Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

Toon eerste bericht

216 reacties

haerlem16 schreef op 2 dec '15 om 13:50u

Erik_ schreef op 2 dec '15 om 13:43uHallo allen!

Ik zie al goede berichten hier dat de IMAP timeouts verdwenen zijn. De technische dienst heeft aan de achterkant wat aanpassingen gemaakt gistermiddag en ook via andere ingangen krijgen we goede berichten dat het probleem is opgelost. Mocht je nou toch de komende dagen nog problemen ervaren, geeft het hier vooral even aan, dan pak ik het per individueel geval verder op.

Daarnaast, omdat het er wel zijdelings mee te maken heeft, de verstoring waarbij men vanaf KPN mailadressen niet kan verzenden naar iCloud e.d.blijkt te liggen bij Apple. Onze technische mensen zijn hiermee bezig om een oplossing te vinden. 

Beste Erik.

Fijn dat jullie er mee bezig zijn.

Maar helaas is het probleem bij mij nog niet opgelost. De frequentie is wel van iedere 30 seconden naar 1 X elke minuut gegaan.

Hoop dat jullie het gauw voor elkaar krijgen.

Groet,

Peter

najsnarf schreef op 2 dec '15 om 12:05u

mogelijk elders meldde ik het al: Pop instellingen gebruiken.

dat is natuurlijk geen oplossing als je op meerdere apparaten je mail volledig wilt controleren....

juist daarom is er imap

Het probleem is niet opgelost. Alleen de frequentie van de melding is gewijzigd.

Erik_ schreef op 2 dec '15 om 13:43u

Hallo allen!

Ik zie al goede berichten hier dat de IMAP timeouts verdwenen zijn. De technische dienst heeft aan de achterkant wat aanpassingen gemaakt gistermiddag en ook via andere ingangen krijgen we goede berichten dat het probleem is opgelost. Mocht je nou toch de komende dagen nog problemen ervaren, geeft het hier vooral even aan, dan pak ik het per individueel geval verder op.

Daarnaast, omdat het er wel zijdelings mee te maken heeft, de verstoring waarbij men vanaf KPN mailadressen niet kan verzenden naar iCloud e.d.blijkt te liggen bij Apple. Onze technische mensen zijn hiermee bezig om een oplossing te vinden. 

Hallo Erik,

De situatie is aanzienlijk verbeterd maar nog niet opgelost. De melding treedt nu op met een interval van enkele minuten.

Ook bij mij iets minder, maar nog niet weg....:manfrustrated:

Ook hier blijft de melding gewoon komen.

Reputatie 7
Badge +27
Ai, dank allen voor het melden dat de storing toch niet geheel verholpen is. Ik neem dit mee en zet dit uit bij mijn collega's van de technische dienst. Ik hoop dat we dan alsnog zo snel mogelijk uit de wereld gaan krijgen!

Reputatie 1
Ook hier is de storing nog niet helemaal verholpen maar wel minder geworden

Hier hetzelfde, wel minder, maar niet weg.

Dit is om ontzettend pissig van te worden. HET SCHIET GEWOON NIET OP. Niks minder meldingen. Het gaat onverminderd door. BEDANKT KPN voor de prima service. Ik wordt ernstig gehinderd in mijn bedrijfsvoering. 

Reputatie 1
Dit duurt nu toch al heel lang. Het wordt Tijd dat KPN eens stappen onderneemt. We betalen toch niet voor niets.

Nu bijna 2 weken bestookt met deze ellende en nog geen oplossing van KPN. Zelf geen enkele reactie. Zero. Een zeer slecht klantenbeleid.

Het is een hoop werk, maar we gaan met alle accounts weg bij KPN. (5 bedrijven)

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen,

Ik heb helaas nog geen verdere terugkoppeling ontvangen vanuit de technische collega's. Ik heb wel nog extra meldingen gemaakt dat het probleem blijft voortduren, ondanks de stappen die zij al eerder hebben ondernomen. Mochten we in het weekend  hier meer over horen zullen we dat hier plaatsen. Als er nog geen info is kijk ik zelf maandag verder!

