Beantwoord

Verzonden e-mail komt niet aan

  • 24 January 2020
  • 8 reacties
  • 327 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Ontvang wel mail van derden in mijn inbox van Outlook en webmail.

Verzenden via Outlook lukt niet. Die mail staat wel in de map ‘verzonden’ en ook in de map ‘verzonden’ van webmail, maar komt niet aan bij de ontvanger.

Tweemaal met klantenservice gebeld en tweemaal werd mij verzekerd dat het niet aan KPN ligt maar aan Outlook en dat ik daar maar mee moet bellen.

Zojuist met Microsoft ruim een uur lang alle instellingen gecontroleerd en alternatieve routes geprobeerd, maar dat leverde geen oplossing. Volgens Microsoft ligt het echt aan KPN en ze geven ook aan dat dit probleem bij meer mensen speelt en dat zij die klachten steeds krijgen doorgespeeld.

Op dit forum lees ik nu dat er wel degelijk sprake kan zijn van een KPN blokkade van mailadressen. Via Blacklist zie ik geen blokkade. Hoe nu verder?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, extra berichten in verschillende andere topics hier naar toe verplaatst om het gesprek op één plek te houden

icon

Beste antwoord door Langea 28 January 2020, 09:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ik heb hetzelfde probleem: uitgaande mail via outlook is wel zichtbaar als uitgaande mail in de webmail, maar komt niet aan.

Ook al tweemaal contact gehad met KPN maar ze blijven zweren dat het aan Outlook ligt.

Langdurig met Outlook alles uitgeprobeerd wat ze daar konden bedenken, maar zij komen daar tot de conclusie dat het aan KPN ligt. Zij krijgen daar de laatste tijd ook al veel gelijkluidende vragen hierover.

Via een andere draad heb ik er ook al aandacht voor gevraagd, maar KPN reageert nog niet erg op dit forum.

Nu deze vraag meermaals naar voren komt mag je verwachten dat KPN dit intern communiceert en er door de technische mensen naar laat kijken. Maar elke helpdeskmedewerker die je aan de lijn krijgt gaat het weer te lijf als een nieuw probleem en is zich niet bewust van het feit dat dit een algemeen probleem is in plaats van een individueel geval.

Ik ben het met Tanja eens: ook wij zijn zeer onthand, KPN!

Webmail werkt niet fijn: je moet om de paar minuten weer inloggen.

 

Bedankt maar inmiddels eindelijk opgelost

Via abuse@kpn.nl er achter gekomen dat e-mailadres geblokkeerd was voor verzenden 

Reden was voor mij wel vaag maar ze hebben het weer geblokkeerd

Ik heb hetzelfde probleem en heb naar aanleiding van jouw reactie een mail gestuurd naar abuse@kpn.nl.

Het gekke is dat ik die mail als onbestelbaar terugkrijg.

Ik ben benieuwd hoe jij dat contact hebt kunnen leggen.

Ton

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Langea het juiste e-mailadres is abuse@kpn.com

Ha, Top, dank je wel!

Ton

Vanochtend bericht van Abuse-team: Er zat inderdaad een spam-filter op mijn uitgaande mail.

Fijn dat het is opgelost, maar geen woord van spijt van KPN (als bedrijf, niet van het abuse-team). Ik ben dagenlang door verschillende KPN medewerkers de verkeerde kant op gestuurd, met de mededeling dat de fout toch echt aan mijn kant lag. Ze zijn zelfs niet op het idee gekomen om mij naar deze afdeling te sturen.

Het gevolg is dat ik zolang met de instellingen van Outlook aan het klungelen geweest ben dat nu mijn complete adresboek is verdwenen. Daar kan KPN niks aan doen maar het is wel bijkomende schade. Wat ook steekt is dat de KPN-medewerkers zelfs niet op het idee komen om eens te informeren bij het abuse-team. Dat is een actie die ik van dit forum heb opgestoken. Daardoor heeft de blokkade dus wel een stuk langer geduurd dan noodzakelijk was geweest. Betere communicatie tussen afdelingen lijkt me dan ook gewenst. Ton

Hallo @Langea , als je aan jezelf een e-mail stuurt komt deze dan wèl aan?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Langea, welkom op het forum! We pakken topics in de basis op volgorde van binnenkomst op. Het is op het moment wat drukker waardoor het wat langer duurt. Fijn dat het probleem inmiddels is opgelost met behulp van Abuse. Jammer dat de klantenservice dit niet eerder als optie heeft aangedragen. Wat betreft je laatste punt: de klantenservice kan niet informeren bij Abuse. Zij zijn alleen te bereiken via e-mail. Als wij dan voor een klant naar Abuse mailen krijg je een heel ge-heen-en-weer. Vandaar dat je als klant zelf contact kunt leggen met Abuse.

Hallo Jan,

Ja alles werkt weer zoals het hoort.

Dit is de mail van het abuse-team:

“Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. Er was inderdaad sprake van een actief filter.

De filters van onze leverancier zijn aangepast en u zou uw berichten weer zonder problemen moeten kunnen versturen.”

groet

Ton