Vraag

Verwijderd e-mailaccount opnieuw activeren

  • 2 April 2019
  • 20 reacties
  • 1542 keer bekeken

Ik heb onlangs per ongeluk een alias email- account verwijderd.
Ik wil die weer activeren, maar krijg dan de opmerking, dat die al bestaat (is begrijpelijk).
Hoe krijg ik hem weer terug?

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Dickmail
Bij het verwijderen van een e-mailadres of alias komt er automatisch een reservering op zodat dit adres niet direct weer aangemaakt kan worden. Pas na 3 maanden verdwijnt zo'n reservering weer automatisch.

Binnenkort reageert er hier een KPN moderator, die kan dat eerder voor je vrijgeven.

Vul alvast je Forum profiel aan met alle relevante gegevens (Naam, postcode, huisnummer, klantnr.).
Deze gegevens zijn daar alleen in te zien door de moderators en jezelf.
Zet in het veld "Persoonlijke opmerkingen" het betreffende alias emailadres
Hallo @Dickmail ,
Dat adres staat nu gereserveerd en alleen een moderator kan dat weer voor je actief maken als echt e-mailadres of weer als alias.
Wacht zijn/haar reactie even af.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Dickmail, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals hierboven al is gezegd, kunnen wij inderdaad binnen 2 maanden een e-mailadres weer heractiveren. Er wordt een soort van reservering op gezet, om dit soort problemen te kunnen oplossen en zodat het e-mailadres niet direct weer (door iemand anders) aangemaakt kan worden.

Ik zie dat je jouw Forum profiel al grotendeels hebt aangevuld maar ik mis helaas het klantnummer nog. Wil je die nog toevoegen? Die heb ik namelijk ook nodig, omdat aangegeven worden dat hieronder het e-mailadres weer geactiveerd moet worden. Heb je het klantnummer, dan ga ik voor je kijken of ik het e-mailadres weer kan activeren 😉
Beste Susan,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn profiel aangevuld met het abonnementsnummer (= klantnummer?).
Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt om me te helpen.
Reputatie 7
Badge +21
@Dickmail, dankjewel! Ik heb de reservering eraf gehaald, dus je zou het mailadres als het goed is weer kunnen aanmaken 😉 Wil je laten weten of het gelukt is?
Beste Susan,

Ik heb het vandaag twee keer geprobeerd, maar krijg een foutmelding ("email adres niet beschikbaar").
Waarschijnlijk vanwege het feit dat na het @ ingevuld staat kpnmail.nl terwijl het gaat om planet.nl.
Ik krijg dit niet gewijzigd.
Ik heb een printscreen gemaakt, die ik je evt. met een pb kan toesturen.

Vr. groeten,
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Dickmail, jammer dat het nog niet gelukt is! Zou je het willen proberen op de manier die op deze website staat omschreven bij 'ander e-mailadres aanmaken'?
Ook een goede morgen Susan,

Helaas, het is niet gelukt.
Als ik de link volg, dan neem ik het pad waarin @planet.nl wordt aangegeven.
Dan zijn er 2 opties:
  1. Instellingen aanbrengen. Hierin zie ik mijn beide huidige email adressen (1 hoofd adres en 1 alias adres). Ga ik dan door met het hoofdadres, dan komt er een plusje in beeld om een adres toetevoegen. Echter, deze heeft alleen maar als extensie @kpnmail.nl.
  2. De tweede optie is een link naar MijnKpn. In dat pad kom ik weer op hetzelfde uit als eerder geprobeerd, n.l. alleen maar een nieuw adres met extensie @kpnmail.nl.
Ik zit dus op een dood spoor.
Heb je nog meer suggesties?

Vr. groeten,
Dick
Reputatie 7
Badge +21
@Dickmail, wanneer het gaat om @planet.nl of een andere 'oudere' mailserver dan kan je het alleen toevoegen als alias. Je dient hem dus te registreren onder een hoofd e-mailaccount als alias. Lukt ook dat niet, geef dan even aan onder welk e-mailadres je hem wil hebben staan middels een privébericht dan ga ik kijken of ik het voor elkaar kan krijgen!
Beste Susan,


Door een voor mij onbekende reden lukt het niet om een privebericht te sturen.

Dus ik heb in mijn forum profiel onder "persoonlijke opmerkingen" aangegeven wat de details zijn.
(Het gaat dus over de server @planet.nl.
Het alias adres moet weer onder het hoofdadres worden gehangen.)

