Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

• 6 februari 2014
  • 216 reacties
  • 61311 keer bekeken

Toon eerste bericht

216 reacties

Erik_ schreef op 29 nov '15 om 13:43uHallo allen,

Welkom op het forum voor degenen die hier nieuw zijn. Een vervelende situatie dat de IMAP een storing lijkt te ondervinden. Ik wil hiervoor graag een gecombineerde melding aanmaken, daar heb ik echter gegevens voor nodig.

@Ruud5 @m_groen @CoenWulterkens @Sjakkel @Rayx @eBizzLive

Zouden jullie me allemaal een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981

Welkom op het forum voor degenen die hier nieuw zijn. Een vervelende situatie dat de IMAP een storing lijkt te ondervinden. Ik wil hiervoor graag een gecombineerde melding aanmaken, daar heb ik echter gegevens voor nodig.

Zouden jullie me allemaal een privébericht willen sturen met postcode, huisnummer, naam contractant en het e-mailadres waarmee je de problemen ervaart? Op die manier kan ik jullie erbij zoeken in onze systemen. Graag in het onderwerp van het privébericht "IMAP time-out" vermelden

Op welke wijze kan ik je een prive bericht sturen? 

Ik wil mijn gegevens namelijk niet in het forum hebben. 

richt willen sturen met postcode, huisnummer, naam contractant en het e-mailadres waarmee je de problemen ervaart? Op die manier kan ik jullie erbij zoeken in onze systemen. Graag in het onderwerp van het privébericht "IMAP time-out" vermelden

Zouden jullie me allemaal een privébericht willen sturen met postcode, huisnummer, naam contractant en het e-mailadres waarmee je de problemen ervaart? Op die manier kan ik jullie erbij zoeken in onze systemen. Graag in het onderwerp van het privébericht "IMAP time-out" vermelden

Op welke wijze kan ik een privebericht in dit forum sturen dan? 

PIEP. Een slecht idee. KPN moet dit probleem oplossen. Wij toch niet?

En weer PIEP. Ik wil best onderling iets oplossen, maar gegevens uitwisselen lijkt me een slecht idee.

Te gevaarlijk PIEP

Ik sluit mij volledig aan bij eerdere meldingen. Afgelopen week meerdere malen gechat met KPN en twee keer computer op afstand over laten nemen. Ze snappen niet waar ze mee bezig zijn cq wat het probleem daadwerkelijk is.  De meest sterke vorm van erkenning vond ik op een gegegeven moment dat de schuld bij Outlook werd gelegd, hoeze probleem oplossen, dit is gewoon eigen onvermogen proberen te verbergen en de schuld daar neerleggen waar deze niet thuis hoort. Kom op KPN dit kunnen en mogen jullie niet op z'n beloop laten, of moeten we een andere provider gaan zoeken, de keus is aan jullie.

Reputatie 7
Badge +27

Je kunt me een privébericht sturen door hier te klikken :)

Het gaat hier niet om onderling gegevens uitwisselen, het gaat erom dat ik, als KPN medewerker, de gegevens krijg zodat ik dit in z'n geheel kan aanmelden. De technische dienst heeft sneller door dat het hier om een groter probleem gaat als ik gelijk meerdere klanten kan aanleveren waarbij dit probleem zich voordoet. Ook kunnen ze op die manier kijken of er overeenkomsten zijn, achter de schermen, tussen jullie abonnementen of instellingen om zo sneller een oorzaak en oplossing te kunnen vinden.

Ben inmiddels overgestapt naar andere provider voor email (gmail), ik heb de hoop opgegeven dat KPN voldoende kennis en kunde in huis heeft dit probleem structureel op te lossen (heb dit probleem al namelijk een jaar geleden gemeld).

ik ben ook bezig alles te migreren. Nu ook weer tijdens dit scherm typen. boem die melding in beeld. moet dus eerst wegclikcken voordat ik hier verder kan

het is nog irritanter dan een zoemende mug op je slaapkamer......

