Beantwoord

uitgaande e/mail werkt niet!

• 24 september 2014
  • 50 reacties
  • 22658 keer bekeken

Beste KPN,

Heb ook al een reactie geplaatst bij de reeds bestaande berichten over dit probleem maar ik heb nog geen reactie ontvangen.

Ik heb een mobiel abonnement van KPN met een iPhone 5S. Ik heb een e/mailadres van HetNet met een e/mail only abonnement. 

Ik heb exact de instellingen ingevuld zoals jullie aangeven
POP3, beveiligd

inkomende server: pop.kpnmail.nl
SSL aangevinkt
poort 995
gebruikersnaam, email adres van HETNET
wachtwoord
uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
poort 587
gebruikersnaam en wachtwoord, niets ingevuld dus optioneel

Met deze instellingen blijf ik de melding krijgen, de server accepteert de ontvanger niet omdat de server relaying niet toestaat.

Ik heb een iPhone 5S dus ik heb ook de uitgaande poort op 465 gezet zoals jullie vermelden maar dan krijg ik direct de volgende foutmelding, De SMTP server mail.kpnmail.nl reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld Server uitgaande post. En nogmaals, ik gebruik smtp.kpnmail.nl en geen mail.kpnmail.nl

Ik heb ook al de instellingen geprobeerd voor een niet beveiligde POP maar die werkt ook niet.

Ik vind bovenstaande zeer frustrerend en irritant. Niemand kan me helpen. Bij de KPN winkel niet maar ook niet bij de klantenservice omdat ze zeggen dat al mijn instellingen goed staan en dus kunnen ze niets meer doen. Op dit forum blijkt maar weer dat ik lang niet de enige ben met dit probleem maar vooralsnog is er niets opgelost. Het vreemde is ook dat het eerder wel werkte. Wie van de KPN gaat mij helpen.
icon

Beste antwoord door Joran 8 september 2015, 14:25

, : De authenticated SMTP server is inmiddels live. Forumgebruiker wjb heeft een duidelijke uitleg van de instellingen geplaatst in dit topic. Ik verwacht dat dit het een stuk makkelijk gaat maken!

Bekijk origineel

50 reacties

Dat heb ik al geprobeerd. Werkt ook niet. Ik kan alleen maar via de WiFi van een KPN modem mailen. Mailen via 3G werkt gewoon niet!
Zoals je in mijn eerste bericht kunt lezen, heb ik dat ook al geprobeerd. Werkt niet. Niets werkt!
Het vreemde is dat zodra ik op een Wifi modem van de KPN zit, ik wel uitgaande e-mails met mijn mobiele telefoon kan sturen. Ook thuis op mijn computer werkt het e-mailen gewoon. Het ligt dus niet aan de instellingen en ook niet aan het e-mailadres. Het ligt gewoon aan mijn 3G abonnement van de KPN. Deze ondersteunt uitgaand e-mailen overduidelijk niet. Ik vind dat KPN hier wat aan dient te doen. Ik heb een 3G abonnement van de KPN en een e-mailadres van de KPN. De instellingen staan goed maar toch werkt het uitgaand e-mailen niet via 3G!
Badge
tsja wat je evt. kunt doen (moet je wel even een Gmail account aanmaken) is gmail als uitgaande server instellen:

Uitgaande mailserver: smtp.gmail.com
Beveiligingstype: SSL, Poort: 465 gebr.naam en ww zijn dan je gmail gegevens, zie deze pagina voor meer info http://www.eigenwijsheid.nu/Mail_server_instellingen.php ik gebruik deze zelf ook op mijn mobiel, (zit niet bij kpn maar bij vodafone voor mobiel)
Ik heb n gmailadres maar die gebruik ik niet zakelijk. Ik wil gewoon met m'n KPN e-mailadres kunnen mailen maar dat werkt niet op m'n 3G netwerk!
Badge
maakt in principe niet uit voor je doel, als je de bijgevoegde link had gelezen had je gezien dat je ook gewoon via je gmail adres kunt versturen met je kpnmail adres, oftewel als iemand mail van je krijgt dat zij gewoon je kpnmail adres als afzender zien.

je maakt alleen gebruik van je gmail om te verzenden, verder niets.

heb het geprobeerd met mijn gmail account maar krijg, zodra ik de poort op 465 zet, de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet juist is terwijl ik deze toch echt correct invoer. Bij poort 587 gaf hij die melding niet dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord kloppen echt maar toen kreeg ik een foutmelding bij het verzenden: De verbinding met de uitgaande server is mislukt.
Badge
je gebruikt bij poort 465 wel hopelijk je gmail gebruikersnaam en ww, niet die van kpn

Uiteraard maar t werkt niet!
Waarom communiceert KPN niet gewoon naar iedereen dat men eigenlijk alleen maar THUIS kan emailen via de KPN mailservers

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als Koen (geplaatst op 29-10-2014). Heb ook al van alles geprobeerd (zelfde als Koen), wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Kan nog steeds geen email via mijn KPN mail via een wifi niet zijnde van KPN, emails versturen. Ook de laatste aanwijzing die Koen van Irene kreeg, om bij uitgaande server de google account instelling in te voeren, werkt bij mij niet. Volgens mij kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat als je een emailaccount bij KPN hebt je niet op een ander wifi netwerk emails kunt versturen. Het zou fijn zijn als KPN dat ruiterlijk toegeeft. Dan is het helder en probeer ik niet verder te zoeken naar een oplossing. Mocht iemand toch nog tips hebben dan hoor ik het graag.

