Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

• 6 februari 2014
  • 216 reacties
  • 60687 keer bekeken

Toon eerste bericht

216 reacties

Beste Erik, gewoon een zeer trieste zaak dit. Eerst wordt mij wijsgemaakt dat het aan mijn outlookinstellingen ligt. Diverse keren bel ik met de servicedienst waar je steeds anderen ervoor krijgt met steeds andere "oplossingen". Geen enkele uitspraak biedt een oplossing. Inmiddels en door de uitspraken in dit forum, is dus gebleken dat het wel degelijk bij KPN zit en niet aan mijn instellingen. Er was immers ook nooit een probleem. Inmiddels zit ik in de derde week. Heb diverse bedrijven die afhankelijk zijn van mail. Door de meldingen van de server wordt alles steeds plat gegooid zolang outlook geopende staat. Ik vindt dit een ernstige zaak die mijn bedrijfsvoering inmddels behoorlijk aantast. Uitlatingen alsof KPN niet bij machtige meer zou zijn verdere aanpassingen door te voeren, zijn in mijn ogen dan ernstig te noemen en ik stel KPN hierbij dan ook in gebreke. Zij voldoen niet aan hetgeen wij contractueel mogen verwachten. Tot op heden zitten we nog te communiceren in dit forum, om gericht te kunnen overleggen zonder dit naar buiten kenbaar te maken. Ik geef, maar wellicht meerdere met mij, KPN nog 24 uur de gelegenhied om met een oplossingen te komen. Daarna zullen wij onze conclusie trekken en verdere stappen ondernemen. Ik wil je verzoeken ook dit schrijven op de juiste plek te doen laten belanden.

Hoogachtend, K.Visser 

ik vrees dat in je SLA niets staat over imap ondersteuning en je gewoon een jammer voor jou antwoord gaat krijgen.

overigens zou ik ook niet snel zakelijk via een provider domein gaan werken maar dat terzijde.

heb je overigens echt een zakelijke account ? 

ik heb hier het probleem bijna opgelost. ben met vrijwel alle mail accounts weg inmiddels

Weggaan is geen optie als je als particulier een alles-in-een pakket hebt.
Dit moet gewoon opgelost worden, simple as that.
Ik heb er ook last van. Elke paar seconden komt die vervelende foutmelding en ik moet 3! keer klikken op OK voordat die weg is.

Overigens al sinds we overgestapt zijn op KPN paar maanden geleden (eind september). Bij online nooit problemen mee gehad.

In het begin was de frequentie veel lager dan nu. Nu komt de melding echt elke paar seconden. Wordt er stapelgek van en overweeg om KPN de deur weer uit te knikkeren.

Ook hier blijft de melding (hoewel iets minder vaak) komen. Ik durf eigenlijk de klantenservice er niet meer over te bellen, gezien mijn ervaring van de vorige keer. Ik heb namelijk weinig zin om weer een uur nutteloos aan de telefoon te zitten. Erik, is er al zicht op een oplossing? En kun je wellicht aangeven waarom deze melding wel bij de IMAP server van KPN blijft komen, maar ik daar bij Vodafone (waar ik twee maanden geleden zat) nooit last van had?

Dit begint idioot lang te duren..........

wanneer zullen uw klanten - denkt u-  geen genoegen meer nemen mee dit eindeloos gedoe 

en deze zaak voorleggen aan een consumentenprogramma ? 

sjra5854 schreef op 8 dec '15 om 23:24uWeggaan is geen optie als je als particulier een alles-in-een pakket hebt.
Dit moet gewoon opgelost worden, simple as that. 
Ik ga ook niet direct weg als klant maar ik gebruik de kpn mail gewoon niet meer. Eigenlijk is het ook helemaal niet handig om een prodvider mail te gebruiken mits je van plan bent je hele leven klant te blijven....

ik heb een betaale gmail account waar ik 100 GB aan data / mail kwijt kan. IMAP werkt dat perfect en ik kan wisselen van provider zonder gezeur.

Vergelijk dat met het gezever van nu en het feit dat je ook maar 500mb ruimte hebt.

erg jammer want het zou gewoon moeten werken natuurijk

Achja zo ben ik nu ook al bijna 3 weken bezig om mijn snelheid aan te passen wat ook maar niet wil lukken

Ik heb ook al weken last van deze melding IMAP-server heeft de verbinding verbroken.

Maar nu is het iets minder frequent dan een week geleden.

Dus het is voor mij wel beter werkzaam om te mailen.

Hilversum

Reputatie 1
Dit las ik op Seniorweb en dir lijkt te werken.

FoutmeldingIMAPonderdrukken.png

Hoewel ik inmiddels al een tijdje een Pop-instelling heb vraag ik mij af hoe en of deze wijziging kan werken?

Heeft iemand dit al gedaan en resultaat? Ben benieuwd.

Heb namelijk nog el een andere pc met wel een IMAP.

Reputatie 1
najsnarf schreef op 11 dec '15 om 13:20uHoewel ik inmiddels al een tijdje een Pop-instelling heb vraag ik mij af hoe en of deze wijziging kan werken?

