Beantwoord

Spamfilter houdt spam niet tegen

  • 2 February 2019
  • 21 reacties
  • 2214 keer bekeken

Reputatie 1
Heb KPN Veilig ingesteld om geen of weinig SPAM mails te ontvangen. Maar helaas werkt dit zeer matig. Diverse Spammails heb ik al vele keren gemeld maar blijven binnenkomen. 1 Spammail komt zelfs bijna dagelijks. Heb ook diverse keren gemaild naar valse-email enz. maar krijg standaard antwoorden en er verbeterd NIETS.
Snap niet dat KPN dit niet beter regelt. Ik stop met KPN veilig want dit biedt schijn-beveiliging.
Jammer....

Joop de Bruijne

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door MOBYLETTE 8 February 2019, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
KPN Veilig heeft helemaal geen invloed op de hoeveelheid SPAM die je zult ontvangen.
Ik snap ook niet hoe jij tot de gedachte gekomen bent dat KPN Veilig jou zou kunnen helpen bij het verminderen van SPAM.
Reputatie 1
Klopt , herstel: moet zijn KPN Spamfilter.
Reputatie 1
Heb zojuist Forum mbt Spamfilter gelezen en lees nu dat het al jaren heel slecht werkt, dus ik heb niet meer de illusie dat ik via dit Forum, mails en bellen iets zal bereiken. Even uitzoeken, misschien beter overgaan naar Gmail. Maar wat Google kan, dat zou Kpn toch ook moeten kunnen?
Reputatie 1
Vandaag weer 3 Spam mails. Zijn niet tegengehouden door KPN.

Maar heb intussen Spamfighter geïnstalleerd en die pakt ze gelukkig.

Onbegrijpelijk dat KPN het zo laat afweten v.w.b. spamfiltering.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @MOBYLETTE, welkom! Er is op dit moment een verhoging in het aantal spam wat binnenkomt, daarom komt er ook meer bij de klant, bij jou dus, binnen. We doen er echt alles aan om dit tegen te houden, maar het blijft vechten tegen de bierkaai. Je kunt in het lopende topic hierover zien, dat je niet de enige bent die hierover klaagt. We weten er dus van, maar ik kan er helaas weinig aan veranderen op dit moment 😞.
Reputatie 1
Dank Marcia voor je reactie. Maar ook van het KPN team krijg ik steeds te horen; "We doen er alles aan, we geven het door aan de verantwoordelijken enz "
Maar als ik al maanden een paar keer per week dezelfde Spammail krijg dan denk ik toch echt; " Dit moet op te lossen zijn ".
Als Spamfighter het wel lukt, waarom KPN dan niet ?
Reputatie 1
Marcia: ik heb even het Forum doorgespit en zie dat je als Moderator je werk zeer serieus en goed doet. Voor wat betreft de Spam, als ik alles zo lees, dan denk ik dat jij ook bij de verantwoordelijken er niet goed doorheen kan komen. Anders zou e.e.a. na een paar jaar wel goed werken. Groet, Joop de Bruijne
Reputatie 1
Marcia: heb je mijn tekst gelezen ?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MOBYLETTE zeker heb ik dat! Ik was gisteren vrij en lees nu je berichten. Bedankt voor je compliment in ieder geval! Heb je ook het nieuwste bericht van m'n collega Erik gelezen in dat ene topic? Als je er steeds zo'n last van blijft houden, is het wel een idee om een ander e-mailadres te nemen, los van je provider. Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is namelijk 😞
Reputatie 1
Als door een wonder houdt het Spamfilter van KPN sinds gisteren de Spam wel tegen: Bitcoin mails, Bol.com enz. Is positief en maar hopen dat dat zo blijft.
Reputatie 7
Badge +30
We blijven eraan werken, dus heel fijn dat je op dit moment minder last van spam hebt! Hopelijk blijft het zo inderdaad 🙂
Reputatie 1
Als door een wonder: al een paar dagen houdt KPN alle Spam mails tegen, elke dag 2 tot 5 stuks. Blijven duimen, is een verademing.
Reputatie 1
Verbaas me elke dag: tot voor kort ontving ik elke dag vele Spam-mails. En nu worden ze elke dag keurig gefilterd. Blijf benieuwd wat er veranderd is.
Reputatie 1
Helaas: weer in toenemende mate spammails, vanochtend 8 stuks. Blijft een hoofdpijn dossier voor KPN.

Spamfighter filtert deze mails wel. Heb Directie KPN per mail geadviseerd een samenwerkingsverband aan te gaan met Spamfigther..

Hoop dat ze dat serieus ter hand nemen want de huidige constructie is kwalitatief niet toereiking.
Reputatie 4
Badge +2
Als door een wonder houdt het Spamfilter van KPN sinds gisteren de Spam wel tegen: Bitcoin mails, Bol.com enz. Is positief en maar hopen dat dat zo blijft.
Kwam de spam wel van bol.com? Controleer de afzender eens, en ik durf bijna te wedden dat er geen afzenderadres van bol.com staat. Er gaat de laatste paar dagen phishing mail de wereld rond. Lijkt van bol.com te komen maar dat is niet zo. Lees maar eens na op fraudehelpdesk.nl of seniorweb of Plusmagazine. Bitcoin gebruikt bij bijna iedere mail een andere afzender. Da's ook lastig voor een spam filter
Reputatie 1
Nee, niet van Bol.com. Ook de inhoud niet. Spamfighter hield ze alle 8 tegen. Dat zo zijnde, dan moet KPN ze toch ook kunnen filteren.
Snap niet dat KPN dit probleem niet echt oplost. Wat Spamfighter kan moet KPN ook kunnen, en anders samenwerken op een of andere manier met Spamfighter of een andere professionele partij.
Reputatie 1
De score vandaag: 14 spam-mails die KPN niet heeft gefilterd. Spamfighter houdt ze wel tegen.

Hoe een bedrijf zo kan falen, erg jammer,
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend! We blijven er onverminderd aan werken, maar we merken zelf ook van tijd tot tijd een toename waarop wij dan weer acteren. Het blijft dweilen met de kraan open.
Reputatie 1
Advies: schakel een professionele partij in. Anders blijft het tobben.
Reputatie 7
Advies: schakel een professionele partij in. Anders blijft het tobben.
Ze werken al samen met Symantec.
Reputatie 1
Klopt, maar Symantec biedt helaas geen goede kwaliteit in Europa.