Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

Toon eerste bericht

217 reacties

Reputatie 1
Ik wilde Windows 10 Mail installeren maar ik kan dan geen Mails versturen .Ik las op de site dat er een bug is in het programma. Ik heb nu Microsoft Outlook 10 Mail in gebruik maar daar krijg ik steeds de vervelende mededeling Uw Imap-server heeft de verbinding verbroken.Daarom wilde ik overstappen naar Windows 10 Mail.Ik hoop op een spoedige en eenvoudige oplossing want ik ben niet zo goed thuis op de computer. Ans

* Admin: Bericht samengevoegd met storingstopic

Rhodez: dank voor de inzet. Misschien moeten ze idd maar een paar studenten inhuren..... :-)

Hier oulook 2007 en ik weet dat het op ander versies ook hetzelfde probleem geeft (heb dit getest op een vituele machine)

het is complete BS om de schuld op outlook te schuiven. Ik beheer in outlook 7 imap accounts en enkel de KPN account veroorzaakt problemen!!!

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen,

Ik heb van velen van jullie berichten ontvangen, heel erg bedankt daarvoor! Verder ben ik blij te horen dat er toch bij enkele van jullie individuele storingsmeldingen aangemaakt zijn. Ik heb, met de gegevens die ik tot zover heb ontvangen, dit nu ook intern verder uitgezet. Ik verwacht dat als we dit nu op deze manier van alle kanten aandragen we zo snel mogelijk tot een oplossing gaan komen!

Ik mag het hopen. Ik wordt nu al een week achtervolgt door die ellende. Ben als E marketing bedrijf volledig afhankelijk van mail. Dit moet met spoed opgelost worden. 

Beste Erik van de KPN: fijn dat jullie meedenken. Het is nu zo erg dat soms elke 10 seconden een melding komt, en dat ik bijna niet meer kan inloggen (want melding). En waarom kan ik niet bij mijn webmail?

Rayx schreef op 30 nov '15 om 15:59uHier oulook 2007 en ik weet dat het op ander versies ook hetzelfde probleem geeft (heb dit getest op een vituele machine)

het is complete BS om de schuld op outlook te schuiven. Ik beheer in outlook 7 imap accounts en enkel de KPN account veroorzaakt problemen!!!

Helemaal mee eens , het probleemmdoet zich alleen voor bij KPN accounts en heeft dus totaal niets met Outlook te maken, knap onverstandig van KPN om eigen falen buiten de deur proberen te leggen. Wellicht moeten ze bij KPN echte deskundigen in gaan huren om dit vervelende probleem in te dammen cq op te lossen.

Ook ik heb er last van, tot wel enkele keren per minuut, en het vervelende is dat als je in Outlook werkt je de melding eerst moet wegklikken voordat je verder kan, om 'm dan gelijk weer terug te krijgen...ik heb geprobeerd met andere instellingen, maar het helpt niets. En het is begonnen met de grote KPN-storing van anderhakf week geleden. Help!

v7special schreef op 30 nov '15 om 22:29uOok ik heb er last van, tot wel enkele keren per minuut, en het vervelende is dat als je in Outlook werkt je de melding eerst moet wegklikken voordat je verder kan, om 'm dan gelijk weer terug te krijgen...ik heb geprobeerd met andere instellingen, maar het helpt niets. En het is begonnen met de grote KPN-storing van anderhakf week geleden. Help!

v7special schreef op 30 nov '15 om 22:29uOok ik heb er last van, tot wel enkele keren per minuut, en het vervelende is dat als je in Outlook werkt je de melding eerst moet wegklikken voordat je verder kan, om 'm dan gelijk weer terug te krijgen...ik heb geprobeerd met andere instellingen, maar het helpt niets. En het is begonnen met de grote KPN-storing van anderhakf week geleden. Help!

Helemaal mee eens, het is inderdaad begonnen na de grote landelijk KPN storing van anderhalve week geleden. Wellicht moeten we KASSA of RADAR inschakelen om KPN voor de koude douche te nomineren.

Erik_ schreef op 30 nov '15 om 16:03uHallo allen,

Ik heb van velen van jullie berichten ontvangen, heel erg bedankt daarvoor! Verder ben ik blij te horen dat er toch bij enkele van jullie individuele storingsmeldingen aangemaakt zijn. Ik heb, met de gegevens die ik tot zover heb ontvangen, dit nu ook intern verder uitgezet. Ik verwacht dat als we dit nu op deze manier van alle kanten aandragen we zo snel mogelijk tot een oplossing gaan komen!

Hier nog een duit in het zakje Erik. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Er is sinds een paar dagen eigenlijk niet meer met KPNmail icm. outlook te werken. De meldingen blijven om de oren vliegen. Ik heb vele settings geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Ik vond nog een hint in de richting van niet correct synchroniserende mappen maar ook hier loopt het trail and error spoor dood. Help!

Voorzover ik het nu kan bekijken hebben we nog geen enkele reactie/oplossing van KPN te horen gekregen. Of heb ik dat verkeerd? Inmiddels de 8ste dag dat ik bijna volledig plat lig met mail e.d. Zelf dit bericht intypen gebeurd in 4 x Wanneer komt de oplossing?

