Beantwoord

Verhuizen van A naar B, waarom is dit zo moeilijk?

  • 25 March 2020
  • 39 reacties
  • 490 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Begin december aan KPN doorgegeven dat we gaan verhuizen. Van A naar B. In het oude huis moet nog een Internet verbinding beschikbaar blijven omdat er een alarminstallatie tenminste eenmaal per dag contact zoekt met de alarmcentrale. Enige uitdaging: we verhuizen al naar B op 17 januari.

Oplossing van KPN medewerker: we maken een nieuw account aan voor B, en laten het oude account nog doorlopen tot het “oude” pand op 31 maart wordt overgedragen.

Consequentie: mijn email accounts zijn blijven hangen aan het kpn account van “A", en die moeten overgezet naar "B". Ben er intussen al bijna 3 maanden bezig om dit gecorrigeerd te krijgen. Lukt niet. Case is al enkele keren doorgezet naar een achterliggende afdeling (Verhuisservice?) maar resultaat: nee, nop, niets.

Welke stappen kan ik nog zetten behalve verhuizen naar Gmail?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 March 2020, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Het hoofdadres kan niet eerder overgezet dan na beëindiging van het oude abonnement, want dat zit daaraan vast.

Andere adressen en aliassen zouden wel over kunnen.

Omdat je het oude abonnement nog hebt, al is dat niet op je huidige adres, kun je de mailadressen (cq. aliassen) nog gebruiken.

Je kunt, naast het hoofdadres (van je nieuwe abo) nog 4 emailadressen (boxen) aanmaken. Onder elk van deze kunnen ook weer 5 aliassen.

De oude adressen (op het hoofdadres na) op het oude adres zouden dan verwijderd moeten worden en meteen, door KPN, de quarantaine eraf. Opdat jij ze op je nieuwe abonnement weer aan kunt maken. (email.kpn.com v.d. emailboxen; via je MijnKPN account voor de aliassen).

Zet zoveel mogelijk gegevens in je forumprofiel (improviseer ook met het vak persoonlijke opmerkingen) zodat een moderator je zo goed mogelijk kan helpen.

n.b. het handigst zijn natuurlijk onafhankelijke emailadressen. Ik heb al zo'n 13 jaar m'n emails niet meer bij KPN.

Reputatie 4
Badge +2

Het hoofdadres hoeft NIET overgezet. Ik heb drie emailadressen (die nog dateren van de WXS tijd) die ik gebruik, het hoofdadres is leeg. Zo zou ik ook in "B”willen verder werken. Simpel, het komt er dus op neer dat de 3 extra email adressen met de aliassen, mail etc overgezet worden van “A” naar "B". Simpel toch? Dus niet, heb net weer 40 minuten kunnen genieten van de muziek terwijl een eerste lijn helpdesk medewerker aan het uitzoeken is wat de status is. Gelukkig lijkt het er op dat ik straks wordt gebeld. :Ben benieuwd

Voor de moderator: heb mijn profiel aangepast, mis ik nog iets?

mis ik nog iets?

Dat kan ik niet zien, want de meeste info is verborgen voor gewone gebruikers.
Voeg ook een telefoonnummer bij waarop een moderator je kan bellen. Dat lijkt me in dit geval wel handig.

Het hoofdadres hoeft NIET overgezet. Ik heb drie emailadressen (die nog dateren van de WXS tijd) die ik gebruik, het hoofdadres is leeg.
dat de 3 extra email adressen met de aliassen, mail etc overgezet worden van “A” naar "B".

Hier kan een moderator je bij helpen. Die kan die uit A halen, daarna de quarantaine eraf halen, en ze aan B toevoegen. Dit kan alleen met de adressen! Niet met de inhoud die er in de webmail bij staat.

Een moderator zal hier nog komen. Ik heb ze een berichtje gestuurd ivm de datum van 31 maart. Overigens vervallen e-mail adressen dan bij KPN niet direct. Dat duurt nog 3 maanden daarna. En dan kun je ze ook zelf weer aanmaken. Maar via mod gaat het wel sneller.

(als ik zo de e-mail problemen bij o.a. verhuizen tegen kom ben ik even blij dat ik al bijna 15 jaar geen e-mail bij een internetprovider meer gebruik. Alleen de facturen van KPN en mail v.h. forum komen nog in m'n hetnet-mail)

Reputatie 4
Badge +2

Wat is de correcte weg om dit issue in beweging te krijgen? We zijn intussen uren verder en er gebeurt niets…..

