Beantwoord

Versturen van mails niet mogelijk

  • 9 March 2019
  • 6 reacties
  • 187 keer bekeken

Reputatie 1
Beste ik heb weer een probleem met mijn uitgaande mails ?

server inkomende e-mail Hostnaam.pop.planet.nl lukt wel

server uitgaande e-mail (SMTP) lukt niet ik krijg de juiste Hostnaam niet voor elkaar en weet niet meer welke ik moet gebruiken ?

ik hoor graag hoe ik dit moet oplossen ik heb wel steeds problemen met kpnmail.nl en planet.nl
icon

Beste antwoord door huistijger 11 March 2019, 11:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
De benodigde server instellingen zijn te vinden op de volgende KPN service pagina:
Hoe stel ik e-mail in op PC/Laptop

Deze instellingen kunnen gebruikt worden voor alle adressen die van KPN zijn, zoals:
@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl @onsnetnuenen.nl.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @problemen1. Ik zie dat Ruud het linkje waarop een overzicht staat van onze mailserver instellingen al met jou heeft gedeeld. Is het inmiddels gelukt om een e-mail te versturen? Mocht het nog niet gelukt zijn, dan zou ik je willen vragen om een screenshot van jouw instellingen te maken en in dit topic met ons te delen. We helpen je graag verder!
Reputatie 1
Beste Vikash ik heb alles geprobeerd om de gegevens in te voeren echter kan ik wel e mails ontvangen maar niet via KPN versturen hierbij een scan



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +21
De hostnaam van smtp is smtp.kpnmail.nl
Zet de vinkjes van automatisch verbinding maken uit ook bij pop en vul bij pop in:
poort 995
En bij SMTP poort 587
Vink bij beide TLS/SSL aan.
(En plaats niet je e-mailadres openbaar op het forum)

Reputatie 1
Beste huistijger excuses voor tonen gebruikersnaam.

Het werkt met de gewijzigde gegevens van planet naar kpnmail volgens voorbeeld rest mij de vraag heb ik nu twee gebruikers namen planet.nl en of kpnmail.nl
Want ik werk met mijn mails gewoon met planet.nl

Dank voor de reacties
Reputatie 7
Badge +21
Fijn dat het werkt @problemen1
De adressen kun je beide gebruiken met dezelfde gegevens, maakt dus niet uit.
Als je planet wilt behouden dan vul je je planet e-mailadres als gebruikersnaam in en de rest op kpnmail, dan werkt het prima en heb je toch je planetadres.

Excuses is niet nodig hoor :)
Je weet het nu voor een eventuele volgende keer

Reageer