Beantwoord

Verzonden e-mails importeren in Outlook 365 vanuit KPN server

  • 6 May 2019
  • 7 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik heb mijn email opnieuw ingesteld in Outlook, naar POP/SMTP (ipv IMAP) nu haalt Outlook wel alle ontvangen mails binnen maar niet mijn verzonden mail.

Hoe kan ik dit verhelpen??
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 10 May 2019, 14:30

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @Boekenkist , door weer naar IMAP over te schakelen.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Boekenkist. Welkom op het forum! Heb je het e-mail adres weer met het IMAP-protocol geconfigureerd? Dit is de enige manier op alle verzonden e-mail zichtbaar te maken in jouw e-mail programma. Ik hoor graag van je of het is gelukt.
Wellicht is het de oplossing weer over te schakelen naar IMAP. Maar ik ben juist van IMAP naar POP gegaan omdat mijn mailbox vol raakte en bij POP de e-mails vanzelf uit de mailbox verdwijnen na 2 weken waardoor je nooit een overvolle mailbox hebt. Het periodiek leegmaken van de mailbox in IMAX stand zou het probleem van een te volle mailbox kunnen wegnemen. Maar als ik mij goed herinner verwijder je bij leegmaken mailbox in IMAX stand ook de mails in Outlook. En in de POP stand is dat niet het geval. Ik ben er dus nog niet helemaal uit. Maar wellicht is het mijn onkunde die de weg blokkeert. Als dat zo is dan hoop ik dat iemand mij weer op weg kan helpen.
Reputatie 7
Badge +21
Wat vreemd dat jouw mailtjes na 2 weken verwijderd werden. Op het moment dat je postvak in vol zit, ontvang je geen e-mail meer. Pas wanneer je weer ruimte hebt gecreëerd, komen de nieuwste e-mail weer binnen. Mocht je toch een back-up willen maken, dan kan je er altijd nog voor kiezen om e-mail te archiveren in Outlook. Het verschil tussen POP en IMAP is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.
Hallo @Vikash
Wat vreemd dat jouw mailtjes na 2 weken verwijderd werden

Dat is een kwestie van instellen in het POP-menu op de computer.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Vikash





Wat vreemd dat jouw mailtjes na 2 weken verwijderd werden
Dat is een kwestie van instellen in het POP-menu op de computer.

O ja, daar had ik nog niet aan gedacht.😨

@Boekenkist Is het inmiddels gelukt om het probleem te verhelpen?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mocht het nog steeds niet goed werken, dan horen we dat graag van je!

Reageer