Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

• 6 februari 2014
  • 216 reacties
  • 60561 keer bekeken

Toon eerste bericht

216 reacties

Bijna een maand na het begin van deze verschrikking (na de KPN-storing) zitten we dus met de volgende situatie:

Bij sommige mensen is het probleem opgelost. Bij mij is het nu al een dag of 10 rustig. Bij sommige mensen was het probleem persistent (dus nooit opgelost) en bij een 3e groep was het tijdelijk opgelost en nu weer terug.

De melding blijft: de IMAP-server heeft de verbinding verbroken.

Maar FYSIEK (dus hardware-matig) heeft niet iedereen dezelfde server. Ze heten wel allemaal hetzelfde IMAP.kpn.nl of (in mijn geval) IMAP.telfort.nl. Maar in het kpn/telfort-server park staan er fysiek meerdere servers. Immers, er zitten niet miljoenen klanten op één fysieke server.

Mijn vermoeden is dat sommige van de servers zijn geherstart en nu goed werken, en dat sommige servers niet (meer) goed werken.

Dit kan refereren aan Erik's opmerking dat het wel eens een hardware-probleem is. Dus: nieuwe servers inkopen, alle gegevens van de klanten overzetten naar de nieuwe servers, online zetten en presto. Mogelijk dat de betreffende klanten dan even alles opnieuw moeten aanklikken en een testbericht moeten verzenden en op voltooien klikken. Ondanks het feit dat je niet aan je instellingen veranderd (lijkt).

Erik mag zeggen of dit een zinnige verklaring is van dit fenomeen. Indien correct is dat wel zorgelijk.

Sjakkel

Functioneel Ontwerper

Ook hier blijft melding nog steeds komen. Echt heel irritant en moeilijk werkbaar! Deze storing begint nu toch wel erg lang te duren. Het minste dat wij als klanten mogen verwachten is een duidelijke omschrijving van de oorzaak en een indicatie van de tijd wanneer dit probleem opgelost zal gaan worden. Nu blijft het vanuit KPN eigenlijk erg vrijblijvend.

Het vervelende is ook nog eens dat, zoals ook door meerdere andere hier beschreven, de telefonische klantenservice dit probleem maar niet lijkt te (willen) begrijpen. Dit heeft bij mij al tot onnodige verwijzingen naar een zogenaamde betaald expertteam geleid. Ik durf ze dus niet meer te bellen om een statusupdate van deze storing. Dat kost me teveel tijd.

Aan iedereen:

Als een laatste poging: probeer de stappen aan de Outlook-kant nog eens uit te voeren. Tot-en-met het confirmatie mailtje. 

Als dat niet werkt, zit je mogelijk op een SERVER die niet goed werkt. 

.............................

OF-OF-OF:

Het is een probleem in Outlook???? Maar dat zou raar zijn.

Erik: zijn er andere providers dan kpn/telfort die hetzelfde probleem hebben?

Sjakkel

Functioneel Ontwerper

Het is zeer zeker geen probleem van oulook maar puur van Kpn/telfort.

Ik beheer zelf 8 accounts in outlook en heb enkel problemen met de kpn accounts

ik heb dit ook voorgelegd bij een externe systeembeheerder en deze geeft hetzelfde antwoord. het is een kpn probleem. Outlook wordt wereldwijd door miljoenen mensen probleemloos gebruikt, zolang je maar geen kpn account hebt.....

De stappen aan de Outlook kant heb ik hier al uitgevoerd. Helaas blijft de melding komen.

Rayx schreef op 20 dec '15 om 18:58uHet is zeer zeker geen probleem van oulook maar puur van Kpn/telfort.

Ik beheer zelf 8 accounts in outlook en heb enkel problemen met de kpn accounts

ik heb dit ook voorgelegd bij een externe systeembeheerder en deze geeft hetzelfde antwoord. het is een kpn probleem. Outlook wordt wereldwijd door miljoenen mensen probleemloos gebruikt, zolang je maar geen kpn account hebt.....

OK. Waarom sommige KPN/Telfort accounts wel? En andere niet. Volgens mij werken sommige servers goed (na een re-boot) en andere niet. Het enige wat ik (ICT-Specialst) kan bedenken is dat er een server-probleem is.

OF alles werkt perfect; OF alles werk waardeloos. Maar niet half-half. Soms-wel, soms-niet.

En verhuizen naar een andere provider;

Good luck! Verhuizen van gas/water/licht/telefoon/adres  is nog eenvoudig.

Ik ben nog steeds bezig mijn e-mailadressen te verhuizen. Dat ga ik niet nog een keer doen!

Ik weet niet waarom het niet werkt. Dat is ook aan de kpn om uit te vogelen lijkt me. Het is al een probleem wat 2 jaar loopt dus erg veel verwacht ik niet van hun kant...

zoals ik al eerder schreef is een provider account eigenlijk altijd een beperkte optie. Je moet  levenslang klant blijven, echter dan loop je tegen de 500mb grens aan, en er van uit gaan dat ze hun zaken op orde hebben (wat hier dus niet zo is)

Ik zet alles over naar een gmail account. Ja het is even werk maar dan kan ik ook 200 gb vooruit :)

ook zoiets trouwens. waarom kan ik in de webmail omgeving geen auto forrward instellen ? nu moet ik dus verplicht het gepingel aan blijven horen :(

Reputatie 7
Badge +27
Hey allen!

Excuses voor mijn radiostilte de afgelopen dagen. In verband met drukte en feestdagen ben ik er niet weer aan toegekomen om jullie verder te beantwoorden.

Ik heb verder navraag gedaan. Hoewel ik niet in detail weet wat er precies met de hardware aan de hand is, zit Sjakkel denk ik het dichtst in de buurt. Het is duidelijk dat er hardware vervangen moet worden, of dat er hardware bij moet komen. Ze zijn aan het kijken wat ze het beste kunnen doen om dit zo snel mogelijk geregeld te krijgen en zullen dit dan gaan uitvoeren. Een precies tijdsverloop hiervoor hebben ze mij niet kunnen geven maar de schatting op dit moment is dat het toch een paar maanden gaat duren voordat dit klaar is :(

Voor degenen die nu nog last ondervinden van de melding kan ik op dit moment zelf dan ook weinig doen. 

En wat doet KPN? Niets. Dat een bedrijf van deze omvang en naam afhankelijk moet zijn van een Forum is gewoon belachelijk en dient alleen als zoethoudertje. Allemaal verspilde tijd en energie. KPN moet ons dienen, niet andersom. We betalen genoeg. Gewoon weg bij dit bedrijf. Ze hebben niet eens het fatsoen iets anders te bieden og excuses te maken. 

eBizzLive schreef op 28 dec '15 om 16:01uEn wat doet KPN? Niets. Dat een bedrijf van deze omvang en naam afhankelijk moet zijn van een Forum is gewoon belachelijk en dient alleen als zoethoudertje. Allemaal verspilde tijd en energie. KPN moet ons dienen, niet andersom. We betalen genoeg. Gewoon weg bij dit bedrijf. Ze hebben niet eens het fatsoen iets anders te bieden og excuses te maken. 

Helemaal eens: een vriendelijke helpdeskmedewerker is één:excuses,laat staan een oplossing bieden is iets anders. 

Het wordt tijd voor actie. Als ik lid was van een consumenten-organisatie zou ik de kat de bel aanbinden. 
Wie voelt zich geroepen ?>

Reputatie 7
Badge +27
We zijn eerder dit jaar begonnen om mensen zoveel mogeljik te stimuleren om gebruik te maken van imap in plaats van pop3. Zoals ik het zie is daarbij dan niet helemaal goed ingeschat hoeveel mensen dan ook daadwerkelijk gebruik zouden gaan maken van imap en is er daardoor een overbelasting ontstaan. Ik heb dit via mijn leidinggevenden wel verder uitgezet binnen het bedrijf en verwacht dat we zo wel meer druk kunnen zetten. Ik hoop dat dit ervoor kan zorgen dat de aanpassingen niet zo lang gaan duren. Zodra ik daar meer over hoor zal ik dat hier direct laten weten.

In de tussentijd, als er onder jullie mensen zijn die weg willen bij KPN als gevolg hiervan, stuur me een privébericht. Dan kijk ik of het kan (aan contractstermijnen kan ik helaas niets veranderen) en help ik om dit geregeld te krijgen.

Voor degenen die nog niet zo ver willen gaan, misschien is het een idee om een e-mailadres aan te maken dat los staat van KPN. Bijvoorbeeld bij GMail of Outlook.com. Hier heb je het imap probleem niet, maar wel de voordelen om overal je mail te kunnen bekijken via de websites of de apps van deze diensten.

Beste Erik, jij hebt gedaan wat binnen je vermogen ligt denk ik. Hiervoor dank. Het is de company waarvoor je werkt. Die moeten zich schamen om zo om te gaan met hun klanten. Diep triest. Ik moet morgen toch bellen met KPN inzake alle lopende contracten. Weg wezen dus.  

Hoi Erik,

Wat wellicht helpt is om uit te leggen waarom het volgens de inschatting enkele maanden zal duren voordat de nieuwe apparatuur is gekocht en geïnstalleerd. Ik vind dit persoonlijk namelijk erg lang en als leek begrijp ik niet goed waarom dat niet binnen een paar weken kan zijn gerealiseerd.

Rhodez schreef op 2 jan '16 om 14:27uHoi Erik,

Wat wellicht helpt is om uit te leggen waarom het volgens de inschatting enkele maanden zal duren voordat de nieuwe apparatuur is gekocht en geïnstalleerd. Ik vind dit persoonlijk namelijk erg lang en als leek begrijp ik niet goed waarom dat niet binnen een paar weken kan zijn gerealiseerd.

dat antwoord zal simpelweg zijn dat dit geld kost en er te weinig mensen klagen. Dus wat kost minder hardware of een paar klanten die weg lopen.

