Beantwoord

Spark e-mail en IMAP

• 27 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 543 keer bekeken

Het lukt me niet om in plaats van het standaard mailprogramma van IOS mail het mailprogramma Spark te installeren. Dat gaat via IMAP en dat lukt me maar steeds niet; heb zo'n beetje alles geprobeerd (poortnummers, gebruikersnamen, SSL etc.) maar ik krijg het maar niet aan de praat, terwijl Spark er prachtig uitziet en prima werkt als het om m'n iCloud-mail gaat. Wie helpt mij?
icon

Beste antwoord door Alex_P 29 oktober 2018, 14:29

Ik snap wat er wordt bedoeld, dit kan ik echter niet doen. Dit kun je namelijk alleen zelf doen. In Mijn KPN kun je een nieuw e-mailadres maken zonder persoonlijke gegevens, bijvoorbeeld testacount1234hallo@kpnmail.nl. (ik roep maar wat). Bedenk daarbij een leuk wachtwoordje die jij zelf niet gebruikt en geef deze door aan de tester. Ik hoop dat het zo lukt, meer dan dit kunnen wij namelijk niet doen. Stuur deze link ook voor de zekerheid mee, zodat ze weten wat ze moeten instellen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Aan Hans Luyendijk,

Deze gegevens heb je?

Gegevens IMAP (aanbevolen)
Inkomende server: imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Spark instellen, deze uitleg is wel voor de Mac:
E-mail instellen - Spark mail Mac
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Hans, welkom op het forum. Bovenstaande gegevens kloppen, kan zijn dat TLS als STARTTL wordt aangegeven. Neem aan dat je gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn? Dit kan je controleren door te kijken of je hier in kunt loggen.
Beste Alex P,
Ik heb alles gedaan en gecheckt wat je zei, maar het hielp niet (helaas!). Dus heb ik contact opgenomen met de makers van het programma Spark en na enig heen-en-weer gepraat, doen zij mij het volgende verzoek, waaraan ik bij dezen voldoe:

"If there are no restrictions and you are sure the server settings as on the screenshot you sent are correct, kindly contact your IT/network administrator and ask them to set up a test email address on your email server for our developers. It will allow our team to investigate and fix the issue as soon as possible. By the test account, we mean a brand new email address created on the email server (for example, spark_test@XXX). It mustn't contain any personal information. Please be assured the account will solely be used for testing purposes."

Zou je dit verzoek in behandeling willen nemen? Ik ga ervan uit dat jullie begrijpen wat er wordt bedoeld, in ieder geval beter dan ik. Ik zou jullie erg dankbaar zijn!

Vriendelijke groet,
Hans Luyendijk
Reputatie 7
Badge +18
Ik snap wat er wordt bedoeld, dit kan ik echter niet doen. Dit kun je namelijk alleen zelf doen. In Mijn KPN kun je een nieuw e-mailadres maken zonder persoonlijke gegevens, bijvoorbeeld testacount1234hallo@kpnmail.nl. (ik roep maar wat). Bedenk daarbij een leuk wachtwoordje die jij zelf niet gebruikt en geef deze door aan de tester. Ik hoop dat het zo lukt, meer dan dit kunnen wij namelijk niet doen. Stuur deze link ook voor de zekerheid mee, zodat ze weten wat ze moeten instellen.

Reageer