Erik_ schreef op 4 dec '15 om 16:37u

Hallo allen,

Ik heb helaas nog geen verdere terugkoppeling ontvangen vanuit de technische collega's. Ik heb wel nog extra meldingen gemaakt dat het probleem blijft voortduren, ondanks de stappen die zij al eerder hebben ondernomen. Mochten we in het weekend  hier meer over horen zullen we dat hier plaatsen. Als er nog geen info is kijk ik zelf maandag verder!

Bedankt voor je inspanningen Erik.

Erik_ schreef op 4 dec '15 om 16:37u

Hallo allen,

Beste Erik,

Hoe is het nu met de stand van zaken. Er is nog steeds niets veranderd. Je bericht was voo rmij aanleiding om nog even te wachten en te hopen op een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +27
Goedemiddag allen,

Ik heb helaas geen terugkoppelingen gekregen op de aanvullende individuele storingsmeldingen die ik vorige week heb uitgezet. Ik heb daarom zojuist de storingsafdeling direct aangesproken met de vraag wat de status is van de storing, en wat zij eventueel nog nodig hebben aan verdere gegevens en dergelijke om verder onderzoek te doen.

GO EriK GO!!

Want hier in het westen des lands is het nog steeds huilen.

Nou, in het westen niet alleen hoor. Het noorden wordt ook stapelgek. Dit moet echt niet langer duren zo. Heb ik vorige week ook al gezegt, maar toen kwam er een hoopvolle reactie wat het wachten t.o.v. veel werk, de moeite waarde maakte. Maar ik denk toch dat het vertrekken wordt bij KPN. 

In Groningen is het probleem wel opgelost, maar wellicht omdat ik bij een dochter van KPN zit: Telfort. Gek genoeg is het forum van Telfort het KPN-forum..... huh?

:-)

Sjakkel schreef op 7 dec '15 om 15:46u

In Groningen is het probleem wel opgelost, maar wellicht omdat ik bij een dochter van KPN zit: Telfort. Gek genoeg is het forum van Telfort het KPN-forum..... huh?

:-)

Nou, in het grijze Drenthe is het nog een brok ellende. En ik zit bij KPN, met meerdere bedrijven.

Erik, hier in Brabant is er nog steeds niets veranderd...

Erik_ schreef op 7 dec '15 om 14:34u

Goedemiddag allen,

Ik heb helaas geen terugkoppelingen gekregen op de aanvullende individuele storingsmeldingen die ik vorige week heb uitgezet. Ik heb daarom zojuist de storingsafdeling direct aangesproken met de vraag wat de status is van de storing, en wat zij eventueel nog nodig hebben aan verdere gegevens en dergelijke om verder onderzoek te doen.

Ook in Arnhem e.o. is het nog **bleep**. Welke verdere info heb je nodig?

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen,

Ik heb vanmorgen vanuit de storingsdienst de terugkoppeling gekregen dat er opnieuw aanpassingen zijn gedaan in de instellingen van het achterliggende mailsysteem. Ik hoop dat het dan ook weer wat verbeterd is.

Echter, hardwarematig gezien kunnen we die instellingen niet heel veel meer aanpassen. Men is bezig om die hardware te gaan vervangen, maar dat moet voorzichtig gebeuren. Ik kan op dit moment dan ook niet met zekerheid zeggen wanneer dat zal plaatsvinden.

We zijn aan het kijken wat we kunnen doen om dit zo veel mogelijk te versnellen.

Beste Erik,

Ik merk nog geen verschil. Als de zin 'Echter, hardwarematig gezien kunnen we die instellingen niet heel veel meer aanpassen'  betekent dat het niet veel beter wpordt dan dit, dan stelt dat zwaar teleur !

vr.gr

Sjra

sjra5854 schreef op 8 dec '15 om 17:16u

Beste Erik,

Ik merk nog geen verschil. Als de zin 'Echter, hardwarematig gezien kunnen we die instellingen niet heel veel meer aanpassen'  betekent dat het niet veel beter wpordt dan dit, dan stelt dat zwaar teleur !

vr.gr

Sjra

Reageer