Beantwoord

synchroniseren outlook 365 en kpnmailm loopt vast

  • 28 July 2019
  • 7 reacties
  • 818 keer bekeken

Synchronisatie email vanuit outlook 365 met KPNmail loopt eerst goed; maar na een poosje (bij klikken op 'verzenden en ontvangen' ) loopt de synchronisatie vast en moet alles opnieuw gestart worden. Dan gaat het weer even en vervolgens loopt alles weer vast. Verschillende suggesties als invoegtoepassingen weghalen, imappen aanpassen naar alleen inbox, of opties: ontvangen en verzenden - bewerken en alleen inbox aanvinken enz. helpen niet. Outlook 365 opnieuw geinstalleerd: helpt niet.
Wat is er toch loos???
Graag reactie.
Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door HPHaas 3 September 2019, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @HanWa . Welkom op het forum.
Wat een hinderlijk en raar probleem! Verschijnt er ook een foutcode? Of loopt de boel telkens helemaal vast?
Als ik moet speculeren kan ik me voorstellen dat er misschien een mailtje in je postvak uit zit dat corrupt is. Maar dit is natte vinger werkt.
Kun je nagaan wat er allemaal in je postvak uit zit en hier eventueel alles verwijderen wat niet direct noodzakelijk is ( met name mailtjes met bijlages).
Je kunt ook proberen om in de webmail in te loggen en te kijken of daar nog nieuwe mailtjes in staan die misschien een grote of dubieuze bijlage hebben. Zoals gezegd: Dit is voor mij speculeren aangezien we geen foutcode hebben om mee te werken.
Goedemiddag Erwin,
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat outlook 365 gewoon goed opstart en synchroniseert met kpnmail. Berichten komen gewoon binnen. Maar na enige tijd ( soms kwartier) na drukken op de knop 'verzenden/ontvangen' blijft het ontvangen hangen in de foutboodschap : outlook synchroniseert de mappen verbonden aan dit account: postvak in. Het synchroniseren blijft dan hangen. Outlook afsluiten en weer opstarten lukt niet. Het blijft op de achtergrond actief. Windows 10 herstarten ( met harde afsluiting van outlook) leidt tot automatische herstart van outlook 365 en dit werkt dan voorlopig weer normaal, totdat .....
Lezend op verschillende fora heb ik de invoegtoepassingen ( m.u.v. icloud) inactief gemaakt.
Ook voor het postvak heb ik de "imaps"geopend en alleen postvak in aangezet. Rest uit.
Blijkt allemaal niet te helpen. Ook opnieuw windows 10 inladen, outlook 365 verwijderen en opnieuw inladen helpt niet. Ik heb 2 outlook profielen: probleem doet zich voor bij hoofdprofiel en niet bij andere profiel

Blijkbaar wordt door outlook een routine gestart waardoor bij kpnmail de boel vastloopt?

Er zullen toch wel meer gebruikers ziojn met dit vraagstuk
Dank voor de uitgebreide informatie. Ik hoop ook dat er andere gebruikers zijn die dit herkennen en hopelijk een oplossing hebben. Helaas kan ik vanuit KPN weinig oplossingen bieden 😞
Hallo, ik heb exact het zelfde probleem zoals hier boven beschreven. Is er toevallig toch nog meer info hierover? Kan het aan mijn profiel van de KPN mail liggen?

mvg,

HP Haas
Los van het feit dat er misschien een corrupt mailtje in je mailbox zit, lijkt het er niet op dat het in het KPN gedeelte zit, @HPHaas . Ik denk dat we dan overspoelt worden met meldingen en dat is niet het geval. Helemaal zeker weet ik dit uiteraard niet. Aangezien er geen concrete foutcode gegenereerd wordt kan ik het ook heel lastig analyseren. Ik denk dat zoeken op forums van outlook zelf meer resultaten oplevert. ( google: "outlook 365 loopt vast" etc. )
Hallo Erwin,

Dank voor je reactie, ik kan je melden dat het probleem is verholpen. Deze issue heb ik meerdere weken gehad wat is begonnen met office 365. Heel veel instellingen gewijzigd, maar niets hielp. De oplossing was uiteindelijk door het kpn profiel te verwijderen uit outlook en daarna geheel opnieuw in te stellen.

mvg

HP Haas
Dank voor je update, @HPHaas . Ik zal dit als beste antwoord markeren. Mochten anderen vergelijkbare issues hebben, is het dus verstandig om het account helemaal opnieuw in te stellen.