Beantwoord

Volle mailbox en archiveren

  • 20 July 2019
  • 9 reacties
  • 874 keer bekeken

Mijn mailbox zit vol; ik heb een aantal mails verplaatst naar "archief" maar daardoor liep mijn mailbox nog voller, nu 99% en dat was daarvoor 91%. Gisteren iemand van KPN gesproken en die adviseerde om te archiveren; wat doe ik niet goed? Ik wil een opgeruimde mailbox met voldoende ruimte en toch wil ik mijn mails kunnen bewaren. HELP!!
Ook al op de alternatieve mailbox gekeken maar ook daar staat de mailbox op 99%.
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 July 2019, 11:56

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @Volle mailbox ,
met archiveren wordt bedoeld op je eigen computer opslaan.
Archiveren binnen de webmail is alleen maar verplaatsen van de inbox naar de archiefbox en daar wordt de webmailruimte dus niet groter van.
Ook het verplaatsen naar de prullenbak is alleen maar verplaatsen van de ene map naar de andere.
Om meer ruimte te krijgen moet je de prullenbak ook daadwerkelijk leeg maken.
Succes.
Beste Jan,

Ik heb nu idd gearchiveerd op "mijn computer" en loopt de mailbox gelukkig een stukje leger!
Bedankt voor je tip:)
Reputatie 7
Badge +24
Je mail storteren op grootte en de grootste mails, wellicht de bijlages, gewoon opslaan op je computer. En verwijderen uit je mailbox. Uiteindelijk is een mailbox gewoon niet geschikt voor langdurige opslag van data. Het is vroeg of laag een doodlopende weg. Archiveren op je computer is leuk, maar maak er dan ook back-ups van. Anders ben je alsnog alles kwijt als je HDD crasht.
Beste Jan,

Ik heb nu idd gearchiveerd op "mijn computer" en loopt de mailbox gelukkig een stukje leger!
Bedankt voor je tip:)

Graag gedaan☺️
Je mail storteren op grootte en de grootste mails, wellicht de bijlages, gewoon opslaan op je computer. En verwijderen uit je mailbox. Uiteindelijk is een mailbox gewoon niet geschikt voor langdurige opslag van data. Het is vroeg of laag een doodlopende weg. Archiveren op je computer is leuk, maar maak er dan ook back-ups van. Anders ben je alsnog alles kwijt als je HDD crasht.
Hallo @Nick83 en @Volle mailbox , bovendien is het belangrijk ècht belangrijke e-mails en bijlagen gewoon uit te printen zoals we dat 'vroeger' deden en ik het nog steeds zo doe.
Reputatie 7
Badge +21
Zoals Nick83 terecht opmerkt, maakt het niet uit waar de informatie staat. Mailbox online bij KPN of lokaal op je eigen computer, het is pas veilig als je er zelf regelmatig backup's van maakt.
Als het weg is hoef je niet bij KPN aan te komen, die bemoeit zich niet met de inhoud van je mailbox.

Voor de echt belangrijke zaken is (ook) printen een goed idee zoals Jan-D zegt.
Hallo @Volle mailbox , @Nick83 en @RBxx
Je moet KPN ook zien als een soort postbode die de elektronische post bij je aflevert, daarna houdt hun verantwoording op. Als jij je (elektronische) brievenbus niet op tijd ledigt raakt deze overvol zodat er geen post meer bij kan en deze verloren kan gaan.
Reputatie 7
Badge +24
Mn boekhouding heb ik idd hier ook gewoon in de map zitten, op papier dus.
Reputatie 7
Badge +21
@Volle mailbox, fijn om te lezen dat het inmiddels al een stuk leger is door de tip van Jan! 😉 En het is altijd fijn om de echt belangrijke mailtjes uit te printen en goed op te bergen!

Mocht je nog andere vragen hebben of nog problemen ondervinden dan hoor ik het graag.

Reageer