Beantwoord

Veel spam na gedwongen overstap van XS4ALL naar KPN

  • 9 June 2022
  • 2 reacties
  • 192 keer bekeken

Sinds de gedwongen overstap van XS4ALL naar KPN zijn de spamaanvallen aanzienlijk toegenomen. Vraag me dan ook af of de spamfilters (welke beter ingeregeld zouden zijn dan die bij XS4ALL volgens een helpdeskmedewerker van XS4ALL) hun werk niet doen. Via die medewerker zou ik een aantal van deze spamzooi moeten verzamelen en doorsturen naar: false-email@kpn.com. Zo gezegd zo gedaan maar kreeg direct een bericht terug dat dit niet werkt. Ook via de helpdesk van KPN wordt er weer terugverwezen naar hun website, naar waardeloze, niet relevante oplossingen. Lijkt allemaal heel wat dit KPN, in de praktijk is het als klant onmogelijkheid om daadwerkelijk tot een oplossing te komen via een klantvriendelijke en deskundige helpdeskmedewerker. Een prachtig uitgekookt rondpompcircus om te ontmoedigen. Het liefst ga ik weer terug naar XS4ALL

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 12 June 2022, 09:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Schenderling22

Ikzelf heb dit gedaan gedaan om de hoeveelheid spam FORS te verminderen. Dit neemt echter wel de nodige tijd in beslag.

Kijk ook eens hier: https://haveibeenpwned.com/

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Schenderling22, welkom op het KPN Forum!

 

Spam

Soms maakt het KPN spamfilter een foutje. In dat geval ontvang je een spambericht in je Postvak IN of belandt een e-mail die je wél wilt ontvangen in je spammap. Je helpt ons spam aan te pakken door deze fouten door te geven. Hieronder lees je hoe je dat doet.

 

Je hebt een spambericht ontvangen in je Postvak IN

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene verkeersbord-icoon.

 

Een e-mail die je wilt ontvangen, belandde in je spammap

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene duimpje.

 

Phishing

Spam is anders dan phishing. Phishing is een vorm van online oplichting, smishing is oplichting via sms. Criminelen misleiden je met een e-mail of website die echt lijkt, maar een vervalsing is. Vaak lijkt de afzender van de mail of de website van een betrouwbaar bedrijf. In phishing mails wordt meestal naar je persoonlijke gegevens gevraagd.

Ook KPN heeft te maken met phishing. De mail lijkt dan afkomstig van ons, maar dat is niet zo. Alleen e-mails met de afzender @kpn.com of een pagina op kpn.com zijn te vertrouwen. Krijg je een nep-mail van KPN? Verwijder deze dan meteen.

Twijfel je of een ontvangen e-mail van KPN wel echt is? Volg de stappen en stuur de melding door.

  • Kijk of jouw melding bij de actuele meldingen van phishing staat. Staat deze erbij? Dan is onze Abuse desk ermee bezig en voegt doorsturen niets toe.
  • Staat de melding er niet bij? Meld het ons op: valse-email@kpn.com.Â