Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken

  • 6 februari 2014
  • 216 reacties
  • 62630 keer bekeken

Sinds ik ben overgegaan op Outlook 2010 en ik werk met Imap email protocol, krijg ik om de zoveel minuten de volgende foutmelding in Outlook 2010:

"Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken". (zie hieronder).



Klikken op OK geeft verder geen effect (de melding verdwijnt), maar na zoveel minuten komt deze weer op. Het ontvangen / versturen van e-mails verloopt verder zonder problemen.
De melding komt (zeer waarschijnlijk) van Outlook 2010.

Ik gebruik volgende instellingen (in Outlook):
type account: IMAP;
server voor inkomende mail: imap.kpnmail.nl
server voor uitgaande mail (SMTP): mail.kpnmail.nl



Wat is de oplossing voor deze irritante melding? Zijn er anderen die ook met dit probleem zitten?

216 reacties


Beste Mathijs

dank voor je reactie, wordt afwachten dus en regelmatig reclameren helpt misschien ook nog

hartelijke groeten

Evert

Er zitten bij KPN een stelletje overbetaalde idioten,
Schandalig dat anno 21e eeuw we nog steeds opgezadeld zitten met dat verrekte IMAP virus. Maar wel diverse tarieven verhogen om de HH directeuren weer is aan een bonus te helpen
KPN een stelletje laaielichters

r.fiolet veenendaal

Al meer dan 5 (!!!!!!!) jaar is dit probleem bekent. Lekker dan
Beste Mathijs

dank voor je reactie, wordt afwachten dus en regelmatig reclameren helpt misschien ook nog

hartelijke groeten

Evert


Er zitten bij KPN een stelletje overbetaalde idioten,
Schandalig dat anno 21e eeuw we nog steeds opgezadeld zitten met dat verrekte IMAP virus. Maar wel diverse tarieven verhogen om de HH directeuren weer is aan een bonus te helpen
KPN een stelletje laaielichters

r.fiolet veenendaal
Reputatie 7
Badge +10
@laur het is een geruime tijd een probleem geweest aan onze kant, maar dit is opgelost. Wellicht kan je de foutmelding oplossen met de onderstaande oplossing:
Fix error code 0x800CCCDD (In het Engels)

Zo niet, dan raad ik je aan het account te verwijderen en opnieuw in te stellen met de volgende mailserver instellingen: https://www.kpn.com/faq/16722.
Outlook van Microsoft Professional Plus 2010
Reputatie 7
Badge +10
Ha @laur, welkom hier! Wat rot dat je dit probleem ervaart. Welk e-mailprogramma gebruik je? 🙂
Beste mensen,
Ook ik heb deze melding (voortdurend) gekregen. Ik begrijp dat de KPN-moderators zich uit dit probleem hebben teruggetrokken (kennelijk hun probleem niet). Ik lees een oplossing via de instellingen (2 resp 5 min), maar is er iemand achter gekomen hoe deze (foute) melding structureel kan worden voorkomen?
Of moeten we hier mee leren leven, dan wel de bypass instellen?
Ik ben benieuwd of na 2 a 3 jaar er leven is na de IMAP server die er mee uit scheidt;
user input timeout
Protocol: IMAP
Server: imap.kpnmail.nl
Poort: 993
Foutcode: 0x800CCCDD
Ach ja, ik heb al jaren dit probleem (Outlook 2010, Uw IMP-server etc.,) Verchillende mail programma's gebruikt (EM client, Thunderbird, Outlook 2003) Iets gaat ergens niet goed. Oh and by the way ook verschillende PC's.
Het is een vervelende mededeling en ik krijg het ook niet bij mijn klanten weg neemt niet weg dat de "Klacht" toch echt derde lijns KPN probleem is.

We krijgen niet altijd KPN in de chat maar vaak iemand van Teleperformance of 2Contact, zij zijn echt niet technisch onderlegd (komen niet uit de IT wereld) soms overigens heb je mazzel.

