPN maar hier maak je geen vrienden en tevreden klanten mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Paul van der Sluis, ik snap dat je baalt. Maar blijf de mails naar de postvak in slepen. Daar blijft het wel van leren. Want vaak worden de nieuwsbrieven als spam gemarkeerd omdat dat voor men makkelijker is dan uitschrijven, wat men eigenlijk moet doen.

Hallo @Bart_Z , dank dat je de moeite neemt om te reageren en complimenten voor je loyaliteit maar zojuist trof ik een herinnering aan een afspraak met het UMC Utrecht gemarkeerd als spam. Dat lijkt niet echt op een nieuwsbrief. Hier is niet tegenop te slepen. Ik begin de moed op te geven. Als ik kijk naar de verhouding mail vs spam dan blijft er na mijn sleepwerk maar een klein aantal berichten over dat terecht als spam is gemarkeerd. Ik ontvang kennelijk niet veel spam. Ik vraag me af waarom KPN zo halsstarrig vasthoudt aan dat filter en weigert om het, ondanks nadrukkelijk verzoek, optioneel te maken. Ik ben ook benieuwd of het filter alleen leert van het verplaatsen van spam naar mail op webmail.kpnmail.nl of dat ik het ook kan onderwijzen via IMAP vanuit bijvoorbeel Mozilla Thunderbird. Als dat laatste ook werkt dan stap ik liever daarop over dan dat ik iedere keer moet aanmelden op de browser. Mocht jij, of iemand anders, Ć©Ć©n of meer antwoorden weten dan houd ik mij aanbevolen.

Reputatie 7
Badge +20

@Paul van der Sluis, die afspraak mail hoort niet in de spam te komen inderdaad. Zou je die mail willen opslaan en als bijlage naar abuse@kpn.comĀ willen sturen? Dan kunnen mijn collega's kijken hoe dit kan gebeuren en hoe dit voorkomen kan worden. Verder leert het spamfilter zeker van de acties. Maar daarbij is het ook afhankelijk van andere mensen. En optioneel maken is geen optie. Dan krijg je echt heel veel spam en verder is veiligheid van ons netwerk ook een belangrijke om het niet te doen.Ā 

Reputatie 7

Ik ben ook benieuwd of het filter alleen leert van het verplaatsen van spam naar mail op webmail.kpnmail.nl of dat ik het ook kan onderwijzen via IMAP vanuit bijvoorbeel Mozilla Thunderbird. Als dat laatste ook werkt dan stap ik liever daarop over dan dat ik iedere keer moet aanmelden op de browser.

Dat werkt bij elk mailprogramma zolang die maar o.b.v.Ā IMAP met de mailserver verbonden is.

Zelf gebruik ik de Outlook app op Android.

Ik ben zo langzamerhand HE-LE-MAAL klaar met de KPN en hun onzinnige spamfilter.

Ik loop al JAREN mailtjes van steeds weer dezelfde afzenders uit de SPAM te halen, geef steeds weer aan dat het GEEN SPAM betreft maar 2 dagen later is het weer zover. Nu verdwijnen zelfs nieuwsbrieven van de KPN zelf in de SPAM folder. Ik weet werkelijk niet wie of wat daarmee bezig is, maar ik zou hem/haar vriendelijk verzoeken elders een carriĆØre op te bouwen. Als de KPN dit niet snel fixt: ik zit er echt serieus over na te denken heel de KPN eruit te gooien ondanks dat ik al enkele decennia bij de KPN zit met een volledig pakket.