Beantwoord

Spamfilter werkt niet goed


Opnieuw krijg ik dagelijks veel spam. Vorig jaar (ik meen in het najaar) kreeg ik ook dagelijks veel spam. Ik heb een KPN spamfilter, waar ik maandelijks voor. Is mijn conclusie juist dat dit filter niet goed werkt en dat ik beter het KPN abonnement kan opzetten en een ander spamfilter gebruiken?
icon

Beste antwoord door Burhan 13 april 2018, 15:31

Dag Hansenhans,

Ik zou je niet willen aanraden om je KPN abonnement op te zeggen. Natuurlijk betreur ik het wel dat je zoveel spam binnenkrijgt. Dat is nooit leuk. Ik adviseer je sowieso om deze mails als 'reclame' en/of 'spam' te markeren. Zo leert onze spamfilter dat dit reclame en spam is. We hebben inderdaad wat issues gehad met het spamfilter, maar deze problemen zouden opgelost moeten zijn, alhoewel ons spamfilter blijft leren.

Gebruik jij je mail via de webmail of via een eigen programma? In beide zijn de opties om mails als spam te markeren een optie, maar de manieren verschillen. Laat me gerust weten hoe het straks gaat.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Dag Hansenhans,

Ik zou je niet willen aanraden om je KPN abonnement op te zeggen. Natuurlijk betreur ik het wel dat je zoveel spam binnenkrijgt. Dat is nooit leuk. Ik adviseer je sowieso om deze mails als 'reclame' en/of 'spam' te markeren. Zo leert onze spamfilter dat dit reclame en spam is. We hebben inderdaad wat issues gehad met het spamfilter, maar deze problemen zouden opgelost moeten zijn, alhoewel ons spamfilter blijft leren.

Gebruik jij je mail via de webmail of via een eigen programma? In beide zijn de opties om mails als spam te markeren een optie, maar de manieren verschillen. Laat me gerust weten hoe het straks gaat.

Het is inderdaad weer net als vorig jaar; ik word ook weer doodgegooid met ongewenste mail. Het is maanden stil geweest. Geneuzel over mijn hypotheek, dames die mij zoeken, prijzen die voor me klaarliggen, allerlei links waar ik op moet klikken. Het lukt KPN blijkbaar niet dit nu eens definitief op te lossen.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom, Jacobus. Helaas is het bestrijden van spam niet zo simpel. We vechten elke dag tegen spam en spammers. Zij vechten elke dag net zo hard tegen ons terug. Hetzelfde geldt ook voor andere providers. Meer dan de helft van alle e-mail die verzonden wordt is spam. We doen ons uiterste best om daar zoveel mogelijk van te ondervangen. Vaak gaat dat prima, soms lukt dat minder goed.
Erik_ schreef:

Welkom, Jacobus. Helaas is het bestrijden van spam niet zo simpel. We vechten elke dag tegen spam en spammers. Zij vechten elke dag net zo hard tegen ons terug. Hetzelfde geldt ook voor andere providers. Meer dan de helft van alle e-mail die verzonden wordt is spam. We doen ons uiterste best om daar zoveel mogelijk van te ondervangen. Vaak gaat dat prima, soms lukt dat minder goed.



maar dan kan gmail er toch HEEL VEEL BETER mee omgaan dan kpn!!
Reputatie 1
Het lijkt of dat de zelf ingestelde filters via webmail niet werken.
Ik heb een filter aangemaakt met de voorwaarde: van + bevat Fietsenwinkel, dan actie: verwijderen.
Jammer, maar helaas... er komen nog steeds veel mails binnen van de fietsenwinkel.
Kan iemand mij vertellen of dit wel zou moeten werken of dat ik het verkeerd in stel?
Reputatie 7
Het zelf instellen van regels in jouw persoonlijke spamfilter is eigenlijk onbegonnen werk, dat behoort KPN in haar centrale spamfilter goed te regelen.
Overigens is het filteren op de rubriek "van" niet echt zinvol omdat een spammer zeer regelmatig de afzender wijzigt.
Filteren op het onderwerp is veel effectiever.
Als "onderwerp" de tekst "fietsenwinkel" bevat, verwijder het bericht.
Reputatie 1
wjb schreef:

Het zelf instellen van regels in jouw persoonlijke spamfilter is eigenlijk onbegonnen werk, dat behoort KPN in haar centrale spamfilter goed te regelen.
Overigens is het filteren op de rubriek "van" niet echt zinvol omdat een spammer zeer regelmatig de afzender wijzigt.
Filteren op het onderwerp is veel effectiever.
Als "onderwerp" de tekst "fietsenwinkel" bevat, verwijder het bericht.