Ook ik heb hier last van . Gisteravond heb ik je ook een prive-bericht gestuurd. Het probleem doet zich dus wel degelijk bij verschillende mensen voor en is inderdaad erg irritant!

Ik heb je mijn gegevens gestuurd in een PB.
Zojuist heb ik hierover opnieuw telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice. Na eerst (onterecht) naar het zogenaamde expertteam doorverwezen te zijn, gaven ze later aan dat het een bug zou moeten zijn in Outlook 2010.

Hebben jullie allemaal Outlook 2010, of zijn er ook andere versies van Outlook waar dit probleem zich voordoet?

Dit is echt klink klare onzin. Ze moeten gewoon toe geven bij KPN dat ze niet in staat zijn om de problemen bij klanten op tye lossen. Foutmelding is na de grote storinbg van afgelopen week opgetreden. KPN heeft het dus zelf veroorzaakt, maar zijn kennelijk niet in staat om ook hun eigen problemen op te lossen. Overigens zelfde versie van Outlook 2010 werkt bij andere providers probleemloos. Het is dus overduidelijk waar het aan ligt.

Rhodez schreef op 30 nov '15 om 13:21uZojuist heb ik hierover opnieuw telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice. Na eerst (onterecht) naar het zogenaamde expertteam doorverwezen te zijn, gaven ze later aan dat het een bug zou moeten zijn in Outlook 2010.

Hebben jullie allemaal Outlook 2010, of zijn er ook andere versies van Outlook waar dit probleem zich voordoet?

Ja, ik heb outlook 2010. Maar werk al een jaar met Imap en 2010, nooit geen probleem. KPN blijft maar van zich af kijken. Het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan KPN. 

Ik heb Outlook 2010. De truken uit me lukken niet meer. Ook mij suggestie van eerder om dan maar de Webmail te gebruiken werkt niet meer, want daar kan ik niet meer op inloggen. En de e-mail van het resetten van mijn wachtwoord komt niet meer aan. De helpdesk stuurrt nu wat per post (!!!!!!!!).

Zojuist is de IMAP-server time-out ook gekker geworden.

Niet alleen de time-out melding, maar ook:

user input timeout
Protocol: IMAP
Server: imap.telfort.nl
Poort: 993
Foutcode: 0x800CCCDD

Het moet niet gekker worden.

Hier nog een lotgenoot.

Ik had dit probleem ongeveer een jaar geleden, totdat het opeens verdween. Toen was de smoes dat het hele Imap gebeuren nog in de testfase zat, geloof ik.

Sinds een dag of vier istie er opeens weer, terwijl ikzelf helemaal niets heb veranderd.. Elke dertig seconden de bekende mededeling.

Helpdesk: goh, dat is raar. Hebben we nog nooit van gehoord. Zal wel in Outlook zitten.

Heb ze ook via hun website op de hoogte gebracht, maar daar geen reactie.

Via de chat dan. Ja, het probleem, daar hadden ze vandaag al meer klachten over binnen gekregen. Maar...........het zal wel aan uw Outlook liggen, hoor. Bel Microsoft maar.

Maar ik mocht ook het expertteam wel bellen. Dan moet je wel dokken!

Heb er geen vertrouwen in, dat ze dit spoedig gaan oplossen.

Overigens gebruik ik Outlook 2003.

We blijven hopen.........

Sjakkel schreef op 30 nov '15 om 13:41uIk heb Outlook 2010. De truken uit mei lukken niet meer. Ook mij suggestie van eerder om dan maar de Webmail te gebruiken werkt niet meer, want daar kan ik niet meer op inloggen. En de e-mails van het resetten van mijn wachtwoord komt niet meer aan. De helpdesk stuurt nu wat per post (!!!!!!!!).

Zojuist is de IMAP-server time-out-melding ook gekker geworden.

Niet alleen de time-out melding, maar ook (extra):

user input timeout
Protocol: IMAP
Server: imap.telfort.nl
Poort: 993
Foutcode: 0x800CCCDD

Het moet niet gekker worden.

Ik ben overigens bij Telfort, dochter organisatie van de KPN.

