Beantwoord

Hoofd mailadres krijgt veel spam, hoe kan ik met een schone lei beginnen?

  • 23 July 2020
  • 2 reacties
  • 410 keer bekeken

Al meer dat 14 jaar ben ik een tevreden klant bij KPN. Achteraf gezien niet zo handig, heb ik vanaf het begin gebruik gemaakt van mijn hoofd e-mailadres. Ondertussen is dat gehackt en krijg ik allemaal rotzooi binnen (phishing mails e.d.). Het liefst wil ik met een schone lei beginnen, maar het hoofd e-mailadres kan niet gewijzigd worden. Het lijkt er nu op dat ik voor een frisse start op zoek moet gaan naar een nieuwe provider.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 July 2020, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Nee hoor. Je kunt tot 5 e-mailboxen maken. En onder elk nog eens 5 aliassen ook.

Maak via je MijnKPN Account een nieuwe box aan. (een nieuw alias in je hoofdaccount heeft dus geen zin). Die nieuwe box heeft geheel nieuwe gegevens pietje@ kpnmail.nl en een nieuw gekozen wachtwoord.

MijnKPN Account → Producten → Thuis → E-mail Accounts → E-mail adres toevoegen.

Gebruik je webmail dan log je voortaan op die nieuwe gegevens in.
Gebruik je een programma als Thunderbird dan verwijder je de gegevens van de oude box (dat blijft het hoofdadres; dat kan niet gewijzigd) en zet je die van je nieuwe box erin.

Helaas kan je het e-mail adres voor je facturen niet via MijnKPN aanpassen (zie het daar i.i.g. nergens) dus dan kun je best even bellen (0800-0402). Dan is het sneller aangepast dan via een KPN moderator hier.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Verloskamer, welkom! Vervelend dat je hoofdadres zo vol zit met ongewenste mail. Peter geeft al aan hoe je een extra e-mailaccount kunt aanmaken. Deze kun je dan ter vervanging gaan gebruiken.

 

Nee hoor. Je kunt tot 5 e-mailboxen maken. En onder elk nog eens 5 aliassen ook.

Maak via je MijnKPN Account een nieuwe box aan. (een nieuw alias in je hoofdaccount heeft dus geen zin). Die nieuwe box heeft geheel nieuwe gegevens pietje@ kpnmail.nl en een nieuw gekozen wachtwoord.

MijnKPN Account → Producten → Thuis → E-mail Accounts → E-mail adres toevoegen.

Gebruik je webmail dan log je voortaan op die nieuwe gegevens in.
Gebruik je een programma als Thunderbird dan verwijder je de gegevens van de oude box (dat blijft het hoofdadres; dat kan niet gewijzigd) en zet je die van je nieuwe box erin.

 

Dit adres kun je vervolgens ook in je MijnKPN instellen als het adres waarop je post van ons wilt ontvangen (o.a. je facturen). Dit doe je door het e-mailadres waarmee je inlogt op je MijnKPN te wijzigen. Dit wordt dan ook automatisch je nieuwe contact e-mailadres.

Dit doe je door in te loggen op je MijnKPN en dan te kiezen voor Profiel. Klik vervolgens in het blok ‘Mijn account’ op het e-mailadres dat daar staat. Vervolgens kun je op de pagina die dan opent het nieuwe e-mailadres invullen (2x) en sla dit op met de blauwe ‘Wijzig’ knop. Je krijgt dan een mailtje op je nieuwe adres om de aanpassing te bevestigen.Â