Ik heb het geheel maar ge-accepteerd.
ter info. het probleem is er nog steeds. geen enkele verbetering. Had vandaag de moed een keer mijn kpn mail even te checken en jawel daar kwam de bekende melding weer als vanouds...
Reputatie 7
Badge +28
Dag mvanappeven, welkom op het forum! De laatste maanden hebben we weinig nieuwe klachten gehoord. Er zijn werkzaamheden geweest aan de mailserver om de stabiliteit te verbeteren. Ik begrijp dat jij hier nog wel last van hebt. Wat zijn precies de klachten en gebruik je ook Outlook 2010? Heb je de instellingen uit dit bericht geprobeerd?
Dit is blijkbaar al twee jaar een probleem?
time out setting en refesh setting worden hier door elkaar gehaald. Ik heb het over de refresh setting terwijl de webcare vraagt naar de time out setting.

het mag duidelijk zijn dat iedereen die time out al op maximaal heeft staan. echter helpt dat ook geen ene &^&*

het enige wat iets helpt is de refresh setting zo kort mogelijk te zetten (met als gevolg dat outlook om de haverklap crasht)

de enige echte oplossing,  als je met imap wilt werken, zowel door members als webcare zelf gegeven is geen kpn account te gebruiken.....

Reputatie 7
Dus dit helpt ook niet?

Erik_ schreef op 4 mei '16 om 15:33u
Goede tip, Rayx. Het is natuurlijk niet ideaal, zo'n methode, maar ter overbrugging...

Dank voor de antwoorden, guys! Op hoeveel tijd hebben jullie nu de time-out setting staan?

 
time out staat hier op 1 minuut.

Reputatie 7
Badge +27
Goede tip, Rayx. Het is natuurlijk niet ideaal, zo'n methode, maar ter overbrugging...

Dank voor de antwoorden, guys! Op hoeveel tijd hebben jullie nu de time-out setting staan?

Het is wel over ... maar nog niet voorbij.......

Wat je kan doen is in outlook meerdere IMAP account tegelijk beheren. Zolang je de in map van een wel normaal werkende account (pun intended..) open laat staan en je verversing op 5 minuten gaat het redelijk goed

echter zodra je de in map van je kpn account open laat staan komt de melding gewoon nog steeds voorbij.

heb je dus alleen een kpn imap account icm met outlook moet op 1 minuut verversen instellen en dan nog komt de melding, alleen dan wat minder vaak

ik beheer 6 imap account in dezelfde outlook en het probleem was / is al jaren enkel bij kpn account aanwezig.

Ook hier outlook 2010 onder WIN7

Erik_ schreef op 3 mei '16 om 15:17u
Hè, ships! Het leek allemaal zo mooi te gaan Smiley Verdrietig Excuses ook voor de late beantwoording!

Kunnen jullie drie, Rhodez, Ruud, Coen, bevestigen dat jullie allemaal Outlook 2010 gebruiken? Of gebruik je misschien een ander mailprogramma?

 
Hier ook Outlook 2010 onder windows 10.

Gr. Coen

Erik , ook ik gebruik Outlook 2010 onders Windows 10

Ik schrok me gisteren te pletter.... na LANGE tijd een 'IMAP-melding' .....de schrik sloeg me om het hart.

Gelukkig bleef het bij die ene melding. Hoop dat het daar ook bij blijft.

Voor the experts: ik gebruik Outlook 2010 onder Windows 10.

Daarin heb ik ook mijn iCloud-mail-adres ondergebracht, maar dat levert (en leverde ook in het trubbelige verleden) geen problemen op.

vr.gr.

Sjra

 

Reputatie 7
Badge +27
Hè, ships! Het leek allemaal zo mooi te gaan 😞 Excuses ook voor de late beantwoording!

Kunnen jullie drie, Rhodez, Ruud, Coen, bevestigen dat jullie allemaal Outlook 2010 gebruiken? Of gebruik je misschien een ander mailprogramma?

Vanmorgen zag ik de melding ook weer een keer, was lang geleden...!!

Helaas is de melding , na enkele maanden afwezigheid, bij mij ook weer teruggekeerd

He bah , de melding is weer terug bij mij. Na ongeveer 5 minuten alweer...

Ik heb mijn abonnement bij KPN na 5 jaar beeindigd. Ik krijg de melding nog steeds en ben het helemaal zat. Dat een bedrijf als KPN er twee jaar over doet (en het ovlgens mij nog steeds niet echt heeft opgelost). Ik had vier verschillende emailadressen naast KPN en daarbij gaat imap prima samen met Outlook. Dus gewoon een tekortkoming van KPN, en anders niet.

Reputatie 7
Badge +27
Het lijkt erop dat jij op dit moment nog een van de weinigen bent met issues. Zou je eens het account willen verwijderen uit Outlook en hem opnieuw willen instellen? Dan kunnen we vanaf een schone lei gaan kijken waarom het bij jou nog wel verbreekt.

Reageer