Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

• 6 februari 2014
  • 216 reacties
  • 62579 keer bekeken

Toon eerste bericht

216 reacties

Mijn commentaar van gisteren is (door KPN moderator?) aangemerkt als oplossing...

Persoonlijk vind ik dit (het instellen van verschillende time out waardes in Outlook), helemaal geen oplossing. Het is meer een workaround, dat er voor zorgt dat een een probleem/fout bij de inrichting/setup van de mailservers, zich niet manifesteert als je Outlook icm IMAP bij KPN gebruikt. Bij andere providers heb ik ook met Outlook icm IMAP gewerkt, en daar werkte het 'out of the box' (dus met de standaard instellingen van Outlook) vlekkeloos.

Ik blijf er bij: dit is een probleem dat bij de basis dient te worden opgepakt, door (bijv). de systemadministrators van KPN. (en niet door het toepassen van workarounds op de clients / Outlook).

Reputatie 1
Beste m_groen, eigenlijk ben ik het wel met je eens dat dit soort dingen door de provider van de IMAP service zou moeten worden geregeld/opgelost, of op zijn minst zou moeten worden aangegeven door hen bij de op te geven instellingen als je de IMAP-service configureert (uitgaande/inkomende mailserver, poorten, beveiliging, etc.).

Wat ik echter nog veel vervelender vind, is dat de uitgaande mailserver van KPN alleen maar bereikbaar is via een "eigen" KPN verbinding.

Met andere woorden, ik krijg de mail van mijn KPN account wel overal binnen, als ik maar een (willekeurige) internet verbinding heb, maar als ik deze mail wil gaan beantwoorden, dan moet ik wachten tot ik weer thuis ben en verbinding heb met mijn eigen (KPN) wifi ...... anders gaat de mail niet uit.

Dat is iets wat echt niet meer van deze tijd is!

IMAP gebruik je juist als je vanaf meedere verschillende plaatsen toegang wilt hebben tot je mail. Wat heeft het gebruik van IMAP nog voor toegevoegde waarde als je dan niet vanaf verschillende plaatsen de mail kan beantwoorden?

Hier heb ik inmiddels ook een workaround voor bedacht: laat je KPN-mail standaard doorsturen naar je Gmail. De uitgaande mailserver van Gmail is namelijk wel overal en altijd te benaderen als er maar een willekeurige internet-verbinding is. Dan kun je altijd nog je (KPN)mail beantwoorden met een (G)mail.

Goedemorgen,

is er reeds een oplossing gevonden voor het probleem met de uitgaande mailserver in de imap configuratie? Waar ik ook zoek op internet, ik krijg de juiste smtp server niet werkend. Ik heb hetzelfde probleem als hierboven vermeld: thuis kan ik in mijn eigen wifi omgeving wel mail versturen via mijn kpn account maar via 3G in den lande niet. Wie heeft de oplossing, waarcshijnlijk in de vorm van een werkende smtp server en andere poorten?

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +28
Dag sysophon,

Het is mogelijk om gebruik te maken van de authenticated SMTP server, de goede instellingen heeft gebruiker wjb in dit topic geplaatst :D

Inmiddels is het eind 2015. Het testen zal nu voorbij zijn. Ineens duikt dit fenomeen weer in alle hevigheid op. Tientallen malen per dag, zonder dat het emailverkeer er door wordt beinvloed. Wel erg hinderlijk. Is er een workaround?

Workaround is al eerder in deze thread (pagina 3)...

http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Uw-IMAP-server-heeft-de-verbinding-verbroken/td-p/190629/page/3

Kuijpers671 schreef op 4 mar '15 om 23:52u
Leuk hoor, al die work-arounds ....

The time-out voor de IMAP server moet natuurlijk wel langer staan dan de synchronisatie-tijd van je mail .... Als deze korter staat treedt er een time-out op en krijg je de foutmelding.

In Outlook 2010 vind je de instelling van deze time-out hier:

BESTAND - ACCOUNT INSTELLINGEN - klik op je account en kies WIJZIGEN - MEER INSTELLINGEN - tabblad GEAVANCEERD - TIME-OUTS VOOR SERVER (schuibalk).

Verschuif de balk naar bijvoorbeeld 5 minuten en zorg ervoor dat de IMAP mailsynchronisatie bijvoorbeeld om de 2 minuten gaat.

Deze kun je hier instellen:

BESTAND - OPTIES - tabblad GEAVANCEERD - klik op VERZENDEN/ONTVANGEN - automatisch verzenden/ontvangen elke XX minuten (stel XX in op bijv. 2 minuten).

Graag gedaan .....

Dit werkt bij mij voor geen meter, sterker nog, de melding komt nog vaker binnen als voorheen....?

Time out stond op 1 minuut en is nu verzet naar 5 minuten. 

Synchronisatie op 2 minuut.

Ik moet me helaas aansluiten bij de vorige reageerder : het helpt niets.

Een andere workaround (die zeker wel werkt) is:

1. aanmaken gmail account (of vergelijkbaar);

2. al je contacten vertellen dat je nieuw email adres hebt;

3. In Mijn KPN instellen dat je al mail doorgestuurd wilt hebben naar bij 1. aangemaakt adres;

4. de mailinstellingen van 1 in je outlook zetten, of (nog makkelijker) gebruik gaan maken van webmail.

m_groen schreef op 26 nov '15 om 14:20u
Een andere workaround (die zeker wel werkt) is:

1. aanmaken gmail account (of vergelijkbaar);

2. al je contacten vertellen dat je nieuw email adres hebt;

3. In Mijn KPN instellen dat je al mail doorgestuurd wilt hebben naar bij 1. aangemaakt adres;

4. de mailinstellingen van 1 in je outlook zetten, of (nog makkelijker) gebruik gaan maken van webmail.

Of nog makkelijker je PC uitzetten.....met alle respect, dit is toch geen oplossing voor het probleem ? dit is een alternatief zoeken omdat er een probleem is.

dat klopt.. Maar ik heb al meerdere malen bij KPN aangegeven dat het probleem bij KPN ligt maar hier wordt niet op geacteerd... daarom ben ik zelf alternatief gaan zoeken....

Hallo,

Zojuist deze storing bij KPN gemeld.

Zodra ik iets hoor van hun, laat ik het hier even weten.

De oude work-around werkt niet meer. Ook de time-out op de IMAP-servre wijzigen, heeft geen effect meer. Ik krijg soms elke 10 seconden (sic!) een time-out, soms "slechts"één keer per minuut.

I denk dat ik maar eens ga werken, voor zover dat kan met de Webmail. Een Outlook voorlopig maar even niet gebruik.

Als nog iemand een brilliant idee heeft: ik houd mij aanbevolen. Het wordt de laatste dagen alleen erger. Van een paar keer per dag tot meerdere keren per uur (stuk of 40).

Jacqueline

Hier is het ook echt pure ergernis. die twee minuten time out was al niet prettig en nu dit zelfs niet meer werkt is het onwerkbaar. telkens weer dat rot scherm

had zojuist de HD nog aan de lijn (voordat ik dit las) en die ontkent in alle toonaarden dat er iets aan de hand is of dat het aan hun kant zit

de beste oplossing is inderdaad geen gebruik meer maken van kpn (mail) en dat komt er zo wel van :(

Het is mij wel duidelijk. Het is me gelukt de instellingen voor inkomende mail naar pop3 te zetten (account killen en opnieuw aanmaken)

Alleen nodig voor kpnmail en telfort. Email adressen van andere providers geven geen probleem. Mijn probleem is opgelost. Allen dank en KPN : doe er wat aan!

Ik ben juist enige tijd geleden van pop3 naar imap gegaan omdat het makkelijker werkt op meerdere devices onderling. Met een eigendomein en twee gmail adressen probleemloos. Met de kpn account ellende. zelfde outlook / zelfde settings. dus waar zit het dan.....

Ruud5 schreef op 27 nov '15 om 15:09u
Het is mij wel duidelijk. Het is me gelukt de instellingen voor inkomende mail naar pop3 te zetten (account killen en opnieuw aanmaken)

Alleen nodig voor kpnmail en telfort. Email adressen van andere providers geven geen probleem. Mijn probleem is opgelost. Allen dank en KPN : doe er wat aan!

Her blijft hier piepen, om de 10 seconden. werkt het om de boel op POP3 te zettenbe> Vorige jaar niet.

En mochten we dit (als groep) kunnen oplossen. Al is het een work-around: een maand gratis is toch wel het minste.

Ik ben helemaal ZAT. Waarom KPN/Telfort geen goed functionerende mail kan producern?

Klacht ingediend. Ze zullen mij morgenvroeg terug bellen

Zeggen ze.

Ik ben het nog meer dan zat. Ben met 3 bedrijven afhankelijk van mail. Dit is nu de 4e dag dat die super irritante meldingen blijven binnenkomen en alles plat gooien. Uw imap server heeft de verbinding verbroken.  Inmiddels 6 keer KPN gebeld. Opvallend dat nooit één keer dezelfde uitleg of voorstel geboden wordt. Ze weten zelf niet eens waarover ze het hebben. In bijna alle gevallen krijg je te horen.....het ligt niet aan de KPN maar aan uw outlook. Lariekoek dus. Het ligt wel degelijk aan KPN. Aangezien ik werk vanaf meerdere apparaten is POP3 eigenlijk geen optie.

Er is blijkbaar maar 1 oplossing....Met alle paketten weggaan bij KPN. Zij kunnen ons blijkbaar niet meer helpen. Waardeloos bedrijf. Ik stel voor om een groep te vormen en gezamelijk op te stappen. 

het frussterende is dat ze eerst ook zeggen dat er niets bekend is van het probleem. Dan willen ze de settings met je door terwijl je al duidelijk maakt dat ik dit deel al lang voorbij bent. Overigens als je de voorgeschreven settings gebruikt werkt je mail al helemaal niet. je moet een combinatie maken maar dat terzijde.

Het was deels verholpen door die 2 minuten setting, wat trouwens zorgde dat mijn outlook om de haverklap ook plat ging.

nu werkt er dus niets en blijft de melding komen

ben ondertussen maar bezig overal een gmail adres te gaan gebruiken en afscheid te nemen van mijn (betaalde!) kpn mail

Het wordt steeds erger: KPN zou (na mijn klacht: PING) vanochtend terug bellen. Never nooit niet.

De site vergeet (PING) steeds mijn password. Ik kan dus zelfs niet meer inloggen via webmail. PING.

En nu werkt de webmail niet neer, **bleep**

En de site verbiet ook nog het woord S H I T. Is dit Amerika?

Ik denk dat KPN beter haar aandacht kan besteden aan het verbeteren van het product (PING) en niet aan censuur. En weer PING.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen,

Welkom op het forum voor degenen die hier nieuw zijn. Een vervelende situatie dat de IMAP een storing lijkt te ondervinden. Ik wil hiervoor graag een gecombineerde melding aanmaken, daar heb ik echter gegevens voor nodig.

Zouden jullie me allemaal een privébericht willen sturen met postcode, huisnummer, naam contractant en het e-mailadres waarmee je de problemen ervaart? Op die manier kan ik jullie erbij zoeken in onze systemen. Graag in het onderwerp van het privébericht "IMAP time-out" vermelden

Reageer