Beantwoord

Van IMAP naar Pop3

• 18 mei 2018
  • 4 reacties
  • 1285 keer bekeken

Ik wil mijn IMAP omzetten naar POP3 zodat lokaal niet meer wordt gesynchroniseerd met webmail vanwege het al eerder genoemde ruimtegebrek.

Heb van de huidige (IMAP) omgeving een backup *.PST gemaakt.

Kan ik nu een POP3 aanmaken en het backup bestand hier inlezen?

Wacht jullie reactie af.
icon

Beste antwoord door huistijger 19 mei 2018, 07:26

Je kunt zonder meer een POP3 account aanmaken, let wel het poortnummer voor inkomende post is bij POP 995
Overigens zou ik niet direct je backup terugzetten, maar eerst de post ophalen, anders heb je grote kans dat je dubbele berichten krijgt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Je kunt zonder meer een POP3 account aanmaken, let wel het poortnummer voor inkomende post is bij POP 995
Overigens zou ik niet direct je backup terugzetten, maar eerst de post ophalen, anders heb je grote kans dat je dubbele berichten krijgt.
Reputatie 7
Je hoeft ook helemaal geen backup terug te zetten want bij IMAP staan de mails die je ziet gewoon nog op de server.
Met het pop3 account worden deze opnieuw ingelezen. Het enige wat je misschien even moet doen is aangeven dat de mails tot heel lang terug ingelezen moeten worden en niet alleen van de laatste periode.
huistijger en wjb bedankt voor jullie hulp. Is gelukt en heb weer wat geleerd.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Jooel, welkom op ons Forum!
Ik zie dat onze vaste superusers al een antwoord klaar hadden voor je 😉 Fijn om te horen dat het gelukt is! Mocht je ooit nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Reageer