Dit is de correcte weg. Een KPN forum moderator is hier de aangewezen persoon voor.

Die zal hier de komende 48 uur (het is erg druk) echt nog wel komen.

Reputatie 7
Badge +24

Als er alleen maar aliassen overgezet moeten worden, dan heeft een medewerker van KPN hier op het forum dat volgens mij zo voor je geregeld...

Reputatie 4
Badge +2

Alias ontkoppelen, blokkade voor gebruik weghalen, naar andere account, nieuw ade opvoeren, alias koppelen

 

Reputatie 4
Badge +2

Tot hoe laat kan ik een telefoontje van de backoffice verwachten?

Reputatie 7
Badge +24

Tot hoe laat kan ik een telefoontje van de backoffice verwachten?

Een KPN medewerker reageert hier doorgaans binnen 48 uur.

Reputatie 4
Badge +2

Wie is er actief voor dit issue? Kan ik naar bed, of wordt ik dan wakker gebeld? 

Ze werken 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur.

Tuurlijk kun je naar bed.

Dit is iets minder spoedeisend dat mensen die om wat voor reden dan ook zonder internet thuis zitten nu.

Hoi @AndreWrdn . Ik zie dat mijn collega gisteren een nieuw ticket heeft aangemaakt. Het ticket dat eerder is doorgezet is om onduidelijke reden niet opgepakt. Excuus daarvoor.

Ik ga er van uit dat er deze keer wel adequaat gehandeld wordt. De informatie in het ticket is in ieder geval heel duidelijk. 

Als dit halverwege volgende week nog niet is opgelost, laat het mij weten en dan buig ik mij er over. (Ga ik nu niet doen omdat het dan allemaal door elkaar gaat lopen)

 

Reputatie 4
Badge +2

Er zit beweging in!

Reputatie 4
Badge +2

lijkt weer stil te staan

 

Ai, is er ook uitleg gegeven wat er aan de hand is? Want het log van de collega is nogal cryptisch en technisch.

Reputatie 4
Badge +2

geen communicatie, niet per mail, sms of telefoon

Reputatie 4
Badge +2

Beweegt er nog iets? Of moet ik tot morgen wachten?

Als ik de interne notities lees is er iets stuk waardoor dit bij jou nu niet kan en het wachten is op een interne update.  Dat staat er nogal cryptisch en ik heb de collega gevraagd om jou te benaderen om het beter uit te leggen.

Hou er rekening mee dat we dit niet snel kunnen oplossen, helaas. 

Reputatie 4
Badge +2

ben op prive communicatie overgestapt, ben over het bovenstaande niet echt blij!

Reputatie 4
Badge +2

 

Reputatie 4
Badge +2

Volgende activiteiten zijn uitgevoerd:

  • drie nieuwe email adressen onder het nieuwe account,
  • de email aliassen uit het oude account zijn overgehangen naar de nieuwe email adressen.

Om het risico van kwijt raken van mail klein te houden was (al eerder) aan GMAIL opdracht gegeven de mail uit de kpn accounts op te halen. Dat gebeurt met pop, dus de opgehaalde mail was echt weg bij het kpn account.

Het lijkt er op dat het gelukt is: de drie mailboxen zijn vanaf Outlook (Office) en webmail en Android bereikbaar. Dank aan de tweede lijn support (waarvandaan ook d vraag gesteld werd waarom dit drie maanden heeft geduurd!)

Even morgen afwachten en dan met MijnKPN controleren of alles goed staat! Ik heb weer een beetje goed gevoel

Reputatie 4
Badge +2

Enige openstaande actie: de drie mail adressen onder het nieuwe account in mijn huidige woonplaats (die het gewoon doen!) hebben nog steeds de “eigenschap ”Deactivatie loopt”. Wanneer verdwijnt dat (zonder dat de email adressen verdwijnen!)?

Ik heb weer een verzoek gedaan aan de backoffice om contact te zoeken. Meer kan ik momenteel niet. 

Reputatie 4
Badge +2

En nog steeds staat onder mijn mailboxen (op het nieuwe adres):

xxxx@kpnmail.nl

Deactivatie loopt

 

voor alle drie mijn email adressen die ik gebruik naast mijn account mail adres

 

Reputatie 4
Badge +2

Het is gelukt: de drie email adressen zijn niet meer toegankelijk, niet meer aanwezig onder de producten die ik op mijn nieuwe lokatie afneem. Lekker rustig dus, maar niet heus.