Beantwoord

Spamfilter KPN ziet mijn eigen mailadres in de BCC als spam en levert de mail niet af

  • 30 March 2023
  • 25 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik een mail stuur naar iemand via kpnmail stuur ik automatisch een blinde kopie (BCC) naar mijzelf.
Maar die BCC krijg ik niet meer want de spamfilter van KPN ziet mijn eigen adres als SPAM?
Hij komt niet eens in de spam maar wordt niet afgeleverd.
Wat is dit nu weer voor raars en hoe los ik dit op?

Want, omdat het niet in de spamfilter komt, kan ik het ook niet markeren als “geen SPAM".

 


Admin: Afbeelding aangepast i.v.m. openbare vermelding e-mailadres
 

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 30 March 2023, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt dan dus bij BCC hetzelfde adres als dat u als afzender gebruikt?

Reputatie 1

Ja, als check of iets aankomt/verzonden is. Wat dat was ooit weer een euvel in het verleden.
Maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat: Hij ziet mijn eigen emailadres als SPAM.

Als ik een mail stuur naar iemand via kpnmail stuur ik automatisch een blinde kopie (BCC) naar mijzelf.

Dit is toch helemaal niet nodig? Er komt vanzelf een kopie in de map “verzonden”.

Ja, als check of iets aankomt/verzonden is.

Als het bij jouw (niet) aankomt wil nog helemaal niet zeggen dat het bij de ander (wel) aankomt en vica versa.

Hij ziet waarschijnlijk niet je eigen adres als spam. Maar een of meer woorden in de inhoud, onderwerp. Of de opbouw van de mail.
Als eens als test een gewoon mailtje naar jezelf gestuurd???

Reputatie 7
Badge +24

Gebruik dan een ander emailadres van u zelf. Misschien een alias in dezelfde mailbox. 

Een email waarbij de ontvanger en afzender hetzelfde zijn zal wel gezien worden als fout tegenwoordig. 

Reputatie 1

Ik heb een testmail gestuurd naar mijn werkadres en mijn eigen mailadres is gewoon geblokkeerd door de KPN. Ik zie mijn mail wel in de verzonden map maar hij komt niet aan.

Ik ga nu een boos telefoontje plegen

Reputatie 7

Ik heb een testmail gestuurd naar mijn werkadres en mijn eigen mailadres is gewoon geblokkeerd door de KPN. Ik zie mijn mail wel in de verzonden map maar hij komt niet aan.

Stuur nu dat mailtje eens alleen naar jouw werkadres en niet naar jouw eigen adres. Komt deze dan wel aan?

Reputatie 1

Nee ik heb de BCC uitgezet en hij komt niet aan bij mijn werkmail.

Ik word dus nu belemmert in mijn werk en hier kan ik heel boos om worden. 

Reputatie 7

Heb je al contact opgenomen met het abuse team (abuse@kpn.com).

Wellicht dat @Raymondt of @Dennis ABD je hierbij kan helpen.

Reputatie 7
Badge +7

Heb je al contact opgenomen met het abuse team (abuse@kpn.com).

Wellicht dat @Raymondt of @Dennis ABD je hierbij kan helpen.

 

Dit dus, neem contact op met abuse@kpn.com, zoals de foutmelding aangeeft. Daar er geen informatie als email adressen e.d. publiek op het forum gezet zou moeten worden kan ik niks nakijken.

Reputatie 1

ik heb contact opgenomen met abuse@kpn.com en ze zeggen dat het komt dat ik een VPN verbinding heb  waaruit ik de mails verstuur maar ik word niet geholpen want ik ben een leek hierin. .

Dennis zegt:
 

 

Reputatie 1

Oftewel
Zoek het lekker uit.

Reputatie 7
Badge +7

Dat ben ik en het is precies wat er staat.

 

Een VPN verbinding, dit kan onderdeel zijn van een anti virus pakket zoals Avast of AVG verbergen je eigen verbinding en laten het via hun servers lopen. Deze servers worden gedeeld door zeer veel mensen wereldwijd en worden door een grote hoeveelheid VPN providers gebruikt. Gevolg is dat er ook heel erg veel spam door verstuurd word en, om te voorkomen dat ons mailplatform hiervoor misbruikt word, worden deze geblokkeerd.

 

Hoe de VPN uit te zetten hangt af van de gebruikte programmatuur en is dus lastig te zeggen.

Reputatie 7

Als jij naar whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?

Reputatie 1

Ik heb opnieuw opgestart en op dit moment is het: 86.*******

Admin: privégegevens weggehaald in verband met privacy.
 

 

Reputatie 7
Badge +7

Dat is een KPN IP, mogelijk wil je die dan ook weer weghalen, en geen VPN IP. De mail zal er op die manier wel uit moeten gaan.

