synchronizeren in Outlook gaat fout (foutcode: 0x800CCC0E)

• 8 januari 2015
  • 11 reacties
  • 15768 keer bekeken

Sinds gisteravond (7 jan). is het niet meer mogelijk om via Outlook mail op te halen/te synchroniseren.

Inloggen op webmail gaat wel.

Foutmelding die Outlook geeft2015-01-08_13-24-08.png

Instellingen gecontroleerd en staan goed:

inkomend: imap.kpnmail.nl

uitgaand: smtp.kpnmail.nl (ook mail.kpnmail.nl geprobeerd geen soelaas).

zowel met SLS/TLS aan als uitgevinkt, maakt allemaal niet uit, blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Is probleem bij anderen ook bekend?

Wat is hier aan te doen?

11 reacties

Hai,

eerste wat je kunt doen, is je firewall uitzetten (denk niet dat dit het is, maar je weet het nooit)

Werkt het nog niet:

Verwijder bij accounts het reeds bestaande account.

Maak deze opnieuw aan.

En dan moet het gewoon werken.

Anders via gmail proberen je email binnen te halen via de KPN server.

Wijst zich allemaal vanzelf.

Dit kan gewoon online ingesteld worden.

Werkt het, dan haal je het account van KPN weg van outlook en maak je een nieuw account in Outlook met je gmail gegevens.

https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl

Reputatie 7
Iedereen moet het voor zichzelf bepalen, maar ik zal nooit mijn mails met gmail synchroniseren.

We weten (hopelijk) allemaal dat Google de inhoud van mails scant om zo meer van jou te weten te komen en hoopt jou daarmee "betere" op jou "toegesneden" reclame voor te kunnen schotelen, zodat jij er vaker op zal klikken en daarmee de kassa bij Google weer wat harder kan gaan rinkelen.

Het is niet voor niets dat ze jou deze "service" aanbieden.

Nee, mijn gmail account gebruik ik 100% alleen voor de Google Play Store, Google hoeft geen enkele andere mail van mij onder handen te krijgen.

Maar nogmaals, iedereen moet dat voor zichzelf bepalen.
@m_groen,

Ben je wel met een KPN netwerk verbonden? (Thuis of elders, maar wel KPN)

Hai. snap even niet precies wat je bedoelt. Je synchroniseert niks met Gmail. Je neemt wel producten af uit de google play store. Dat zijn apps die precies doen wat je probeert te voorkomen met niet synchroniseren met Gmail. Meeste apps houden alles bij wat je doet, whatsapp is van facebook (Vul de rest zelf maar in) Dan hebben we de KPN zelf, die nog steeds lease telefoons uit hebben staan icm contracten. In de voorwaarden (nb!) staat dat ze het recht hebben om op afstand je telefoon af te lezen, maar niks doen met de gegevens. Denk dat we vooral moeten waken voor het feit dat we denken dat we onze privacy op welke wijze dan ook kunnen beschermen. Die tijd bestaat in mijn ogen allang niet meer. Aan een ieder om zelf te beslissen. Argument om Gmail niet te gebruiken en vervolgens wel Apps van google te gebruiken is de paradox in dit verhaal. Daarmee geef je nog meer privacy gevoelige informatie weg, dan je zou doen met gmail synchroniseren. Dit weten we (hopenlijk) ook allemaal.??? Gmail is net zo veilig als KPN, als je apps als what ever je download of deelt of denkt juist niet te delen. Geen stemmingsmakerij over privacy gevoelige zaken, want er is geen privacy,

Reputatie 7
Jij denkt er dus duidelijk anders over dan ik, en dat is jouw goed recht. ;)

Ja, klopt dat whatsapp van facebook is, maar wat heeft Google daar mee te maken?

Overigens gebruik ik facebook niet en whatsapp alleen voor de "kleine" berichtjes.

Ik begrijp ook wel dat Google mijn activiteiten op Internet zoveel mogelijk probeert bij te houden en daarom zorg ik er dus voor dat Google zo weinig mogelijk van mij te weten komt.