Brigit

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Waarom geeft KPN niet gewoon toe dat e-mailen via het 3/4G netwerk niet werkt. Ik heb alles geprobeerd wat mij is voorgedragen maar niets werkt. Ik had een email only abonnement van HetNet maar ga deze opzeggen en stap volledig over op mijn gmailaccount!
Als ik gebruikersnaam en wachtwoord van gmail invul bij uitgaande server, krijg ik een foutmelding dat het wachtwoord niet klopt, terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord van gmail wel klopt.

Brigit

Brigit, die foutmelding krijg ik ook bij het gebruiken van mijn gmailgegevens terwijl ik deze echt wel juist invoer. Voor dit probleem biedt KPN gewoon geen oplossing!
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Brigit

hoi irene, probeer eens om op je iphone de SSL uit te zetten, dit zou moeten werken

Beste Credendo Vides, Uiteraard al geprobeerd. Werkt niet. Niets werkt. Ik zeg mijn e-mailonly abonnement op en stap over op mijn Gmailaccount

Reputatie 7
Het is bij KPN al jaren bekend dat zij als enige provider geen "Authenticated mail server" hebben waardoor het onmogelijk is om vanaf een ander netwerk dan het "vaste" KPN netwerk mails te versturen.

De introductie van de "Authenticated mail server" duurt waarschijnlijk nog tot medio 2015. (Schandalig.)

Waarom geven ze dat dan niet gewoon toe ipv oplossingen aan te reiken die we overduidelijk al geprobeerd hebben of niet werken. Ik ga iig weg bij KPN.
Reputatie 7
ONWETENDHEID EN SLECHTE COMMUNICATIE

Dat heeft alles te maken met het feit dat ze (als leverancier van communicatie technologie) absoluut niet weten wat communiceren is.

Zo weet de rechterkant van de organisatie niet waar de linkerkant mee bezig is en (misschien nog wel erger) de bovenkant (management) niet wat er aan de onderkant speelt en fout gaat.

Hier op het forum is al tijden aangegeven (door WebCare) dat dit issue bekent is en dat er aan gewerkt wordt. Dat wil echter absoluut nog niet zeggen dat een "medewerker" (extern callcenter student) van de "klantenservice" dan ook hiervan op de hoogte gebracht is.

Overigens heb ik mijn zakelijke mail bij XS4ALL ondergebracht (uiteraard wel onder mijn eigen domein).

Voor mijn privé mail gebruik ik de mailserver op mijn Synology NAS thuis die vervolgens (nu dus wel via het "vaste" KPN netwerk) de mails doorstuurt naar de mailserver van KPN.

Zo kan ik (en mijn gezinsleden) dus toch overal mails versturen via het KPN mail account.

Dank voor jullie reacties. Gisteren een medewerker van KPN aan de lijn gehad waarbij ik een klacht over het bovenstaande wilde indienen. Hij wilde weten wat er aan de hand was. Voor de zoveelste keer aangegeven dat ik geen emails kan versturen buiten vaste KPN netwerk om. Hij gaf aan dat hij kennis had van internet en dat het niet mogelijk was dat op het ene wifi wel en op het andere niet een email verstuurd kan worden. Deze inderdaad callcentermedewerker wist pertinent zeker dat met zijn aanwijzingen het probleem op te lossen zou zijn. Niet dus. Ik ben blij met jullie reacties zodat ik weet dat het niet aan mij ligt maar aan KPN.
Ten einde raad hier op het forum uitgekomen, ik heb precies hetzelfde, vandaag 20.15 gebeld met KPN, de medewerker aan de telefoon nam de instellingen met me door en garandeerde me dat het moest werken en kapte eigenlijk het gesprek af, ik moest mijn telefoon maar opnieuw opstarten en dan moest hij het doen, want de instellingen staan goed, maar het werkt inderdaad niet, en zoals ik het hier lees gaat het ook niet werken! Wel bizar dat ze dat niet weten bij het callcenter en je gewoon maar laten gaan. Afgelopen week hebben we ook contact gehad via Facebook met KPN, maar die gaven ook alleen maar links door met de instellingen, maar die staan dus goed... Ga maar eens iets anders verzinnen..
Reputatie 7
Het callcenter van KPN wordt bemand door ingehuurde "studenten".

De "kennis" van deze "medewerkers" is bedroevend laag en KPN doet er blijkbaar ook niets aan om te zorgen voor een goede kennisbank waar deze "medewerkers" antwoorden kunnen vinden op de gestelde vragen.

Zowel de externe als de interne communicatie van KPN is zeer teleurstellend.

Als je je dan ook nog bedenkt dat deze "medewerkers" betaald worden per call (niet per oplossing), dan snap je ook waarom het schering en inslag is dat de hoorn op de haak gegooid wordt.

Ik heb met managers van andere callcenters gesproken die uit dezelfde pot "studenten" putten en die geven zelfs aan dat dezelfde "studenten" vaak blij zijn om weer even niet bij KPN ingezet te zijn.

Dit zegt, waarschijnlijk, genoeg over de werksfeer op het callcenter van KPN.

Dat ligt echter niet aan die "studenten", op andere callcenters doen ze het uitstekend, maar aan de ondersteuning van het callcenter vanuit de organisatie (KPN).

Een zeer critische noot mijnerzijds, maar tevens een welgemeend advies aan KPN om een intern onderzoek te starten naar het functioneren en managen van het callcenter.

Hoi,

Ik kan niet anders dan het volledig met jullie eens zijn. Iedereen die ik tegenkom laat ik weten dat ze vooral geen mobiel abonnement bij KPN moeten afsluiten.

B.Grol

Ik heb mijn HetNet e-mail adres (ik had n e-mailonly abonnement) inmiddels opgezegd. Ik ga helemaal over naar Gmail. Ik wilde t liever niet maar t kan toch niet zo zijn dat ik met mijn nieuwste iPhone geen e-mails kan versturen!!!

Reageer