Reputatie 1

Dennis, ik snap dat het precies is wat er staat maar voor een leek als ik weet ik niet wat ik moet doen.
Ik voel me wat wanhopig, onthand, een beetje een sommerd...ga zo maar doot.
Ja, Ik heb AVG (In dit geval helaas) en ik heb opnieuw opgestart en als het goed is zonder VPN verbinding.
(Anders word ik zo heel verdrietig hiervan)

Reputatie 7

@Icetea1968, Wijzig jouw vorige bericht even (via de drie puntjes rechtsonder dat bericht) en haal de laatste twee getallen weg van jouw IP adres.

 

@Dennis ABD, Dus blijkbaar is er een andere oorzaak want er is zo te zien geen VPN verbinding in gebruik.

Reputatie 7
Badge +7

Het probleem voor ons, en waarom we dit niet kunnen ondersteunen, is dat er tientallen tot honderden VPN programma's zijn, al dan niet ingebouwd in een virusscanner. Wij hebben simpelweg niet de tijd en de mogelijkheid om van al deze verschillende programma's uit te zoeken hoe ze werken. Op het moment dat we dit voor een van de programma's gaan doen, moeten we dat voor allemaal gaan doen.

 

Wat Google mij zo snel verteld is dat de AVG applicatie Secure VPN heet. Deze kan ongetwijfeld uitgeschakeld worden, dan wel verwijderd. Anders dan Netflix e.d. kijken met de catalogus van een ander land is de meerwaarde van een VPN verbinding in Nederland sowieso dubieus.

Reputatie 7
Badge +7

@Icetea1968, Wijzig jouw vorige bericht even (via de drie puntjes rechtsonder dat bericht) en haal de laatste twee getallen weg van jouw IP adres.

 

@Dennis ABD, Dus blijkbaar is er een andere oorzaak want er is zo te zien geen VPN verbinding in gebruik.

 

In dit geval niet. Bij het versturen van de geblokkeerde mail wel. Dit word zorgvuldig gechecked alvorens wij een antwoord over VPN verbindingen geven.

Reputatie 7

Anders dan Netflix e.d. kijken met de catalogus van een ander land is de meerwaarde van een VPN verbinding in Nederland sowieso dubieus.

Dat ben ik volledig met je eens, een VPN verbinding is mijns inziens alleen zinvol om een privé verbinding op te zetten met een specifiek netwerk zoals het netwerk van jouw werkgever of jouw eigen thuisnetwerk. Daarnaast is een VPN verbinding zinvol als je gebruik maakt van een openbaar netwerk zoals bijvoorbeeld in een restaurant, winkelcentrum, universiteit of openbaar vervoer. Maar om vanuit jouw thuisnetwerk naar Internet te gaan ... nee, dan is het enige resultaat dat je jouw IP adres verbergt.

Reputatie 7
Badge +7

Dat dus. In Nederland is de privacy wetgeving goed genoeg dat dit niet nodig is, wij mogen op geen enkele manier informatie vergaren over wat er op de internetverbinding gebeurt zoals dat mag in sommige landen (waar een VPN dus wel nuttig is). Het profileren van de gebruiker zelf door verschillende sites (Facebook, Google) laten zich niet voor de gek houden door een VPN.

Reputatie 1

Nou als enorme digibeet heb ik wel vandaag heel wat (bij)geleerd, met zweet op mijn voorhoofd.

Ik heb mijn “managed laptop”van mijn werk aangezwengeld (lees langzame laptop) want ik log altijd via mijn eigen snelle prive laptop op Citrix van mijn werk via een digitale token (En nu dus even niet) en die gebruiken ook een vpn verbinding.

En ik heb weer getest. Vanuit mijn webmail van de kpn een testmail gestuurd naar mijn werkadres.
En de mails komen aan.
Dankzij jullie dus. 😅😅😅
Ik moet nog wel uit zien te vogelen hoe de VPN uit kan blijven maar het feit dat ik ben geblokkeerd zonder dat ik iets heb gedaan zint mij nog steeds niet hoor. Is het nou de VPN verbinding wat de blokkade veroorzaakt dan snap ik het uiteindelijk wel (duurt even).

Reputatie 7
Badge +7

Ik snap dat het lastig is maar, zoals gezegd, als wij mail laten versturen vanaf verbindingen (de VPN in dit geval) waar ook zeer veel spam vanaf komt lopen wij als KPN simpelweg het risico dat partijen als Hotmail helemaal geen mail meer van ons willen hebben als ons platform misbruikt word. De problemen zullen dan vele male groter zijn, vandaar deze keus.

Reputatie 1

Dank jullie wel voor al jullie hulp.

 

 

Reputatie 1

En ik heb net de AVG Secure VPN er af gesloopt. (Netjes verwijderd). Want ik geloof in Dennis en zijn expertise hahahahaha.