Uitgaande mailserver werkt niet thuis

• 30 juni 2014
  • 3 reacties
  • 1767 keer bekeken

Beste lezer(s),

Ik heb een probleem en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik heb een kpnmail account en deze gebruik ik zakelijk. Hierop heb ik een drietal e-mailadressen ingesteld (waaronder één kpnmail adres) waarvoor ik bij de uitgaande mail de server van kpn gebruik (mail.kpnmail.nl).

Thuis heb ik echter Ziggo omdat hier glasvezel zoals ik zakelijk gebruik niet wordt aangeboden. Op de één of andere manier weigert hij echter dan mijn mail te verzenden, vermoedelijk omdat ik op een netwerk van Ziggo zit.

Wie heeft hier een oplossing voor? De helpdesk van KPN kon me niet helpen behalve met het advies om bij thuiskomst de server en bijbehorende poorten om te zetten maar dat is uiteraard ondoenlijk om te gaan doen elke dag bij drie accounts. Hoe werkt dit voor alle andere mensen die (mobiel) werken?

Alvast dank.

Mvg,

Joost van Os

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Heeft u een e-mailaccount bij bijv. Outlook.com (voorheen Hotmail) of Gmail?
Dan kunt u hun SMTP server gebruiken.

Anders dient u bij Ziggo na te gaan of hun mailserver verificatie ondersteund zodat u vanaf uw Ziggo én KPN adres gebruik kunt maken van de mailserver van Ziggo.

En anders kunt u sowieso ALTIJD gebruikmaken van de mailservers van Outlook.com en Gmail...

Reputatie 7
Badge +8
dat is 1 oplossing, maar dan ziet de ontvanger wel je hotmail email (namens ...@outlook.com enz), het reply adres blijft dan wel gewoon@kpn mailadres.

het probleem is dat veel providers geen smtp verzenden meer toestaan van anderen, officieel om spam tegen te gaan, je kan wel altijd gebruik maken van webmail, maar dan moet je bij pop3 een kopie achter laten op de server of handmatig knippen en plakken.

Reputatie 7
Hoi joostvanos, welkom op het forum.

Dit komt omdat KPN nog steeds geen "authenticated smtp server" geïmplementeerd heeft.

KPN is zo ongeveer de enige provider die dit nog niet heeft, waardoor jij en ook velen anderen dergelijke problemen ondervinden.

Denk hierbij aan mensen die op vakantie zijn, of op hun werk en even vanaf hun telefoon een mailtje willen versturen. Helaas, dat gaat niet tenzij je op het KPN netwerk aangesloten bent.

Maar als ik het antwoord van Burhan (17-06-2014 17:05) op mijn post van 17-06-2014 08:46 lees, dan kan het niet lang meer duren voordat de "autheticated smtp server" beschikbaar komt.

Reageer