Dus:

• Nooit ingelogd zijn bij Google als je op internet actief bent.
  • Nooit mails via gmail laten lopen.
  • Niets synchroniseren met Google.
Recentelijk heeft Google zelfs toegegeven de inhoud van mails te "gebruiken" voor haar advertentie functionaliteit.

Wat wil je nog meer weten, in de "oude" papieren wereld hadden we nog zoiets als "briefgeheim", maar de wetgever is nog steeds niet in staat gebleken die naar de "nieuwe" electronische wereld te vertalen.

Als ik mijn mails via gmail zou laten lopen, dan "gebruiken" ze dus de inhoud van die mails en dat betekent dat als ik bijvoorbeeld een offerte voor een server van Dell ontvang dat Google dan ineens komt met allerlei advertenties voor servers van Dell, HP, etc.

Ik heb daar geen behoefte aan en doe er dus alles aan mijn footprint bij Google, Facebook, etc. zo klein mogelijk te houden.

Dat Google informatie over mij verzamelt is niet tegen te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze gratis en voor niets nog meer over mij hoef te gaan vertellen.

Geloof me, geen enkele service is gratis, er moet wel geld mee te verdienen zijn en blijkbaar lukt ze dat heel aardig met dergelijke gratis diensten.

Welk deel is onduidelijk: Door gebruik te maken van de apps, geef je al je privacy al door. Die monitoren alles. Alles wat je doet op je mobiel en daarmee maak je een paradox van je statement of je footprint klein te houden. Met alleen al het gebruik van google play heb je je prive leven op straat gegooid. Dus die gmail, geen zaken groter maken dan ze zijn. Gewoon lekker gebruiken. Microsoft en outlook zijn geen haar beter, doen hetzelfde. Door google play te gebruiken, kun je je rijtje met argumenten nog groter maken als het om gmail gaat, maar jouw rijtje is namelijk net even langer. Door je apps.
Reputatie 7
Badge +11
Lijkt me een beetje zinloos om Google aan te prijzen nu, TS wil dat de KPN mail in Outlook werkt.

Zou je je bestaande account eens kunnen verwijderen en het account opnieuw aanmaken in Outlook volgens de onderstaande gegevens? Ik heb het net geprobeerd en bij mij werkt het (niet dat ik de KPN mail gebruik, maar dat terzijde)

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken
SSL/TLS poort 993
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
SSL/TLS poort 587
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Reputatie 7
@Ohana,

Niets is mij onduidelijk en ik probeer je echt te begrijpen hoor. ;)

Het klopt dat Microsoft met Outlook en overigens ook Apple, Facebook, etc. geen haar beter zijn.

Dat is ook waarom ik dus geen outlook.com gebruik, geen gebruik maak van cloud services, maar mijn eigen cloud draai en vele andere maatregelen tref om mijn footprint zo klein mogelijk te houden bij die organisaties.

Let op: Zo klein mogelijk dus, er is vandaag de dag geen ontkomen aan. Natuurlijk heb je een mobiele telefoon of een tablet die op iOS of Android draait en maak je dus gebruik van apps die informatie van je verzamelen, geen ontkomen aan.

Laat onverlet, zoals aangegeven in mijn vorige bericht, dat ik dergelijke organisaties dus niet gratis en voor niets nog meer ga "vertellen" over mijzelf. Dat is dus wat ik aangeef met mijn footprint zo klein mogelijk houden.

Daar is niets paradoxaals aan.

Ik hoef dus ook niet als eerste begrepen te worden, maar hoop dat derden wel begrijpen (of in ieder geval aan het nadenken gezet worden) wat jouw voorstel om KPN mail met Gmail te synchroniseren nog meer inhoudt.

Daarna moet ieder voor zich natuurlijk die beslissing voor zichzelf nemen, maar mijn advies is dan: Verdiep je wel in de pro's en con's van dergelijke "gratis" diensten.

