Beantwoord

UPC Outlook account via KPN glasvezel werkt niet

• 7 februari 2014
  • 10 reacties
  • 3006 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Een familielid (met een UPC abonnement) koopt een nieuwe laptop met Windows 8.1.

Omdat hij er geen verstand van heeft hoe deze gebruiksgereed te maken, heb aangeboden dat voor hem te doen op mijn thuisaansluiting (met KPN Glasvezel abonnement)

Doel: Aanmaken van een UPC Outlook account via de KPN Glasvezel verbinding.

Probleem: Ik ben 3 volle dagen bezig geweest (met hulp van meerdere UPC helpdesk medewerkers gedurende anderhalf uur) is dat helaas niet gelukt.

Foutmelding: Deze computer kan geen verbinding maken met de uitgaande SMTP server.

Geprobeerd met: Outlook 2007, Outlook 2010, op verschillende laptops. Steeds dezelfde foutmelding.

Oplossing: Uiteindelijk naar het huis van de nieuwe eigenaar gegaan. Laptop aangemeld op zijn UPC internetverbinding, accounts getest en ziedaar: Ze werkten beide binnen een minuut.

Conclusie: HET BLIJKT ONMOGELIJK OM EEN UPC ACCOUNT AAN TE MAKEN OP EEN LAPTOP DIE IS AANGESLOTEN OP EEN KPN GLASVEZELVERDING?

Vraag: Dat kan toch niet waar zijn? Wat is de oorzaak? Blokkeert KPN de SMTP verbinding naar UPC bij het aanmaken van een UPC account?

Arie

icon

Beste antwoord door ARO 7 februari 2014, 11:35

Hallo Ronald Meesteres,

Bedankt Ronald voor het razendsnelle antwoord.

Als dit algemeen bekend is, zou je toch verwachten dat het ook door de UPC helpdeskmedewerkers had kunnen worden gemeld.

Maar ok, daar KPN niets aan doen.  Alles duidelijk. Dan heb ik toch de goede provider gekozen.

Bedankt,

Arie

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Badge
ARO schreef:

Vraag: Dat kan toch niet waar zijn? Wat is de oorzaak? Blokkeert KPN de SMTP verbinding naar UPC bij het aanmaken van een UPC account?

Arie

Nee, UPC staat niet toe dat je rechtstreeks verbinding maakt met hun SMTP servers als je niet binnen hun netwerk zit, het zelfde geld voor Ziggo, KPN etc etc

Als het goed is zal jou KPN SMTP server niet bereikbaar zijn vanaf een UPC verbinding, dit heeft te maken met het voorkomen van Spam, wel zijn betrokken mailboxen bereikbaar via de webmail versie.

Reputatie 1
Hallo Ronald Meesteres,

Bedankt Ronald voor het razendsnelle antwoord.

Als dit algemeen bekend is, zou je toch verwachten dat het ook door de UPC helpdeskmedewerkers had kunnen worden gemeld.

Maar ok, daar KPN niets aan doen.  Alles duidelijk. Dan heb ik toch de goede provider gekozen.

Bedankt,

Arie

Reputatie 6
Badge +10
Welkom bij UPC...jaren gezeten..die kunnen er ook wat van hoor!

Reputatie 1

Hallo Edwin,

Bedankt voor het steuntje in mijn rug.

Helaas lijkt deze blokkering door alle providers te worden gedaan. Daarom vraag ik me af waarom ze niet een gerichtere foutmelding geven...

Dus niet: Deze computer kan niet met de SMTP server worden verbonden.... (met zo'n melding veronderstel je dat je zelf een fout maakt)

Maar b.v: Je kunt alleen een account aanmaken op het netwerk van je eigen provider.

Dan is het duidelijk en hoef je niet 3 dagen te vogelen totdat je compleet gefrustreerd bent.

Groet,

Arie

Reputatie 2
Badge +1
Bij UPC is het wél mogelijk om hun SMTP server te gebruiken buiten hun netwerk.
In dat geval dient u de optie ''inloggen met verificatie'' aan te vinken en daar de gebruikersnaam (incl.@upcmail of@chello) en het wachtwoord...

Reputatie 1
Hallo thomhz,

Bedankt voor je reactie.

Ik betwijfel of dat werkt. Voorzover ik mij kan herinneren wordt een account bij UPC niet geaccepteerd met ''inloggen met verificatie'' gevinkt. 

Ik kan dit helaas niet meer uitproberen omdat ik de laptop heb teruggegeven. 

Misschien dat iemand dat nog kan testen?

Groet,

Arie

Reputatie 2
Badge +1
Mijn ouders hebben UPC, ik zelf KPN en binnenkort KPN Glasvezel.
Ik kan gewoon met mijn smartphone via Hi (KPN) een e-mail versturen door verificatie in te stellen voor mijn Chello.nl account :-)

Reputatie 1
Hallo thomhz,

Bedankt voor jouw reactie.

Voor mij is jouw antwoord niet helemaal duidelijk.

Maak onderscheid tussen emailen en het éénmalig aanmaken van een account!!

Ik probeerde een spinternieuw UPC EMAIL ACCOUNT aan te maken op een spinternieuwe laptop op MIJN KPN NETWERK!!!. Die werd dus geblokkeerd.

Als je eennmaal die account hebt kunnen aanmaken op HUN EIGEN UPC NETWERK is emailen natuurlijk geen probleem meer. Dat doe ik nu dagelijks.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw reaktie, maar dat kan je waarschijnlijk niet gemakkelijk testen, want je hebt al een account aangemaakt op jullie UPC netwerk.

Groet, Arie

Reputatie 2
Badge +1
Uit uw verhaal begrijp ik dat u een nieuw UPC emailaccount aan wilt maken...

Dat kan door met het hoofdaccount in te loggen op https://service.upc.nl/j_cspire/selfcare/ssologin.do

Reputatie 2
Badge +1
Binnen het KPN Netwerk kunt u gewoon de SMTP server van KPN gebruiken.
Deze is mail.kpnmail.nl poort 25 geen SSL

Of de mailserver van UPC met daarbij verificatie aan.
Zo werkte dat vroeger ook bij mij, maar zal het thuis nog even uitproberen...

Reageer