Beantwoord

spamfilter willekeur

  • 27 February 2019
  • 8 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 1
Het spamfilter op mijn @kpnmail account werkt geheel willekeurig.
Sommige bonafide mail laat hij de ene keer door en de andere keer wordt het tegengehouden. Dat is heel vervelend, als je niet erg goed oplet.
Maar ook echte spam wordt de ene keer tegengehouden en de andere keer belandt het gewoon in het postvak. Dan heb je er ook niet veel aan.
Ik moet steeds naar de webmail om te kijken wat er nu weer is tegengehouden.
Ik heb een POP-instelling voor mijn account en daarin kan ik niet de spammap zoals in de webmail zien.
Ik wil dat spamfilter maar al te graag uitzetten. maar dat gaat bij mijn account niet.
Mijn Outlook is goed in te stellen op ongewenste e-mail.
Ik vind het en heel vervlende zaak dat KPN uitmaakt wat goed en slecht is maar daarin geen onderscheid weet te maken tussen wat echt goed en echt slecht is wat e-mails betreft.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 March 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2
als je ipv POP instelling je mail met IMAP ophaalt zul je ook de SPAM map zien op je pc die kpn voor je heeft aangemaakt. Lees de verschillende discussies eerst door, want er zitten wat haken en ogen aan de overgang. verder wens ik je sterkte ben al drie maanden bezig met bijdrages te leveren aan nauwkeuriger spam filters, helpt alleen niet echt, krijg per week tientallen mail die geen spam is, en evenveel niet als spam herkende mail die dat wel is (bijvoorbeeld bitcoin spam/ phishing)
Reputatie 1
Ik hoopte dat KPN zelf met een oplossing zou komen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik hoopte dat KPN zelf met een oplossing zou komen.

Ik ook! Lijkt valse hoop!!!
Reputatie 1
Ik heb via de chat vrij uitgebreid met de KPN over deze materie gecorrespondeerd, maar men hield voet bij stuk: de mogelijkheid om het spamfilter uit te zetten is opgeheven omdat het te veel problemen gaf. Hoe en wat werd me niet duidelijk, om die hete brei draaide deze chat-kat steeds heen. Ik moest bonafide mail die toch in de spammap kwam, maar via abuse@kpn.com aanmelden, maar omgekeerd: echte spam die soms weer wel, soms weer niet niet in de spammap komt, daarover liet men zich niet uit. Intussen heb ik deze problematiek aangekaart bij de Digitaalgids van de Consumentenbond, waar men toezegde het op te pikken.
N.B. Ik kies voor POP, omdat dan via mijn hoofdcomputer alles van de server gehaald wordt, op mijn mobiele laptop, niet dagelijks in gebruik, heb ik IMAP, zodat ik post die daar geopend is op de hoofdcomputer terugzie. Ik heb in het verleden problemen gehad toen de server volliep. Misschien moet ik het toch weer anders doen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Erik, welkom terug. Spam is een heel variabel iets. Het huidige filter is niet perfect, maar er wordt dagelijks aan spam en het filter gesleuteld om het zo goed mogelijk te maken. In de tussentijd, volg de richtlijnen op kpn.com/spam als je mail hebt die of onterecht als spam gemarkeerd is, of wel spam is maar niet zo is gemarkeerd.

Edit: wat betreft het uitzetten van het spamfilter in je account, die mogelijkheid is weggehaald omdat we zagen dat het overgrote deel van de mensen die binnenkwam met een klacht over veel spam dit filter uit had staan. Na het dan weer aanzetten van dit secundaire filter werd het beter. Vandaar dat we uit het oogpunt van efficiëntie en veiligheid de mogelijkheid om het uit te zetten hebben verwijderd.
Reputatie 4
Badge +2

N.B. Ik kies voor POP, omdat dan via mijn hoofdcomputer alles van de server gehaald wordt, op mijn mobiele laptop, niet dagelijks in gebruik, heb ik IMAP, zodat ik post die daar geopend is op de hoofdcomputer terugzie. Ik heb in het verleden problemen gehad toen de server volliep. Misschien moet ik het toch weer anders doen.


Ik ben zelf overgestapt op IMAP, voordeel dat je ook de SPAM map op de pc ziet. Als je lokaal binen de app (Outlook?) folders aan maakt kun je mail moven van de Input folder naar zo'n lokale folder en je maakt op je mailserver ruime vrij. Met daarbij de keuze om (om wat voor reden dan ook) een aantal mails wél in de server kunt laten staan, die zijn dan op de mobliele laptop nog steeds zichtbaar
Reputatie 1
Dat spamfilter blijft voor hoofdbrekens zorgen en de maatregelen die je kunt nemen zoals op kpn.com/spam staan helpen nauwelijks of helemaal niet.
Ik krijg bakken sure spam 100 % spam-e-mails en die stuur ik keurig volgens de instructies door maar ze blijven komen. Ze zijn zo herkenbaar aan de fake-e-mailadressen waar ze (niet) vandaan worden gestuurd en aan de foute links die in de mails zitten, maar het spam-filter ontgaat dat. Het werkt dus gewoon niet.
En de nieuwste "grap": ik vond vandaag in de spam-map twee mails van het Abuse-team, afkomstig van valse-email@kpn.com, dus er klopt werkelijk niets van dat spam-filter!
Ik krijg de neiging om mijn kpnmail-account maar op te geven en ergens anders een nieuw account te openen, alleen, dan ben ik nog wel even bezig om een heleboel inloggegevens te veranderen en mij mailcontacten te bewegen om het e-mailadres te wijzigen.
Reputatie 4
Badge +2

Ik krijg de neiging om mijn kpnmail-account maar op te geven en ergens anders een nieuw account te openen, alleen, dan ben ik nog wel even bezig om een heleboel inloggegevens te veranderen en mij mailcontacten te bewegen om het e-mailadres te wijzigen.


Ben ook bijna zover. Als ik zie hoeveel sh##tmail doorgelaten wordt (mail die duidelijk herkenbaar is als spam of fishing) word ik een beetje moe van het iedere keer resultaatloos doorsturen van verkeerd bestempelde mail!