Beantwoord

Van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com

  • 16 September 2019
  • 17 reacties
  • 1909 keer bekeken

Mails die ik uitstuur kunnen soms niet worden beantwoord door bepaalde geadresseerden. Later krijg ik dan via een omweg te horen dat een mail naar mij versturen niet lukt. Al mijn instellingen staan goed en heb de laatste versie van Outlook geïnstalleerd. Het vervelende is dat ik niet weet of iemand mij niet per mail kan bereiken. Het treedt altijd op bij dezelfde personen/bedrijven. Daarnaast gaat 99 % van het mailverkeer gewoon goed.
De inhoud van de mail die iemand terugkrijgt ziet er als volgt uit; (gevoelige info is weggelaten).
Van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.comOnderwerp: Delivery Status Notification (Failure)Datum: 16 september 2019 08:19:40 CESTAan: ........................
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

calse-email@kpn.com


Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.comReceived-From-MTA: dns;cpsps-ews12.kpnxchange.comArrival-Date: Mon, 16 Sep 2019 08:19:40 +0200

Original-Recipient: rfc822; ............
Final-Recipient: rfc822;calse-email@kpn.comAction: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 #5.1.0 Address rejected.
From: M...................
To: "................................"
Message-ID: <...................>
Subject: Re: testvraag


Ik hoop dat iemand een afdoende definitieve oplossing weet, want het erg frustrerend en onbetrouwbaar op deze manier.
icon

Beste antwoord door b_v_g 20 September 2019, 10:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7
In dit geval ;probeer je te mailen naar een niet bestaand adres.
Hoi @b_v_g . Dat is een merkwaardig fenomeen. Kun je in je profiel aangeven om welk e-mail adres het gaat? Kun je daar tevens je postcode en huisnummer invullen en mij een seintje geven?
Ik vermoed dat je dat adres in je voorbeeld zelf hebt aangepast? Ivm met privacy?
Onlangs ook nog contact gehad met de service desk en een deskundige medewerker aan de lijn gehad.
Het probleem lijkt momenteel opgelost. Op server niveau was een spam filter actief. Dit plaatste niet spam in de map ongewenste mail maar kaatste in sommige gevallen inkomende mail terug. Daardoor bleef deze informatiestroom voor mij compleet buiten beeld.

Toch bedankt voor jullie reacties.
We zijn blij dat het is opgelost, @b_v_g . Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust!

hoi hoi,

ik heb dit probleem ook al enige tijd…. hoe ko  ik hier vanaf? 

antoine 

Reputatie 7

Plaats hier dan eens een voorbeeld want het issue van ruim een jaar geleden was simpelweg een tikfoutje (calse-email@kpn.com i.p.v. valse-email@kpn.com).

postmaster@cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

 

Delivery to the following recipients failed.

 

       info@xxxxxx.nl

 

 

Reputatie 7

Daar kan ik niet veel van maken als je de rest van het bounce bericht niet toont.

Is @xxxxxx.nl een domein van KPN zoals bijvoorbeeld @kpnmail.nl, @planet.nl of @hetnet.nl?

Dit is het enige wat in de mail staat. 

 

 

Reputatie 7

Wat staat er in de bijlage "details.txt"?

Bestaat dat e-mail wel waar je die mail naartoe stuurt?

Wat is het domein (alles achter @) waarmee je de mail verstuurt?

Welke smtp server wordt gebruikt om die mail te versturen?

ja dat mail adres bestaat echt, het domein is @span-kmv.nl, welke smtp server wordt gebruikt. “smtp.telfort.nl”. 

 

smtp is natuurlijk “mail.span-kmv.nl  “

Reputatie 7

Dus je verstuurt ook met domein @span-kmv.nl en dat doe je via de smtp server van Telfort?

Zo te zien is dat niet toegestaan i.v.m. SPF.

Je moet de smtp server gebruiken die bij dat domein hoort. (smtp.span-kmv.nl)

Ik ga het een en ander eens onderzoeken thx

top alles is gelukt het zat um indd in dat telfort dat klopte niet. bedankt

Ik heb ineens ook drie keer een mailtje gehad maar er stond niets bijik heb gisteren wel twee keer een mailtje gestuurd naar een info@ mailadres en kreeg toen deze melding

Bij de eerste keer deze melding weet ik niet wat ik verstuurd heb

Groetjes Edwin