Heeft iemand dit al gedaan en resultaat? Ben benieuwd.

Heb namelijk nog el een andere pc met wel een IMAP.

Hoe het werkt weet ik ook niet maar ik heb het geprobeert en tot nu toe geen melding meer ontvangen

en ook nog anderen (voor de statistiek)?

Vreemd....

Voor mijn kpnmail.nl-adres (mijn zakelijk adres nota bene.....lastig....) krijg ik nog steeds de foutmelding.

Mijn planet.nl-adres geeft geen melding meer..

Vreemd, daarom

De ellende duurt hier gewoon voort. Geen enkele verbetering. 3e week gaan we in. Niet te geloven. Er worden geen oorzaken aangegeven, er worden geen oplossingen geboden. Niets.

AnsVandeWetering schreef op 11 dec '15 om 13:10uDit las ik op Seniorweb en dir lijkt te werken.

Had ik al eens geprobeerd, maar toen hielp het niet.

Nu nog maar een keertje op 1 gezet en............................al 5 minuten geen vervelende melding meer.

Wellicht de oplossing!

Het lijkt er op dat de instellingen van dat seniorenweb bij mij helpen, sinds gister geen meldingen meer. Maar eerder wijzigen van deze instellingen maakte niets uit, nu blijkbaar wel. Eindelijk!

het aanpassen van deze instellingen staat juist in het begin van dit topic al gegeven. Het is dus niet iets nieuws maar al jaren een work around voor dit KPN probleem

echter hier met 8 accounts die dus constant moeten syncen hierdoor crasht outlook een paar keer per dag. Het is dus zeker geen normale passende oplossing.

Bottemline is dat Imap gewoon hoort te werken met normale instellingen. Als iedereen die interval op 1 minuut zet word de mail server daar ook niet heel blij van trouwens

Kun je die oplossing hier nog eens plaatsen dan?

Reputatie 1
Dit heb ik van Seniorweb gehaalt en werkt bij goed.

FoutmeldingIMAPonderdrukken.png

Beste Ans van de Wetering. Bericht van 11-12-2015 13.10

Uw oplossing schijnt te werken.

Tot nu toe nog geen melding gehad.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen,

Goed om te lezen dat voor sommigen het probleem verholpen is, heel fijn om te zien hoe jullie elkaar hier helpen, dank daarvoor!

Voor degenen waarbij het probleem nog voortduurt, helaas heb ik geen definitieve oplossing voor jullie. De technische dienst weet van het probleem en past zoveel als mogelijk is de instellingen van de mailservers aan om het probleem te minimaliseren en hopelijk zelfs weg te nemen. Echter voor een volledige oplossing is vervanging van een deel van de hardware nodig, en daarover heb ik op dit moment nog geen verdere informatie. Zodra ik daarover meer te horen krijg, zal ik dit hier delen.

Erik_ schreef op 14 dec '15 om 12:54uHallo allen,

Goed om te lezen dat voor sommigen het probleem verholpen is, heel fijn om te zien hoe jullie elkaar hier helpen, dank daarvoor!

Voor degenen waarbij het probleem nog voortduurt, helaas heb ik geen definitieve oplossing voor jullie. De technische dienst weet van het probleem en past zoveel als mogelijk is de instellingen van de mailservers aan om het probleem te minimaliseren en hopelijk zelfs weg te nemen. Echter voor een volledige oplossing is vervanging van een deel van de hardware nodig, en daarover heb ik op dit moment nog geen verdere informatie. Zodra ik daarover meer te horen krijg, zal ik dit hier delen.

Heel bijzonder maar na uitvoer van de tip van Ans zijn bij mij de problemen ook weg. Vreemde toestand dat outlook anders werkt met een groepsinstelling met (bij mij) maar één account dan met de instelling van de account zelf. Ik vermoed dat het toch iets met de mappen te maken heeft die al dan niet gesynchroniseerd worden. Ik was een hint in die richting al eerder tegengekomen. Hoe dat dan getriggerd is door een wijziging bij KPN een paar weken geleden laat zich nog even niet verklaren.  @Erik: ik kan me haast niet voorstellen dat deze verschijnselen hardware gerelateerd zijn. Echter bedankt voor je inspanningen en succes met de verdere oplossing.

Ik stap er tussenuit. Zinloos gedoe dit wat nog meer tijd kost dan alleen al de ellende van de imapserver. Toch erg triest dat een zich zo groot noemend bedrijf met zelfs een titel koninklijk in de naam, geen daadwerkelijk oplossing kan bieden. Ik ga mijn eigen oplossing toch maar uitvoeren na zoveel weken geduld. Vertrekken. Ik kan het u adviseren.

Misschien iets te vroeg gejuichd.....................

Vandaag, na een week zonder de beruchte melding, was hij er ineens weer!

Hopelijk blijft het bij 1 keer.

Hier ook na de overstap naar KPN exact hetzelfde irritante probleem. De workarounds werken niet en ook ik ben van mening dat een bedrijf als KPN in staat moet zijn dit probleem op zo kort mogelijke termijn op te lossen

Reageer