Beantwoord

Te verzenden KPN mail in Outlook blijft in Outbox hangen

  • 7 April 2021
  • 3 reacties
  • 283 keer bekeken

Besten,

 

Mail die ik via Outlook vanuit mijn KPN-mailaccount wil verzenden blijft hangen in de Outbox. Wat kan ik hieraan doen?

 

B.v.d. voor de hulp.

 

Groet,

Richard Neerhof

icon

Beste antwoord door wjb 9 April 2021, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum @Richard Neerhof! De mail blijft hangen in de outbox zeg je, krijg je ook een foutmelding te zien? Vaak heeft dit te maken met instellingen die niet helemaal kloppen. Controleer aan de hand van de e-mailinstellingen informatiepagina of dit allemaal goed staat.  

Reputatie 7

@Erik_, De oorzaak van dit probleem is bekend alleen gebeurt er blijkbaar maar niets om dit opgelost te krijgen.

@Richard Neerhof, De work-around is om bij het instellen van het emailaccount in Outlook voor de uitgaande smtp server niet poort 587 te gebruiken maar poort 465.

Begin december 2020 heeft KPN poort 465 ook mogelijk gemaakt ter voorbereiding op de integratie van XS4ALL met KPN. Het is ook ongeveer sinds die datum dat er problemen zijn met het verzenden van mails via Outlook op Android en iOS.

Reputatie 7

@Erik_ Dit topic is zojuist op beantwoord gezet echter sinds kort is het niet meer mogelijk om de work-around te configureren en zijn we dus weer terug bij af.

Zie dit bericht en voor een mogelijke oplossing dit bericht.