Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Vernieuwde KPN webmail

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die thomhz heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
  • Slimmerik
  • 136 reacties
Ik zou graag een betere preview willen zien van het nieuwe uiterlijk.

En of ik misschien eerder over kon stappen aangezien ik de oude totaal niet fijn vind werken.

Is het dan ook mogelijk om een email te forwarden?

539 reacties

Reputatie 5

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Burhan heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Beste Thomhz,

Helaas kan ik je nog geen extra informatie aanbieden met betrekking tot de nieuwe webmail. Het is afwachten tot het geintroduceerd wordt. De verwachting is dat je in juli gebruik zult kunnen maken van de nieuwe omgeving. Ook kan ik je geen voorrang geven zodat je eerder gebruik kunt maken van de webmail. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die thomhz heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
En wat nou als ik vanaf de overzetdatum een nieuwe email account aanmaak?

Wordt deze dan automatisch overgezet naar de nieuwe webmail?

Wel jammer dat jullie wel een voorbeeld laten zien, maar dat deze niet duidelijk is!

Reputatie 5

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Burhan heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Beste Thomhz,

Helaas kan ik dit ook niet beantwoorden. We zijn ermee bezig en ik kan je alleen adviseren om het af te wachten. Excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 1

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die BasP heeft ontvangen van andere leden.

Sorry, maar ik vindt de vernieuwde webmail geen betere webmail.

Er is veel minder tekst zichtbaar op het beeldscherm.

Hoe krijg je eem mail in een nieuw scherm in plaats van onderaan of rechts van je inbox?

En dan die vervelende extra schermpjes voor verwijderen van een mail of uitloggen.

Ik zou graag de functionaliteit van de oude webmail terug hebben.

Het is natuurlijk best mogelijk dat mijn MS Vista en een al niet al te nieuwe PC deze problemen veroorzaken, maar dan toch verwacht ik geen verslechtering ten opzichte van wat ik had.

Mvrgr. 

Reputatie 1

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die p-a-u-l heeft ontvangen van andere leden.

De met veel fanfare aangekondigde nieuw webmailapplicatie is met afstand de slechtste keus die gemaakt kon worden: hij is LELIJKER, LANGZAMER en UITERST CONTRA-INTUITIEF. De editor voor het beantwoorden van mails heeft zo weinig schermruimte dat je de te beantwoorden tekst niet kunt lezen; die is onder het window weggezakt.

Een moment van onoplettendheid en er gebeurt (opeens heel snel) iets wat je per sé NIET wilt.

Ik nomineer hierbij deze webmailversie voor de Razzie-award voor software. Helaas bestaat die niet, maar die prijs zou speciaal hiervoor uitgevonden moeten worden.

Kan het oude mailprogramma terug??? Ik ben elke dag een half uur bezig met het verwijderen van berichten: 1 voor 1, weet je het zeker?. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier gelukkig van wordt!!! Jammer ook dat dit ongevraagd gedaan is... Niet blij!

Waardeloos. Kan ik de oude versie terug krijgen??

Enkele problemen waar ik tegen aan loop;

1. Werkt niet goed op tablet. De pop-ups bij b.v. uitloggen moet je precies midden op de button klikken anders gebeurd er niets. Ik heb dit op de pc gecontroleerd en wat blijkt, er verschijnt een handje. Pas dan heeft de knop een functie.
2. Ik heb nu sinds een week diverse vastlopers gehad. Het enige wat je dan kan doen is de pagina sluiten en dan weer opnieuw opstarten.
3. Blokkeren van ongewenste mail is niet mogelijk. Ik krijg de melding dat ik eerst andere geblokkeerde adressen moet verwijderen om vervolgens nieuwe te blokkeren!! Wat is dit voor onzin. Ik heb gewoon geen trek in al die bagger die 1:1 wordt doorgeknalt. Nu weer Rabobank mail waar ik helemaal suf van wordt. Willen we geen 'schone' mail meer versturen?