Met vr. groeten,
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
@Dickmail, geen probleem. De alias is zojuist succesvol toegevoegd! Wil je dit later vandaan eens controleren?
Beste Susan,

Helaas, de bewuste alias staat nog steeds niet bij "mijn producten".
Ik heb het vanmorgen gechecked en zo juist weer.
Wel zie ik staan wat ik al had, n.l. een hoofdmail adres en een alias, maar niet de (tweede) alias waar het de hele tijd al overgaat.
(Ik neem dat je dit zelf ook kunt checken).
Zou je weer een poging willen wagen?

Bedankt.
Vr. groeten,
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
@Dickmail, in mijn systeem staat het mailadres er wel gewoon onder.. Het is nu 2 dagen later, heb je het nog een keer bekeken? Het zou namelijk raar zijn als dat nog te zien is!
Beste Susan,

Helaas.,
DE alias staat er nog steeds niet bij (ook vandaag nog even gechecked.)
Het hoofdadres en de andere alias zijn wel te zien, maar niet degene waar het overgaat.

Ik heb nogmaals getracht om je via de link hierboven een prive bericht te sturen, maar wat ik dan o.a. te zien krijg is "mijn priveberichten" zonder een verwijzing naar jou persoonlijk.

Dus ik hoop dat je nog iets uit de hoge hoed kan toveren.

PS. Als het gelukt is, moet ik dan weer het oude wachtwoord gebruiken dat er oorspronkelijk bijhoorde?

Gr.
Dick.
Beste Susan,

Volgens mij is er iets helemaal misgegaan met het heractiveren van DE alias.
Omdat jij aangaf, dat DE alias in jouw systeem staat en ik er nog niets van zie, heb ik voor proef daar een test mail naar gestuurd vanuit het hoofd email adres om te zien wat er bij "verzonden items" zou komen te staan.
En wat bleek: die test mail kwam terecht in de inbox van hetzelfde hoofd email adres.

Dus samengevat: ik stuur een mail vanuit het hoofd email adres naar DE alias en die mail komt terecht in de inbox van hetzelfde hoofd email adres.

Misschien helpt dit je om de zaak recht te zetten.

Gr.
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
@Dickmail, ik heb de alias verwijderd en opnieuw getracht toe te voegen. Lukt dit niet, ga ik even een e-mailexpert erbij vragen! Je zal de alias opnieuw moeten toevoegen aan het e-mailprogramma dat je gebruikt en een nieuw wachtwoord instellen via MijnKPN > email.kpn.com.
Beste Susan,


Ik zie op dit moment nog steeds niet DE alias in mijn overzicht, dus ik neem aan dat dit bericht dan het signaal voor jou is om een e-mail expert erbij te vragen.

Nb.: DE alias waar het steeds om gaat, staat nog steeds in mijn profiel onder "persoonlijke opmerkingen".

Vr. groeten,
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
Ja inderdaad, ik heb het doorgegeven! Ze gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag en kunnen eventueel de komende 2 werkdagen contact met je opnemen hiervoor.
Beste Susan,

Er bestond van mijn kant een begrips verwarring over alias. Waar ik het steeds overhad was een normaal email adres en geen alias.
Inmiddels zie ik de alias wel onder het hoofdadres staan, maar dat is niet de bedoeling. Mijn fout.
Ik wil je vragen nogmaals een poging te wagen.
Bij mijn persoonlijke opmerkingen heb ik vermeld om welk emailadres het gaat.
Ik wil je verzoeken dit adres weg te halen vanuit het hoofdadres en weer terug te brengen als een normaal adres.

Nb: ik heb telefonisch contact gehad met een collega van je, maar kan hem alleen maar terugbellen vanuit het huisadres; echter ik ben de komende maanden niet thuis.
De toegangscode die ik dan zou moeten gebruiken, staat bij mijn persoonlijke opmerkingen.

Vr. groeten,
Dick.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Dick, geen probleem dat kan gebeuren! Alleen moet ik je wel teleurstellen hierin. Als hoofd e-mailadres kan je alleen @kpnmail.nl adressen aanmaken, ik ook als medewerker.
wanneer het gaat om @planet.nl of een andere 'oudere' mailserver dan kan je het alleen toevoegen als alias. Je dient hem dus te registreren onder een hoofd e-mailaccount als alias. Lukt ook dat niet, geef dan even aan onder welk e-mailadres je hem wil hebben staan middels een privébericht dan ga ik kijken of ik het voor elkaar kan krijgen!

Ik kan hem wel verplaatsen naar een ander e-mailaccount (bijvoorbeeld als je een nieuw @kpnmail.nl adres aanmaakt en ik hem daaronder hang).

Reageer