Beantwoord

Telfort mails verdwenen van server?

  • 29 August 2021
  • 8 reacties
  • 319 keer bekeken

Ik heb een telfort mailadres. Dat heb ik tot eind 2015 actief gebruikt als mailadres. Vandaag heb ik via webmail.telfort.nl gezocht naar oude mails, maar deze zijn verdwenen. Ik heb er jaren geen aandacht aan besteed, zijn deze nog op een andere manier toegankelijk. PS ik heb ze steeds via de server bewaard.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 30 August 2021, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Annieho 

Telfort mailbox kan je tegenwoordig benaderen via https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Inloggen met het volledige e-mailadres (incl. @telfort.nl) en wachtwoord.

PS ik heb ze steeds via de server bewaard.

Dat is onverstandig, een eigen backup is goud waard.

Reputatie 7
Badge +10

@Annieho 

Wat bedoel je met “via de server bewaard” ? Was dat Telfort emailadres het enige emailadres dat je toen gebruikte ? Had je die emails (ook) op jouw computer staan en heb je die computer nog ?

Heb je misschien tussen eind 2015 en nu nog wel eens email van dat Telfort adres opgehaald met een andere bijv. computer ? Ben je een keer overgestapt van het POP naar het IMAP protocol (bijv. toen je een nieuwe laptop kocht) ?

Hallo @Willy22 , @Annieho bedoelt er mee dat ze de mail op de webmailserver van KPN/TFT heeft laten staan.

 

@RBxx Dank voor je reactie,  ik heb inderdaad ingelogd bij kpn webmail en dan zie ik dat alle mails zijn verdwenen

@Willy22 ik heb niet geswitched, vooral heel lang niet gechecked ( als laatste voor de overgang van telfort naar KNP)

Reputatie 7
Badge +10

@Annieho 

Wat staat er bij “inkomende server” bij het Telfort account in jouw emailprogramma ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of bijv. “IMAP.kpnmail.nl” ? Bij standaard POP wordt de email verplaatst van de (KPN) emailserver naar jouw bijv. laptop.

Hoewel ik nooit problemen heb gehad met de KPN emailserver, heb ik in mijn emailprogramma 2 accounts gemaakt. Ééntje die met POP werkt en ééntje die met IMAP werkt. Bij dat POP account heb ik ook een optie aangevinkt waardoor het emailprogramma een kopie van de ontvangen email op de (KPN) server heb staan. Op deze manier heb ik altijd een kopie van alle emails op mijn laptop.

Hallo @Willy22 , @Annieho ,heeft nooit over een mailprogramma gesproken, alleen over de mailserver van TFT.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@JanD 

De emails waren er nog voor de overgang naar KPN. Dus lijkt het mij aannemelijk dat de emails verdwenen zijn bij de overgang naar de KPN. En dat kan gebeurd zijn omdat @Annieho bijv. (tijdelijk) een emailprogramma (met POP) heeft gebruikt. Maar daar heeft @Annieho niks over gezegd.

@Annieho 

Verander eerst alle wachtwoorden. Want misschien heeft iemand anders toegang tot jouw accounts.

Als die emails nog in het emailprogramma staan (met POP) dan kunnen die emails weer terug op de emailserver van de KPN worden gezet. Maar dat is een verhaal op zich.

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Annieho

Wat rot dat je (oude) mail kwijt bent. We denken hier graag met je mee, er is al hulp toegesneld in je topic gelukkig. Bij de overgang van Telfort naar KPN is alles bewaard gebleven, dat geldt ook voor je e-mailadres en inhoud van je mailbox. Je kunt nu inderdaad de KPN Webmail gebruiken zoals @RBxx al vertelde, ik lees dat 't geen verschil maakte toen je daarop hebt ingelogd.

De enige manier waarop er mail verdwenen kan zijn is als je het verwijderd hebt in Webmail, of wanneer het door een e-mailprogramma uit Webmail gehaald (gedownload) is. Dit laatste gebeurt wanneer je een e-mailprogramma (zoals bijvoorbeeld Outlook) met Pop3 ingesteld hebt, zoals Willy ook vertelde. Controleer daarom je apparaten goed waarop je je e-mail hebt ingesteld. Het is voor ons helaas niet mogelijk om e-mail te herstellen die verdwenen of verwijderd is uit Webmail. 

Als je je mail op geen enkel apparaat ingesteld hebt, dan is de eerder gegeven tip heel verstandig: Stel je wachtwoord opnieuw in. Zo weet je zeker dat niemand anders toegang heeft tot jouw mail.