Beantwoord

van pop3 naar IMAP in Windows Live Mail

  • 11 February 2019
  • 5 reacties
  • 1141 keer bekeken

Hallo,
Wij hebben een nieuwe laptop. De oude werkt nog met een planet adres op een pop3 account in Windows Live Mail. Ik probeer nu het pop3 account te wijzigen naar IMAP, maar krijg het niet voor elkaar. Ik kan wel het emailadres opnieuw toevoegen met IMAP maar daarmee heb ik niet de bestaande mails. Ik wil het wijzigen in het bestaande account maar zie dus geen mogelijkheid de POP3 weg te halen bij de servergegevens. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 February 2019, 17:07

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @GegoJajo ,
maak dan eerst het account aan volgens het IMAP protocol en als dat goed werkt verwijder je het POP account.
Een bestaand accoubt kun je niet wijzigen, het gaat alleen op bovenstaande manier.

Succes.☺️
Dank je wel. Het gaat mij vooral om de toegankelijkheid van de opslagmappen, maar ik begrijp dat ik die moet exporteren en later weer moet importeren. Ik had gehoopt dat het door het omzetten van pop3 naar imap wat makkelijker zou gaan. Helaas.
Hallo @GegoJajo ,
in de webmailserver van KPN blijft in principe alles ongewijzigd na de overgang van POP naar IMAP.
De IMAP-instelling op je computer is als het ware een realtime kijkje in de mailserver van KPN met alle bijbehorende mappen.
Het enigste waar je tegenaan kunt lopen is dat je met de 'oude' POP-instellingen niet aangegeven hebt dat de e-mail op de KPN-server moet blijven staan, als je met die instelling de e-mail binnenhaalde is er op de e-mailserver van KPN niets meer te vinden, alleen nog op je eigen computer.
Voordat je het POP-account verwijdert nadat je IMAP werkend geïnstalleerd hebt is het verstandig alle nog aanwezige mail en de mappen op je computer op te slaan in een aparte map op de harde schijf van je computer.
Zelf gebruik ik ook IMAP, maar heb de gewoonte om alle belangrijke e-mail op te slaan en eventueel uit te printen.
Dank u
Dank u
Hallo @GegoJajo ,
graag gedaan.☺️

Reageer