Beantwoord

Van POP3 naar IMAP

  • 19 February 2019
  • 1 reactie
  • 180 keer bekeken

Hallo, ik heb een iMac, iPad en iPhone XR, op mijn iPhone XR gebruik ik imap en wil dat ook op mijn iMac en iPad gaan gebruiken zodat de mail gekoppeld wordt. mijn vraag is nu, ik wil uiteraard hetzelfde e-mail adres gebruiken, maar als ik imap heb ingesteld op mijn imac en het pop3 account dan wil verwijderen, krijg ik onderstaande melding.
Alle items in dit account worden verwijderd van uw computer. Eventuele kopieën van berichten of andere items die u op de e-mailserver hebt staan, worden hierdoor niet beïnvloed.

betekent dit dat dan alle mail die ik in verschillende submappen op mijn iMac heb staan worden verwijdert ??? en synchroniseert de imap instellingen ook de mappen structuur naar de iPhone en iPad??
hopende op wat hulp en uitleg
Groeten Bert
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 February 2019, 13:35

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo @Bert Doof ,
Het is verstandig de e-mail die in het POP-account voorkomt eerst op te slaan in een aparte map op de computer buiten je POP-account om, daarna kun je veilig het POP-account verwijderen en heeft inderdaad geen invloed op de e-mail op de KPN-mailserver.
Denk er bij het gebruik van IMAP wel op dat als je een e-mail verwijdert op het ene apparaat het op het andere apparaat ook niet meer te zien is.
Denk er tevens om dat als je binnen IMAP op een apparaat een nieuwe e-mail opent deze als gelezen wordt beschouwd op je andere apparaten en je op die andere apparaten dus geen melding (meer) krijgt van nieuwe e-mail.
Succes☺️

Reageer