Beantwoord

Van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com

• 16 september 2019
  • 5 reacties
  • 841 keer bekeken

Mails die ik uitstuur kunnen soms niet worden beantwoord door bepaalde geadresseerden. Later krijg ik dan via een omweg te horen dat een mail naar mij versturen niet lukt. Al mijn instellingen staan goed en heb de laatste versie van Outlook geïnstalleerd. Het vervelende is dat ik niet weet of iemand mij niet per mail kan bereiken. Het treedt altijd op bij dezelfde personen/bedrijven. Daarnaast gaat 99 % van het mailverkeer gewoon goed.
De inhoud van de mail die iemand terugkrijgt ziet er als volgt uit; (gevoelige info is weggelaten).
Van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.comOnderwerp: Delivery Status Notification (Failure)Datum: 16 september 2019 08:19:40 CESTAan: ........................
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

calse-email@kpn.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.comReceived-From-MTA: dns;cpsps-ews12.kpnxchange.comArrival-Date: Mon, 16 Sep 2019 08:19:40 +0200

Original-Recipient: rfc822; ............
Final-Recipient: rfc822;calse-email@kpn.comAction: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 #5.1.0 Address rejected.
From: M...................
To: "................................"
Message-ID: <...................>
Subject: Re: testvraag

Ik hoop dat iemand een afdoende definitieve oplossing weet, want het erg frustrerend en onbetrouwbaar op deze manier.
icon

Beste antwoord door b_v_g 20 september 2019, 10:44

Onlangs ook nog contact gehad met de service desk en een deskundige medewerker aan de lijn gehad.
Het probleem lijkt momenteel opgelost. Op server niveau was een spam filter actief. Dit plaatste niet spam in de map ongewenste mail maar kaatste in sommige gevallen inkomende mail terug. Daardoor bleef deze informatiestroom voor mij compleet buiten beeld.

Toch bedankt voor jullie reacties.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
In dit geval ;probeer je te mailen naar een niet bestaand adres.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @b_v_g . Dat is een merkwaardig fenomeen. Kun je in je profiel aangeven om welk e-mail adres het gaat? Kun je daar tevens je postcode en huisnummer invullen en mij een seintje geven?
Reputatie 7
Badge +20
Ik vermoed dat je dat adres in je voorbeeld zelf hebt aangepast? Ivm met privacy?
Onlangs ook nog contact gehad met de service desk en een deskundige medewerker aan de lijn gehad.
Het probleem lijkt momenteel opgelost. Op server niveau was een spam filter actief. Dit plaatste niet spam in de map ongewenste mail maar kaatste in sommige gevallen inkomende mail terug. Daardoor bleef deze informatiestroom voor mij compleet buiten beeld.

Toch bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +20
We zijn blij dat het is opgelost, @b_v_g . Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer