synchroniseren outlook 2010

• 15 juni 2016
  • 6 reacties
  • 1316 keer bekeken

sinds kort synchroniseert outlook 2010 niet meer met KPN webmail. Met verzenden en ontvangen blijft outlook hangen op mappen synchroniseren en reageert daarna niet meer. tot voor kort kon ik via mijn iphone/laptop/ipad mail verwerken en zag ik dit gesychroniseerd met outlook nu dus niet meer

mail verzenden en ontvangen gaat wel.

imap.kpnmail.nl SSL aan en poort 993

smtp.kpnmail.nl TLS aan en poort 587

daarna begint service tool zich er mee te bemoeien en maakt er pop van, ook als ik dit negeer werkt t niet. Windows defender uit gezet maar ook dat is geen optie.

computerdeskundige (Veerman ICT) mee laten kijken die zegt dat t bij KPN ligt, dit kan ook want mijn gmail synchroniseert wel in outlook werkt 100%

KPN gisteren 3x gebeld, eerste medewerker heeft me na enige tijd in de wacht weggedrukt (te moeilijk?) 2de gaf me een telnr van expertice maar vergat te vermelden dat dit 30€ kost 3de gaf t uiteindelijk ook op t ligt aan mijn pc en niet aan KPN :(

kastje naar de muur geval

heeft vanaf april tot dus anderhalve week terug goed gewerkt ??

HELP

vast bedankt

groetjes Karien Wijnen

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Servicetool sowieso verwijderen. Daarna even kijken wat de instellingen nu daadwerkelijk zijn, ik ben ook benieuwd naar of je SSL/TLS aan hebt.

Werkt alles op je iPad wel goed? En webmail ook?

Robin
Hoi Robin

servicetool verwijderd en opnieuw opgestart

SSL en TLS aan staan

webmail/betawebmail en mail op iphone enz doen t goed

als ik in webmail nu mail verwijder is ie ook uit outlook maar outlook blijft wel in verzenden en ontvangen hangen op mappen synchroniseren 😞 en loopt vast/reageert niet

gr Karien

Reputatie 7
Badge +30
Hmm ik kan me herinneren dat eerder een had hierover.

Is het nog een idee om het account opnieuw toe te voegen in Outlook? Je mailaccount is blijkbaar gewoon in orde, aangezien webmail en Mail op je iPhone wel werken. Daarom denk ik dat er ergens iets mis gaat qua instellingen in Outlook.

Heel Outlook reageert dus niet meer zodra er "Mappen synchroniseren " staat? Of blijft het lezen van emails e.d. wel werken?

Robin
Bedankt voor je reactie,

account opnieuw heb ik al x gedaan, en ja kan mail dan nog wel lezen maar bijv mail verwijderen is te veel van t goede en outlook reageert dan niet meer slaat vast dus  webmail werkt overigens ook niet ideaal momenteel op pc meldingen zoals leesfout

ook melding imap verbinding verbroken krijg ik niet weg ook niet met tips uit dit forum.

gr Karien

Reputatie 7
Badge +27
Hey Karien, welkom op het forum! Omdat je met de webmail deze problemen niet hebt, ben ik geneigd om de oorzaak in Outlook te zoeken. Staat je computer ingesteld op automatisch updaten? Misschien dat er een update is geweest voor Outlook waardoor je nu issues hebt.

Ik ben Google ingedoken en kwam het volgende tegen. Er worden daar twee aanpassingen in de instellingen genoemd die lijken te helpen. De stappen zijn in het Engels, maar ik heb ze hier onder proberen te vertalen. Ik heb geen IMAP-ingestelde outlook hier, dus ik weet niet of alle vertalingen kloppen. En ik weet ook niet of dit werkt. 

Aanpassing 1:

• Rechtsklik op Postvak In
  • Klik IMAP mappen
  • Klik op Query
  • Kijk welke mappen er allemaal op aangemeld staan. Zet alles op afgemeld behalve Inbox, Inbox.Sent en Inbox.Trash (Postvak In, Verzonden Items en Prullenbak)

Aanpassing 2:

• Ga naar Bestand > Opties > Geavanceerd > Verzenden en Ontvangen > Verzenden/Ontvangen > Bewerken
  • Dan onder accountinstellingen vink Verzonden items aan en vink 'Get folder unread count for subscribed items' uit (iets als: verkrijg aantal ongelezen items voor aangemelde mappen)
  • Vink dan Ontvang mail items aan
  • Selecteer 'Use the custom behavior defined below' (iets als: gebruik de speciale instellingen die hieronder staan)
  • Ga dan naar de Mapopties daaronder en vink aan Alleen Postvak In 
  • Selecteer geen van de opties aan de rechterkant

Ik ben benieuwd of dit bij jou helpt!

Hoi Erik

bedankt voor je uitgebreide antwoord en uitleg

aanpassing 1 kon ik doen

aanpassing 2 kom ik tot  Ga naar Bestand > Opties > Geavanceerd > Verzenden en Ontvangen > Verzenden/Ontvangen > bewerken  tot hier dus daarna zie ik geen accountinstellingen wel accounteigenschappen klik ik daar op kom ik in t scherm van de instellingen van internet email ?

ben bang dat er idd en update geweest is, zondag gaat m'n broer er een nieuwere versie voor mij opzetten ik laat nog weten of dan t probleem opgelost is

groetjes Karien en fijn weekend

Reageer