Vraag

Trash map in outlook

• 17 september 2017
  • 4 reacties
  • 8076 keer bekeken

Sinds ik van pop3 naar imap ben gegaan en office outlook gebruik als e-mail programma komen sommige e-mail in de map Trash terecht, hoe kan dat,waarom, en kan ik dit zo wijzigen dat ze gewoon in Postvak in komen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Tuut! Welke versie van Outlook gebruik je?

Als het om willekeurige mails lijkt te gaan vermoed ik dat je een virusscanner gebruikt dat ook de e-mail scant. Kan dat kloppen? Het klinkt namelijk als het probleem omschreven in dit topic: Outlook 2013 messages moving automatically to Trash folder (engels).

Als je voorheen een ander e-mailprogramma gebruikte, of webmail, kan dit het verklaren. Je kunt dan de e-mailscanner tijdelijk uitschakelen als test.
Reputatie 7
Badge +30
Zodra je POP gebruikt staan de emails fysiek op je PC en kan die virusscanner verplaatsen wat 'ie wil
Welkom Tuut! Welke versie van Outlook gebruik je?

Als het om willekeurige mails lijkt te gaan vermoed ik dat je een virusscanner gebruikt dat ook de e-mail scant. Kan dat kloppen? Het klinkt namelijk als het probleem omschreven in dit topic: Outlook 2013 messages moving automatically to Trash folder (engels).

Als je voorheen een ander e-mailprogramma gebruikte, of webmail, kan dit het verklaren. Je kunt dan de e-mailscanner tijdelijk uitschakelen als test.

Het is puur de overgang van @Home(Ziggo) naar KPN, Ik gebruik outlook 2016 en die had ik ook al toen Ziggo als provider had. Bij Ziggo had ik mijn account op de pop3 staan en nu ik over ben gestapt naar kpn staat de instelling op imap. Ik gebruik verder geen virusscanner.
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd, ik weet niet zeker waarom dit gebeurt sinds je over bent naar KPN. Gebruik je de Engelse versie van Outlook 2016? Het klinkt als dit probleem op het Telfort-forum: Outlook 2016 en IMAP probleem. De 'Trash'-map staat dan voor de verwijderde items. Het lijkt helaas niet mogelijk dat makkelijk op te lossen.

Los van de naam is het wel vreemd dat sommige mails hier automatisch naar worden verplaatst. Staan er berichtfilters ingesteld die hiervoor kunnen zorgen? Of worden deze berichten als spam gezien?

Het is ook bij KPN mogelijk gebruik te maken van POP3. Nadeel daarvan is dat het lastiger wordt de mails op meerdere apparaten te ontvangen.

Reageer