Overigens kom ik er net achter, dat je met de mededeling van het onderbreken van de verbinding op je scherm, wel gewoon email ontvangt. Da's toch raar?

Het was ook nog eens een mailtje van KPN. Jawel, ik heb een badge verdient!! Whatever dat nou weer is.

Sjakkel schreef op 30 nov '15 om 13:45uSjakkel schreef op 30 nov '15 om 13:41uIk heb Outlook 2010. De truken uit mei lukken niet meer. Ook mij suggestie van eerder om dan maar de Webmail te gebruiken werkt niet meer, want daar kan ik niet meer op inloggen. En de e-mails van het resetten van mijn wachtwoord komt niet meer aan. De helpdesk stuurt nu wat per post (!!!!!!!!).

Ik ben overigens bij Telfort, dochter organisatie van de KPN.

haerlem16 schreef op 30 nov '15 om 13:45uOverigens kom ik er net achter, dat je met de mededeling van het onderbreken van de verbinding op je scherm, wel gewoon email ontvangt. Da's toch raar?

Het was ook nog eens een mailtje van KPN. Jawel, ik heb een badge verdient!! Whatever dat nou weer is.

Idd vreemd. Kunnen jullie overigens WEL bij jullie webmail? Ik kan daar dus niet meer inloggen. En mailtjes voor een reset van een password worden volgens de site wel verstuurd, maar  komen niet aan. Wat is er bij KPN/Telfort aan de hand? 

En ja: mail komt gewoon aan, ondanks elke 10 seconden gepiep. en als ik Outlook uitzet kan ik gewoon Internetten.

Vraag: is dit een probleem dat alleen voorkomt met Microsof/Outlook?

Of zijn er ook mensen die Apple hebben en problemen hebben?

Reputatie 1
Ook ik tob met deze moeilijkheid. Ik heb daarom geprobeerd om Windows 10 Mail te installeren maar dan kan ik geen mail versrturen. Op de site staat dat er een bug is. Ik ben benieuwd wanneer dit opgelost is.Ik gebruik nu Outlook 10 en ja dan heb ik telkens de vervelende mededeling {Uw Imap-server heeft de verbinding verbroken}. Ik vind dit zeer irritant en hoop op een spoedige oplossing. Ans

Nou, heb nogmaals gebeld en aangehouden dit keer. Erg fijn dat jullie allemaal zo reageerden, want zag dit tijdens dat ik in de wacht stond bij de medewerker. Hij wilde me naar Microsoft verwijzen, maar kon nu aangeven dat er elke minuut een reactie hier bij kwam.

Nadat hij jullie reacties ook heeft gezien, is er nu een officiële storingsmelding gedaan. Dus hopelijk wordt het nu echt opgepakt. Dank dus voor de reacties!

Rhodez schreef op 30 nov '15 om 14:01uNou, heb nogmaals gebeld en aangehouden dit keer. Erg fijn dat jullie allemaal zo reageerden, want zag dit tijdens dat ik in de wacht stond bij de medewerker. Hij wilde me naar Microsoft verwijzen, maar kon nu aangeven dat er elke minuut een reactie hier bij kwam.

Nadat hij jullie reacties ook heeft gezien, is er nu een officiële storingsmelding gedaan. Dus hopelijk wordt het nu echt opgepakt. Dank dus voor de reacties!

Ook nog gezegd wanneer ze iets gaan doen. Probleem is inmiddels meer dan een week bekend zonder dat ze iets hebben gedaan. Ik schat in dat de gemiddelde student van studentaanhuis.nl.,dit binnen een paar minutren heeft opgelost.

Rhodez schreef op 30 nov '15 om 13:21uZojuist heb ik hierover opnieuw telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice. Na eerst (onterecht) naar het zogenaamde expertteam doorverwezen te zijn, gaven ze later aan dat het een bug zou moeten zijn in Outlook 2010.

Ja, hier wel Outlook 2010. ( mijn probleem is overigens al langer dan de grote storing van KPN van laatst)

Reageer