Beantwoord

(storing?) mail naar iCloud komt niet binnen

  • 30 november 2015
  • 6 reacties
  • 909 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Of het is een storing bij iCould of bij KPN?

Maar sinds gisteren kan ik via mijn KPN e-mail adres geen mails meer versturen naar mijn iCloud mail adres. Eerst komt er na een paar uur, dat de mail vertraagd is. Dan uren later dat hij niet kan verbinden met de Apple server. En uiteindelijk is de mail nooit verzonden.

Als ik mijn KPN mail een ander adres test komt dat wel binnen.

Als ik iets met mijn Outlook mail verzend naar iCloud komt dat wel binnen.

Er zijn meer mensen met mij die dit hebben sinds gisteren.

http://allestoringen.nl/storing/icloud

icon

Beste antwoord door Joran 3 december 2015, 20:55

Dag allen,

Allereerst excuses voor de zeer late reactie. Onze abuse-afdeling heeft contact opgenomen met Apple om na te vragen of onze mailservers/domeinen hier geblacklist waren. Dat bleek inderdaad het geval. Op dinsdagochtend hebben we groen licht gekregen dat de storing helemaal is opgelost, werkt het bij jullie weer naar behoren?

Bekijk origineel

6 reacties

Dit is inderdaad een probleem. 

Mijn tante heeft ditzelfde probleem, ik heb meerdere mailadressen laten testen, en het volgende is gebleken: 

mail vanaf mijn prive server (ISP = telford) komt aan, 

mail vanaf zakelijke exchange server (ISP = KPN-Glasvezel) komt aan, 

mail vanaf @live account komt aan. 

mail vanaf @hetnet.nl, .nl komen niet aan.

geteste mails verstuurd @hetnet.nl om 20:03, 20:12, en 20:21

van @planet.nl nog niet kunnen testen. 

Alle naar een @icloud.com account.

Reputatie 1
MaartenArbouw schreef op 30 nov '15 om 20:44u
Dit is inderdaad een probleem. 

Mijn tante heeft ditzelfde probleem, ik heb meerdere mailadressen laten testen, en het volgende is gebleken: 

mail vanaf mijn prive server (ISP = telford) komt aan, 

mail vanaf zakelijke exchange server (ISP = KPN-Glasvezel) komt aan, 

mail vanaf @live account komt aan. 

mail vanaf @hetnet.nl, @planet.nl komen niet aan.

geteste mails verstuurd @hetnet.nl om 20:03, 20:12, en 20:21

van @planet.nl nog niet kunnen testen. 

Alle naar een @icloud.com account.

 
zie mail inz dit probleem van gisteren....

er wordt kennelijk druk aangewerkt.

waarschijnlijk krijgen we over een paar dagen drie films van KPN en een paar apps uit de iTune-store....hahaha

ITVkijker schreef op 30 nov '15 om 12:23u
Of het is een storing bij iCould of bij KPN?

Maar sinds gisteren kan ik via mijn KPN e-mail adres geen mails meer versturen naar mijn iCloud mail adres. Eerst komt er na een paar uur, dat de mail vertraagd is. Dan uren later dat hij niet kan verbinden met de Apple server. En uiteindelijk is de mail nooit verzonden.

Als ik mijn KPN mail een ander adres test komt dat wel binnen.

Als ik iets met mijn Outlook mail verzend naar iCloud komt dat wel binnen.

Er zijn meer mensen met mij die dit hebben sinds gisteren.

http://allestoringen.nl/storing/icloud

 
Klinkt bekend. Ik heb hetzelfde probleem, sinds vrijdag.

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

Allereerst excuses voor de zeer late reactie. Onze abuse-afdeling heeft contact opgenomen met Apple om na te vragen of onze mailservers/domeinen hier geblacklist waren. Dat bleek inderdaad het geval. Op dinsdagochtend hebben we groen licht gekregen dat de storing helemaal is opgelost, werkt het bij jullie weer naar behoren?

Reputatie 1
Beste Joran,

KPN/ iCloud werkt intussen weer prima, bedankt voor je interference !

Als je nou nog even die andere grote ergernis - 'IMAP-server.....'-   kunt oplossen, is iedereen gelukkig ...

vr.gr.

Sjra

Reputatie 6
Badge +9
Joran: ja het werkt weer. :)

Reageer