Waar kan ik melden dat ik geen behoefte heb aan deze bagger webmail en de oude versie zolang problemen niet zijn verholpen wil blijven gebruiken?
Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Boudewijn heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Beste JosElias, 

Welkom op het Forum. Allereerst bedankt voor het gebruiken van webmail van KPN. Vervelend om te lezen dat je deze ervaringen op dit moment hebt met de vernieuwde versie. Ik kan je niet meteen een oplossing aanbieden, maar zet je opsomming van ervaringen wel 1 op 1 door naar het team dat zich bezig houdt met de implementie. 

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Boudewijn heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Beste Robertstax666, 

De nieuwe look and feel is even wennen, dit klopt. 

In de nieuwe lay-out kun je inderdaad geen vinkjes meer plaatsen. Wel kun je meerdere berichten selecteren door je Crtl-toets ingedrukt te houden en dan de berichten aan te klikken. Daarna klik je op de knop 'Verwijderen' bovenin je beeld en zijn de gekozen berichten in één keer weg. 

Mocht je het nog niet hebben gezien, rechtsboven in de hoek kun je de weergaven veranderen. Wellicht vind je het prettigeren om een andere indeling te gebruiken. Bij Instellingen rechtsboven kun je de standaard lay-out aanpassen. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn. 

Beste Boudewijn,

Dank voor de tip met de controltoets: dat werkt inderdaad. (stom dat ik dat zelf niet had bedacht) Ik kan nu ineens een hele rits deleten!

Dank joe!

Waar ik naar heb zitten zoeken is de mogelijkheid om het leesvenster uit te zetten. Is die optie er? Ik vind het niet fijn dat inhoud direct getoond wordt.

Groet,

Martin

Wat mij betreft mogen ze snel weer terug naar de oude versie.

Als je een bericht wilt verwijderen kost dat enorm veel tijd.

Meerdere berichten tegelijk arceren om te verwijderen gaat ook erg sloom.

Kortom: geen vooruitgang.

Dit werkt totaal niet op een iphone 4s. Als je een mail probeert te openen, dan zie je de cursor helemaal niet. Je kunt niet eens naar beneden scrollen. Ik had hier ettelijke problemen mee vorige week in Londen, waardoor ik overging na Easyinternet.

Van mij mag ook het oude webmail terugkomen. De huidige versie is een regressieve stap naar het begin van de tijd en ervoor.

Beste webmail team,

Ik ben erg ontevreden over de vernieuwde versie. 

De webmail is zeer, zeer traag, mappen die niet openen en

een onoverzichtelijk design (emails die ik niet meer terug kan vinden!!!)

Inderdaad waardeloos.

Jammer genoeg kan ik de webmail met de vernieuwde versie niet

gebruiken.

Hoop dat het gaat verbeteren of de oudere versie terug komt.

mail2013 schreef:
Beste webmail team,

Ik ben erg ontevreden over de vernieuwde versie. 

De webmail is zeer, zeer traag, mappen die niet openen en

een onoverzichtelijk design (emails die ik niet meer terug kan vinden!!!)

Inderdaad waardeloos.

Jammer genoeg kan ik de webmail met de vernieuwde versie niet

gebruiken.

Hoop dat het gaat verbeteren of de oudere versie terug komt.

Mail via een tablet is niet te beantwoorden. De tekst van de mail waarop ik wil antwoorden vliegt over het scherm heen, en het scherm reageert niet, ik krijg geen letter getypt.  Kan hier iets aan gedaan worden? Anders moet elke dag de pc opgestart worden om mail te beantwoorden.

met vriendelijke groet,

Jolanda van Meerten

Reputatie 4

Badge +7
Beste webmail gebruikers, 

Bedankt voor jullie input en het delen van de ervaringen op het forum! Wij krijgen verschillende signalen binnen over de nieuwe webmail omgeving. Enerzijds positieve, anderszijds negatieve bevindingen. Wat ik met jullie "feedback" doe is deze intern doorzetten naar het team dat zich met de implementatie bezig houdt. 

