Beantwoord

verwijderde mails terughalen

  • 23 May 2019
  • 4 reacties
  • 2881 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik wil een oude mail inzien.
Begrijp dat kpn deze nergens bewaard nadat deze zijn verwijderd door mail eigenaar ivm privacy.
Nou heb ik op web mail nog 22 in prullenmand maar op mn MAC heb ik alles nog tot halverwege april.

Hoe kan dat? of heb ik ergens toch iets ingesteld op webmail?

heb mails nodig van maart dit jaar
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 24 May 2019, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Op elke apparaat kan je mail apart bewaren. Dat is in te stellen.

Zo ontvang ik mails op mijn Mac, mijn iPhone en op Mijn iPod. Als ik op één van die apparaten een mail verwijder, is die op de andere apparaten nog gewoon zichtbaar.

Dit valt wel te synchroniseren, maar daar heb ik niet voor gekozen.

Mogelijk heb je op één van jouw apparaten nog geen verwijderde mails verwijderd.

Een andere mogelijkheid is dat je mails in jouw ICloud bewaart. Dan kan je daar mogelijk nog verwijderde mails terugvinden. Die laatste mogelijkheid heb ikzelf niet meer. Want op een een gegeven moment was mijn Cloud overvol door al die mails (van jaren terug...)
Bedankt voor je reactie. Helaas geen andere apparaten in gebruik voor mijn mail. Ook geen iCloud gebruiker.
Reputatie 7
Welkom op het KPN forum @ps., goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Het verschil in bewaarde berichten in de prullenbak heeft inderdaad te maken met de instellingen zoals Noordzee noemt, wij bewaren de verwijderde e-mailberichten buiten de prullenbak verder niet. Als het bericht wat je wilt inzien daar niet bij staat, is er helaas geen mogelijkheid om dat bericht terug te krijgen.

De verschillende instellingen die we noemen zijn IMAP en POP3, met POP3 worden de berichten van onze servers gedownload naar het apparaat waar je de mail op leest en daarna worden ze van de server verwijderd. Met IMAP wordt de mail gesynchroniseerd tussen de server en alle apparaten. Daardoor is de mailbox daarmee op alle apparaten gelijk. Aan je bericht te zien gebruik je op de Mac POP3, waardoor die berichten alleen nog op jouw Mac te zien zijn.
Ok Jasper. Idd pop3 instelling.
Nou dan houdt het op.
Bedankt voor jullie hulp.