Ik heb hier ook met grote regelmaat mee zitten stoeien op meerdere destops en laptops. Uiteindelijk besloten Pop te gebruiken: pop.kpnmail.nl resp. mail.kpnmail.nl /handmatig instellen en dan maakt hij automatisch de poorten 125 en 25. Ik zie daar veel  variatie in die combinaties:143+ 25, 993+587,995+25. Waar dat van afhangt weet ik niet; het schijnt dat "oudere"computers dat anders regelen dan nieuwere en/of laptops. En of er verschil is met Office 20017/2010/Thunderbird etc. is mij niet bekend.

En vergeet niet dat het niet alleen een kpn-probleem is: het komt ook voor bij kpn-dochter Telfort.

En daar kan ik niet meer inloggen op telfort.nl/Mijntelfort. ZELFS niet met de vandaag gearriveerder brief met een nieuw password!!!!!

En webmail wil dus ook niet meer. Zucht.

Sjakkel schreef op 27 aug '14 om 23:19uDank. Net geïmplemneetrd, en nu maar hopen dat het goed gaat. Desnoods maak er één minuut van.

Kreeg wel een KPN vragen formulier. Wat ik van KPN vond en of ik anderen KPN als provider zou aanraden.

Ze meteen mijn mening gegeven.

Nu krijg ik overigens wel een piepje, maar niet het pop-upscherm, beetje vreemd... :-)

Ik maak er gezellig 1 minuut van.

Maar dank voor de hulp!

Gaat je niet helpen. Ik heb alle instellingen al gehad. van 1 minuut tot 5 minuten

Ineens werkte alles weer normaal, niets aan gedaan maar toch verlost van de iritante meldingen ""Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken."" Ben blij dat KPN hier spontaan iets aan heeft gedaan en ook ruiterlijk toegeeft dat de fout bij hun zat.

Yup, hier in het Groningse op mijn Telfort account ook. Bijusterbaarlik

hee inderdaad geen piepjes meer

overigens dat ruiterlijk toegeven heb ik nergens gelezen ......

het moge duidelijk zijn dat de fout aan die kant zat overigens omdat nu bij alle configuraties het probleem verholpen lijkt

zo is kijken of ik nu ook weer langer dan 2 minuten in kan stellen zonder piepjes

Wat gaan jullie me nu vertellen??? Geen meldingen meer?? Dan hang ik de vlag uit. Toch maar even wachten voor we gaan juichen.

Nou vergeet het maar. Nog gewoon weer dezelfde ellende hoor. Niets veranderd.

Maar het gaat al wat beter. Na dagenlang elke 30 seconden te zijn lastig gevallen, nu....................elke twee minuten.

Het gaat vooruit, maar opgelost is het helaas nog niet.

haerlem16 schreef op 1 dec '15 om 21:35uMaar het gaat al wat beter. Na dagenlang elke 30 seconden te zijn lastig gevallen, nu....................elke twee minuten.

Het gaat vooruit, maar opgelost is het helaas nog niet.

frequentie is iets lager,maar het probleem is echt niet verholpen......

als dit probleem/deze irritatie zo vaak en langduring voorkomt, betekent dat dat het niet eenvoudig op te lossen is , dat we 'ermee moeten leren leven'  ?

vr.gr.

Sjra

mogelijk elders meldde ik het al: Pop instellingen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen!

Ik zie al goede berichten hier dat de IMAP timeouts verdwenen zijn. De technische dienst heeft aan de achterkant wat aanpassingen gemaakt gistermiddag en ook via andere ingangen krijgen we goede berichten dat het probleem is opgelost. Mocht je nou toch de komende dagen nog problemen ervaren, geeft het hier vooral even aan, dan pak ik het per individueel geval verder op.

Daarnaast, omdat het er wel zijdelings mee te maken heeft, de verstoring waarbij men vanaf KPN mailadressen niet kan verzenden naar iCloud e.d.blijkt te liggen bij Apple. Onze technische mensen zijn hiermee bezig om een oplossing te vinden. 

Erik_ schreef op 2 dec '15 om 13:43uHallo allen!

Ik zie al goede berichten hier dat de IMAP timeouts verdwenen zijn. De technische dienst heeft aan de achterkant wat aanpassingen gemaakt gistermiddag en ook via andere ingangen krijgen we goede berichten dat het probleem is opgelost. Mocht je nou toch de komende dagen nog problemen ervaren, geeft het hier vooral even aan, dan pak ik het per individueel geval verder op.

Daarnaast, omdat het er wel zijdelings mee te maken heeft, de verstoring waarbij men vanaf KPN mailadressen niet kan verzenden naar iCloud e.d.blijkt te liggen bij Apple. Onze technische mensen zijn hiermee bezig om een oplossing te vinden. 

Beste Erik.

Fijn dat jullie er mee bezig zijn.

Maar helaas is het probleem bij mij nog niet opgelost. De frequentie is wel van 30 iedere 30 seconden naar elke minuut gegaan.

Hoop dat jullie het gauw voor elkaar krijgen.

Groet,

Peter

Reageer