Bij nieuwe ontwikkelingen of antwoorden, zal ik van mij laten horen in dit topic!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn. 

Reputatie 4

Badge +7
Beste Mart1970, 

Als ik je goed begrijp wil je een andere indeling van het scherm, zodat je de inhoud van de berichten niet meteen in beeld hebt. Dit kun je doen door rechtsboven, naast het zoekscherm, te klikken op de knop 'Wisselen van indeling'. Je ziet dan at twee varianten van de indeling mogelijk zijn. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn. 

Reputatie 1

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die MaxR heeft ontvangen van andere leden.

Dear KPN

Just to follow on from the thread below.

Appreciate the larger mail box **bleep** find the new interface more than dissapointing, so much so that I would rather the small mail box and the old interface.

The amount of information on screen is reduced (serious disadvantage); the data displayed is slower to load with the first e-mail not loading automatically; deletions are time consuming (additional confirmation box) and mail that was previously automaticaly directed to the spam folder now arrives in the in box. The new features for my feeling do not compensate for the above mention disadvantages.

FYI am using Windows 7

Hoping for some improvements.

Kind regards

Reputatie 1

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die BasP heeft ontvangen van andere leden.

Beste Boudewijn,

de beide varianten zijn waarschijnlijk leuk op een heel groot beeldscherm, maar op een standaard 17 inch sherm zijn ze beide zeer moeilijk leesbaar. Waarom niet de mail in een nieuw scherm openen, zoals in de oude webmail versie?

Mvrgr

BasP

Met een tablet kun je mail niet beantwoorden maar ook geen nieuwe mail maken. Wat ik al eerder schreef, het scherm flitst heen en weer en ook met een nieuwe mail aanmaken krijg ik geen letter getypt, deze nieuwe versie reageert niet.

Graag een oplossing voor dit probleem.

"Dit kun je doen door rechtsboven, naast het zoekscherm, te klikken op de knop 'Wisselen van indeling'. Je ziet dan at twee varianten van de indeling mogelijk zijn."

Die knop had ik ook gevonden, maar daarmee is het nog niet mogelijk om het leesvenster (voorbeeld) uit te zetten. (In outlook kan dat bijvoorbeeld wel, en in de oude webmail ook).

Martin

waar zijn mijn blokjes voor de berichten gebleven die ik kan aanvinken zodat ik meedere pagina's tegelijk kan verwijderen?

Mart1970 schreef:
Waar ik naar heb zitten zoeken is de mogelijkheid om het leesvenster uit te zetten. Is die optie er? Ik vind het niet fijn dat inhoud direct getoond wordt.

Groet,

Martin

Vreemd, want bij mij is het net anders om ! De inhoud van de eerste mail wordt pas zichtbaar als ik deze mail selecteer (en dat vind ik dan weer niet handig ...)

Net als een aantal andere forum-gebruikers ben ik niet kapot van de nieuwe webmail :

- Na de overgang naar de nieuwe webmail was mijn lijst met Contacten "beschadigd"; sommige

namen waren er nog wel, maar de emailadressen waren weg. Dat kostte me weer een uur om

alles terug te zetten !

- Inloggen gaat moeizaam; vaak wordt mijn eerste inlogpoging geweigerd en moet ik het nog een

keer proberen (terwijl ik zeker weet dat usernaam en wachtwoord correct zijn.

- Uitprinten van mails lukt niet (tenminste op mijn werk), terwijl dit vroeger nooit problemen gaf.

- Ik moet de eerste mail selecteren om de inhoud te zien

- Het aantal mails op het scherm is beperkt dus je moet vaker scrollen om de juiste mail te vinden.

Ongeacht welke manier van presenteren je kiest.

- Het zou een stuk handiger zijn als dubbel klikken op een mail dit bericht in een nieuw venster zou

openen. Nu moet je scrollen om de volledige tekst te zien.

Dit is niet echt een stap vooruit !

Paul.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)