@annedijkstra2 Had deze optie reeds aangegeven als je mijn eerste bericht gelezen had. Google is als 2e optie gegeven als oplossing en niet om aan te prijzen. Dit ter info. Groet
@ wjb grotendeel ben ik het eens met je laatste opmerking. Helaas is hiervoor meer kennis nodig dan de gemiddelde gebruiker heeft. Meest waarschijnlijke scenario is dat mensen elkaar gaan proberen te behoeden voor het maken van keuzes die niet verstandig zijn, hetgeen ik toejuich, of ik het ermee eens ben of niet. Dit is dan secundair aan de hulp die wel geboden wordt. Om dan bepaalde zaken uit te sluiten op voorhand vind ik alleen niet kunnen. Als men bv facebook heeft en het advies is geen gmail te gebruiken, mis ik hiervan de meerwaarde, als het gaat om privacy. Neemt niet weg dat je hetgeen je aangeeft klopt, alleen in de context van "niet gratis willen delen" gaat dit advies voor sommige mensen niet op. Dat is in mijn ogen hetzelfde als mensen uitleggen hoe ze hun voordeur zo kunnen beveiligen dat er geen inbreker door je voordeur naar binnen kan komen. En vervolgens niet benoemen dat de achterdeur niet open moet blijven staan, want dan komen de inbrekers door die deur naar binnen. Als je op voorhand weet dat de achterdeur openstaat, dan ben ik van mening dat we niet alles uit de kast gaan halen, qua advies om de voordeur te beveiligen. Ik had, dit gezegd hebbende, beter kunnen vragen wat hij draait op zijn pc, welke sites hij bezoekt etc, voor ik advies gaf. Zie ik nu pas in trouwens. Zelfde als de lease toestellen van KPN/HI....als je zo een toestel hebt, heb je toestemming gegeven dat de KPN/Hi vanaf afstand MAG MEEKIJKEN naar alles wat je aan het doen bent met je telefoon. Dit staat letterlijk in de voorwaarden. Men weet dit niet, men wordt hier niet op gewezen, vandaar mijn stelligheid dat privacy eigenlijk niet meer bestaat. Je zal maar een lease toestel hebben....en er alles aan doen om je footprint klein te houden, niet wetende dat de kpn/hi gewoon kan meekijken met hetgeen je doet..... Hoop middels dit voorbeeld dat ik, mijn beleving van de paradox, middels dit voorbeeld duidelijk heb weten te maken. groet

Reputatie 7
Als je mijn berichten in dit topic nog eens leest, dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat het enige dat ik zeg is:

Mensen denk na voordat je gaat meewerken aan het jezelf laten profileren door organisaties als Google, Apple, Microsoft, Facebook, etc.

Ik geef daarmee geen waardeoordeel, maar een welgemeend advies.

Dat jij aangeeft dat je jouw KPN mail kunt synchroniseren met Gmail, prima.

Wat ik dan wel wil aangeven is wat de consequenties daarvan zijn.

Ik noem dan zelfs maar één van de consequenties, een commerciële. Laten we dan nog maar zwijgen over de consequenties door de invoering van de "patriot act" want ook die zou van invloed moeten zijn op de keuze die jij als consument neemt.

De metafoor van de inbreker die niet via de voordeur binnen kan komen, terwijl je de achterdeur wagenwijd open laat staan is mijns inziens dan ook niet volledig.

Wel heel goed om over na te denken wat voor "achterdeurtjes" je allemaal open hebt staan door contracten te tekenen of akkoord te gaan met gebruiksvoorwaarden.

Ik zou liever de metafoor gebruiken dat je jouw belastingaangifte toch ook niet op jouw raam plakt zodat iedereen op de stoep kan lezen wat jij verdient.

Zucht.......ik stop. Je hebt 100% gelijk. Kom er net achter dat ik een zinloze discussie ben gestart die nergens meer over gaat nu ik lees dat mijn metafoor niet klopt. Klopt dus echt: Ik ben degene die elke keuze kan en mag maken, die ik wil. De consequenties heb ik echter geen keuze in. en in deze is mijn consequentie op microniveau op overtuiging gaan zitten. Mijn excuus voor mijn gedrag. Je hebt gelijk. Mijn metafoor klopt niet. Het is heel wat anders, iets openlijk op het raam plakken, dan ter beschikking stellen door je deur open te laten staan.....

Reageer