Helaas is dat vaak de manier waarop het management met dergelijke zaken omgaat want imho is er inderdaad geen andere excuus mogelijk om niet simpelweg te zorgen dat de hardware op orde is

Inmiddels zijn we een maand verder en is er nog geen statusupdate geweest. Wat is de status op dit moment en wanneer zal de storing naar verwachting worden verholpen? Het begint nu toch wel echt vervelend te worden namelijk...

Inderdaad zijn we kennelijk toch met te weinig. Madiahulp zoeken? Radar? Kassa?

Beste allen: neem nu maar van mij aan dat je er niets mee opschiet. KPN is een zeer arrogant bedrijf die in het geheel niets meer om zijn klanten geeft. Heel anders als dat ze willen doen voorkomen. Onlangs nog weer persoonlijk meegemaakt en dat is niet de eerste keer. Daarnaast zijn ze veel te duur, bieden te weinig voor je geld en laten je dus volledig in je hemd staan met bijvoordeeld de Imap. Een servicesesk die onzettend slecht op de hoogte is van actuele zaken zodat, als je vaker dan 1 keer belt, je iedere keer andere opties, of antwoorden krijgt, maar geen enkele naar tevredenheid. 

Kortom:

Wegwezen daar. 

Ik stel voor een massale FaceBook campagne te starten met als doel het hoogst aantal afmelders te krijgen, ooit vertoond. Deze gaan verzamelen en vervolgens de armen in elkaar steken om een inkoopgroep samen te stellen voor overstap naar een andere aanbieder/provider en daar de laagste prijs weg te halen. Samenwerking maakt macht. Blijven ouwehoeren tegen die KPN is totaal zinloze tijd. Wie is er handig met Facebook?  Een naam bedenken voor de groep (de providertjes of zoiets?) en knallen. 

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog geen verdere updates gekregen, helaas. 'k Zal morgen opnieuw navraag doen. Misschien dat ik nu een antwoord kan krijgen met wat meer duidelijkheid qua oplossingstermijn.

Erik_ schreef op 31 jan '16 om 20:44uIk heb nog geen verdere updates gekregen, helaas. 'k Zal morgen opnieuw navraag doen. Misschien dat ik nu een antwoord kan krijgen met wat meer duidelijkheid qua oplossingstermijn.

Dat zou mooi zijn, Erik. Je merkt dat het ongeduld en onvrede toenemen. We weten allemaal dat het niet aan aan jou ligt, maar KNP as such heeft er geen vrienden bij gekregen.

succes met je actie !

Reputatie 7
Badge +27
Dank je, sjra :)

Ik heb vanmorgen mail gestuurd met verzoek om meer informatie hierover. De collega zal hier ook even verder navraag voor moeten doen. Het kan dus een paar dagen duren voor ik antwoord heb. Zodra ik een reactie krijg zal ik jullie hier op de hoogte brengen.

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb reactie terug van een van de mensen die gaat over het e-mailplatform. Hij houdt zich onder andere bezig met de hardware die vervangen moet worden.

Hij geeft aan dat het vervangen van de hardware al in volle gang is. De verwachting is dat het eind van de maand klaar is. Ik kan dat echter niet garanderen. Nadat de hardware vervanging voltooid is kunnen ze verder kijken naar de instellingen om te zorgen dat de onderbrekingen verleden tijd worden.

Als ik meer info krijg laat ik het jullie weten :)

Mooi zo, eindelijk komt er garen op de klos. Bedankt voor je inspanningen en met velen reken ik op een vlotte en positieve afronding.
Erik_ schreef op 2 feb '16 om 12:32uIk heb reactie terug van een van de mensen die gaat over het e-mailplatform. Hij houdt zich onder andere bezig met de hardware die vervangen moet worden.

Hij geeft aan dat het vervangen van de hardware al in volle gang is. De verwachting is dat het eind van de maand klaar is. Ik kan dat echter niet garanderen. Nadat de hardware vervanging voltooid is kunnen ze verder kijken naar de instellingen om te zorgen dat de onderbrekingen verleden tijd worden.

Als ik meer info krijg laat ik het jullie weten Smiley Vrolijk

De melding is e nog steeds in combie met Outlook 2010 en Imap

De maand is nog niet om maar toch....

Inmiddels zijn we een maand verder en blijft de melding komen. Dit begint toch wel erg lang te duren. Wanneer wordt dit opgelost ?

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rhodez, sorry voor het wachten! Ik had de verdere reacties helaas gemist. Ik heb zojuist mijn collega die hierover gaat gemaild met een verzoek om een update. Ik kom hier op terug als ik reactie van hem heb.

Reageer