Beantwoord

Vanuit iMac worden verwijderde emails niet verwijderd in webmail

  • 10 September 2019
  • 4 reacties
  • 147 keer bekeken

Goedendag, wanneer ik emails verwijder uit mijn email box op mijn iMac, worden deze niet verwijderd in mijn webmail. Daardoor loopt de webmail box regelmatig vol. Wanneer ik emails verwijder van mijn webmail, worden deze wel verwijderd van mijn inbox iMac. Hoe kan ik zorgen dat de verwijdering uit de email box van de iMac synchroniseert met de webmail? Dank voor een reactie

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 September 2019, 18:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @joan1234 .

Welkom op het KPN forum. Wat vervelend dat jouw mailbox vol zit. Welke e-mailprogramma gebruik je op dit moment? Heb je al ingelogd via KPN Webmail om te bekijken hoeveel e-mails daar staan in jouw inbox? Vergeet ook niet om de prullenbak in de Webmail.

Als je het e-mailadres instelt in een e-mailprogramma kan dit via het POP of IMAP protocol. Bij POP worden jouw e-mail gekopieerd naar het e-mailprogramma en blijft het vaak ook in webmail staan. Bij IMAP wordt het gesynchroniseerd met jouw e-mailprogramma en kan je mailbox eigenlijk nooit vol raken. Vanuit KPN wordt daarom geadviseerd om een e-mail adres in te stellen met het IMAP protocol. Op deze pagina kan je bekijken hoe je het e-mail adres kan instellen.
Reputatie 7
Badge +24
...wanneer ik emails verwijder uit mijn email box op mijn iMac, worden deze niet verwijderd in mijn webmail.
Begrijpelijk, waarschijnlijk heb je het mailprogramma ingesteld op POP en daarbij aangevinkt dat de mails op de server moeten blijven staan. Denk ik dan. Maar dan lees ik:

"Wanneer ik emails verwijder van mijn webmail, worden deze wel verwijderd van mijn inbox iMac."

Dat is wel bijzonder. Volgens mij zou dat met POP niet kunnen.

Zou je een schermafbeelding van de instellingen kunnen maken?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @joan1234! Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Ik zie dat @Noordzee en @Nick83 jou al op weg hebben geholpen. Kun je er iets mee? Als het nog steeds niet werkt dan zou ik je willen vragen om alsnog een schermafbeelding te maken en te delen in dit topic. Laat je ons weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer