Beantwoord

Verzonden items gaan maar tot 1 maand terug

  • 26 March 2023
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Vanochtend wilde ik mijn verzonden items bekijken en ie dat deze t/m 27 februari in te zien is terwijl ik gisteren nog de volledige verzonden items box heb kunnen inkijken. Ik heb volgens mij geen instellingen veranderd. Ik vind dit zeer vervelend, kunnen jullie kijken wat er aan de hand is ?

Ik gebruik outlook op mijn telefoon, niet op mijn laptop. Ik log vrijwel altijd in via webmail.

Hoor het graag. Groet, Marnix

 

icon

Beste antwoord door PeterG 29 March 2023, 13:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Kun je via webmail nu niet verder terug dan één maand? 

Mogelijk een instelling in Outlook. Waarom gebruik je niet gewoon ook de webversie (met speciale layout voor mobiel) op je telefoon?

Ik gebruik op beide alleen webmail.

in beide versies kan ik niet verder terug dan1 maand. Dit was gisteren nog niet het geval….

 

En zover ik weet heb ik niks veranderd aan de instellingen. Ik zie ook geen verzonden berichten in verwijderde items, ook niet in mijn archief

Heel raar. 

Maar als het in webmail er ook niet meer staat…. dan zijn ze wel weg.

Hoe heb je outlook op je mobiel ingesteld staan? IMAP of POP? Met die laatste haalt Outlook ze van de server. Met imap laat ie ze staan.

Bij mij staan er nog mails uit 2013 in "verzonden”. Dan denk je misschien; het zijn er honderden… maar mijn kpnmail is eigenlijk alleen binnenkomend. In al die jaren dus de 27 mails verzonden die erin staan...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marnix E Meijer, welkom op ons forum! Ik zie dat Peter je al goed aan het helpen is! 
Kom je er een beetje uit zo?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe heb je outlook op je mobiel ingesteld staan? IMAP of POP? Met die laatste haalt Outlook ze van de server. Met imap laat ie ze staan.

Met POP3 word alleen ontvangen mail opgehaald. Postvak IN dus. Alle andere mappen doet POP3 niets mee. En dus ook verzonden mail doet POP3 niets mee. Het word niet geplaatst, niet opgehaald en niet verwijderd van de server. 

Als het structureel zo is dat verzonden mail ouder dan een maand steeds van de server verdwijnt, dan moet dat dus veroorzaakt worden door een cliënt die via IMAP verbinding maakt. 

het lukt me nog steeds niet om de historie terug te halen. Ik gebruik IMAP. Tot afgelopen zaterdag kon ik al mijn verzonden items bekijken, sinds zondag gaat het terug t/m 27 februari. Vind het nogal vreemd. Heb niks verwijderd. 

Sinds we niet meer hoeven inbellen, sinds 2004, gebruik ik geen mailprogramma meer. Maar alleen nog webbased mail. Dus ook geen IMAP of POP problemen.

Werkt ook prima op de mobiel via http://webmail.kpnmail.nl .

Een ding is zeker: als je ze via deze link ook niet meer hebt zijn ze op de server weg/pleite/gone/disparu. Dan is recovery uitgesloten.

Hooguit staan ze dan nog in je mailprogramma via lokale opslag. Maar ook daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk weg zijn.

Gooi het mailprogramma eruit (je mail gegevens er ook uit halen = gebruikersnaam en wachtwoord) en ga webmail gebruiken. Overal. Geen gedoe meer.

Succes.