Ik heb mails met waar in afzender fietsenwinkel voor komt, maar niet in het onderwerp. Dus dan gaat jou suggestie helaas niet werken.
Reputatie 7
Hansie-NL schreef:

wjb schreef:

Het zelf instellen van regels in jouw persoonlijke spamfilter is eigenlijk onbegonnen werk, dat behoort KPN in haar centrale spamfilter goed te regelen.
Overigens is het filteren op de rubriek "van" niet echt zinvol omdat een spammer zeer regelmatig de afzender wijzigt.
Filteren op het onderwerp is veel effectiever.
Als "onderwerp" de tekst "fietsenwinkel" bevat, verwijder het bericht.

Ik heb mails met waar in afzender fietsenwinkel voor komt, maar niet in het onderwerp. Dus dan gaat jou suggestie helaas niet werken.

Dan filter je op een tekst die wel in het onderwerp staat. Waar het mij om te doen is, is dat filteren op onderwerp veel effectiever is dan filteren op afzender aangezien deze zeer regelmatig door de spammer veranderd wordt waardoor de filter dan ook weer aangepast dient te worden.
Reputatie 7
Het probleem is dat je het nooit 100% kunt dichttimmeren. Die spammers zoeken altijd weer iets nieuws om binnen te komen. Persoonlijk, klinkt misschien vreemd maar had dat eerst ook bij mijn provider. Toen ik de belangrijkste post via Google liet komen waren de problemen weg.

Met de verplichte KvK registratie kwam er weer ongevraagd/ongewenst post binnen...maar niet via Google.

Belangrijkste is zo goed mogelijk je internet sporen wissen. Alleen de belangrijkste mensen, instanties een bepaald adres geven. Verschillen blijven maken...
Reputatie 1
wjb schreef:

Hansie-NL schreef:

wjb schreef:

Het zelf instellen van regels in jouw persoonlijke spamfilter is eigenlijk onbegonnen werk, dat behoort KPN in haar centrale spamfilter goed te regelen.
Overigens is het filteren op de rubriek "van" niet echt zinvol omdat een spammer zeer regelmatig de afzender wijzigt.
Filteren op het onderwerp is veel effectiever.
Als "onderwerp" de tekst "fietsenwinkel" bevat, verwijder het bericht.

Ik heb mails met waar in afzender fietsenwinkel voor komt, maar niet in het onderwerp. Dus dan gaat jou suggestie helaas niet werken.

Dan filter je op een tekst die wel in het onderwerp staat. Waar het mij om te doen is, is dat filteren op onderwerp veel effectiever is dan filteren op afzender aangezien deze zeer regelmatig door de spammer veranderd wordt waardoor de filter dan ook weer aangepast dient te worden.


De tekst in de onderwerpen verschillen te veel en die van de afzendernaam niet, daarom wil ik op afzendernaam filteren.
Dus als ik van bevat Fiets filter zouden de volgende mails moeten verwijderd worden: Uw Fietsenwinkel, Fietsspecialist Nederland, Uw Lokale Fietsenwinkel, Fietsenwinkel Nederland, Lokale Fietswinkel, Elektrisch Fietsen
Als van een deel van de naam bevat (i.p.v. het e-mailadres) lijkt het dus niet te werken. Maar kan hier iemand uitsluitsel over geven?
Reputatie 1
Even een reactie op min eigen reactie:
Ik heb over het bovenstaande probleem contact gehad met de helpdesk, maar de persoon die ik aan de lijn had wist helemaal niets over spam filtering. Ik zou teruggebeld worden.... en je voelt hem al aankomen... dat is dus nooit gebeurd. Het blijft een zooitje met die mail en spam.

Reageer