Beantwoord

Verstuurde e-mail komt in de spamfolder terecht van de ontvanger

  • 5 June 2019
  • 6 reacties
  • 258 keer bekeken

Mijn uitgaande mails komen in spamberichten aan. Ik heb email only van kpn maar mijn uitgaande server is delta. Omdat ik internet van delta heb
icon

Beste antwoord door wjb 6 June 2019, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Engy, welkom hier.

Bedoel je dat de e-mails die jij verstuurt bij de ontvanger in de spam folder terechtkomen? Dan ligt dat niet aan jouw provider maar aan de provider van de ontvanger. Die filtert namelijk de binnenkomende berichten. De ontvanger kan proberen om jouw adres als veilig/vertrouwd te markeren, hopelijk lost dat het probleem op.
Reputatie 7
Ik heb email only van kpn maar mijn uitgaande server is delta. Omdat ik internet van delta heb
En daar gaat het dus fout. Dat is ook de reden dan jouw mails als spam gekenmerkt worden.
De moet gewoon de smtp server van KPN gebruiken voor het versturen van mails vanuit KPN email adressen.

Hoe die smtp server in te stellen?
  • Server: smtp.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken (iOS: SSL) (Android: STARTTLS/TLS alle certificaten)
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord
Reputatie 7
Badge +24
Maar de mails worden als spam aangemerkt door de ontvangende partij en hun spamfilter als ik dit goed lees en begrijp? Dan worden ze wel verzonden en zou het niets met de uitgaande server te maken moeten hebben, of zie ik dit verkeerd?
Reputatie 7
Maar de mails worden als spam aangemerkt door de ontvangende partij en hun spamfilter als ik dit goed lees en begrijp? Dan worden ze wel verzonden en zou het niets met de uitgaande server te maken moeten hebben, of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd. Als KPN netjes voor haar domeinen SPF ingericht heeft en de ontvangende server SPF controle doet, dan heb je deze situatie.
Zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/alles-over-e-mail-beveiliging-spf-dkim-en-dmarc-459400
Je kunt dit dan dus voorkomen door de mail te versturen via de mail server van KPN (smtp.kpnmail.nl) want die voldoet wel aan SPF.

Reputatie 7
Badge +24
Aan mij voorbijgegaan. Interessante read, thanks @wjb
Reputatie 7
Badge +24
Engy, weet je zo voldoende? Laat het ons anders gerust weten.