Beantwoord

Verwijderde emails in Outlook blijven staan in webmail

  • 1 December 2019
  • 9 reacties
  • 858 keer bekeken

Goeden dag,

 

Hoe kan het dat als ik bijv alle onnodige mails in Outlook (nieuwsbrieven en reclame) verwijder en erna ook definitief verwijder uit de prullenbak dat zodra ik erna webmail open ik daar al die weggegooide mails toch weer tegen kom. Kan je ergens in outlook of webmail instellen dat als ik mails verwijder uit outlook ze ook bij webmail worden verwijderd

icon

Beste antwoord door Richard1102 9 December 2019, 11:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Als je outlook o.b.v. pop3 laat communiceren dan moet je in Outlook bij de instellingen van jouw e-mailaccount aangeven dat mails van de server verwijderd moeten worden als je ze in Outlook permanent verwijdert.

Als je outlook o.b.v. pop3 laat communiceren dan moet je in Outlook bij de instellingen van jouw e-mailaccount aangeven dat mails van de server verwijderd moeten worden als je ze in Outlook permanent verwijdert.


Mijn instelling staat op, berichten van server verwijderen zodra ze definitief verwijderd zijn uit verwijderde items. Maar als ik erna webmail open zie ik toch daar alle berichten weer staan ls nieuwe emails die ik in outlook verwijderd heb bij ij staat het op POP/SMPT

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Richard1102. Wat vervelend dat jouw verwijderde e-mails in Webmail blijven staan. Heb je het e-mail adres op meerdere apparaten ingesteld? Ik denk dat je dit kan verhelpen door in Outlook het vinkje voor “en kopie van berichten op de server achterlaten” weg te halen. Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. Laat je ons weten of het is gelukt?

Hoi @Richard1102. Wat vervelend dat jouw verwijderde e-mails in Webmail blijven staan. Heb je het e-mail adres op meerdere apparaten ingesteld? Ik denk dat je dit kan verhelpen door in Outlook het vinkje voor “en kopie van berichten op de server achterlaten” weg te halen. Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. Laat je ons weten of het is gelukt?


Zoals ik al zei werk ik mijn laptop thuis met outlook

ik heb vinkje aanstaan bij verwijder mails van server zodra ik ze definitief verwijderd heb uit prullebak.

 

Als ik erna op mijn werk ben en inlog op mijn kpn webmail dan zie ik de verwijderde emails gewoon in postvak in staan  mijn instelling staat op pop/smpt dus niet op pop3 dacht ik, maakt dat iets uit?

Hallo @Richard1102 , bij de ene provider heet de instelling voor de inkomende mail pop en bij een andere provider pop3, maakt voor de werking niets uit. smtp is het protocol voor het verzenden van mail.

ik heb vinkje aanstaan bij verwijder mails van server zodra ik ze definitief verwijderd heb uit prullebak.

Pas als je op je laptop thuis de prullenbank leeg maakt worden die betreffende mails ook op de server (webmail) verwijderd.

 

Hallo @Richard1102 , bij de ene provider heet de instelling voor de inkomende mail pop en bij een andere provider pop3, maakt voor de werking niets uit. smtp is het protocol voor het verzenden van mail.

ik heb vinkje aanstaan bij verwijder mails van server zodra ik ze definitief verwijderd heb uit prullebak.

Pas als je op je laptop thuis de prullenbank leeg maakt worden die betreffende mails ook op de server (webmail) verwijderd.

 


Dat weet ik mijn prullenbak is ook leg maar toch staan diezelfde mails wel in mijn webmail postvak in

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik verwacht dat er toch een instelling verkeerd staat op jouw laptop thuis. In Outlook is er een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Wanneer deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard. Wil je deze optie uitschakelen en het daarna nog eens proberen?

Reputatie 7
Badge +24

In geval van POP3: vink het derde vakje aan als je het eerste vakje aangevinkt heb.

Als dit niet werkt, dan vrees ik dat da gewoon een fout is in Outlook. Dat het weer iets te maken heeft met Nederlandse namen voor mappen die Outlook hanteert of iets dergelijks.

Hoi @Richard1102. Wat vervelend dat jouw verwijderde e-mails in Webmail blijven staan. Heb je het e-mail adres op meerdere apparaten ingesteld? Ik denk dat je dit kan verhelpen door in Outlook het vinkje voor “en kopie van berichten op de server achterlaten” weg te halen. Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. Laat je ons weten of het is gelukt?

 

In geval van POP3: vink het derde vakje aan als je het eerste vakje aangevinkt heb.

Als dit niet werkt, dan vrees ik dat da gewoon een fout is in Outlook. Dat het weer iets te maken heeft met Nederlandse namen voor mappen die Outlook hanteert of iets dergelijks.

 

Uiteraard heb ik het 3e vakje aangevinkt, dan hou ik het maar op fout in outlook

 

Reageer