Beantwoord

Waarom heb ik een e-mail map: Synchronisatieproblemen?

• 4 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 227 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al enige tijd alleen op Apple Mail Software op zowel een MacBook als een iPhone/iPad de volgende mappen in mijn mail staan.

Wat betekent dit, er zit verder geen inhoud in maar ik kan ze ook niet verwijderen.
Als ik op een Windows 10 laptop met Outlook zit, zie ik die bewuste mappen niet eens staan.

Iemand een idee?

Het gaat om Exchange accounts, maar ook outlook.com accounts.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 7 augustus 2017, 18:58

@RobinFlikkema waarom zie ik deze mappen dan juist niet in Microsoft Outlook?Dat weet ik zo niet, maar ik heb 3 Exchange accounts toegevoegd in mijn mailapp op mijn telefoon, en één daarvan (niet-KPN) heeft ook de map synchronisatieproblemen. Daarin hebben alleen fouten met het synchroniseren van de kalender/agenda gestaan.

Volgens Microsoft gebeurt dit alleen op accounts die ook Sharepoint hebben (meestal bedrijven of onderwijs-instellingen): https://support.office.com/en-us/article/Synchronization-error-folders-e591ed91-f90a-4e5d-a0a1-b06a0de36855

Dit is zo'n email (zonder alle details):

Robin
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ha PanaromicTiger, staan deze mappen in je kpnmail-accounts? Ik heb helaas geen idee waar die mappen vandaan komen. Google helpt ook niet echt mee 😞

Wellicht dat er iets in deze mappen terecht komt als er Synchronisatieproblemen zijn.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @PanaromicTiger

Als je opstart in veilige modus dan kun je ze vast wel verwijderen
• Start of herstart je Mac
• Houdt onmiddellijk de shift⇧-toets ingedrukt
• Laat de toets los wanneer het inlogvenster verschijnt (niet bij het Apple logo!)
Reputatie 7
Badge +30
Ha PanaromicTiger, staan deze mappen in je kpnmail-accounts? Ik heb helaas geen idee waar die mappen vandaan komen. Google helpt ook niet echt mee 😞

Wellicht dat er iets in deze mappen terecht komt als er Synchronisatieproblemen zijn.
Bij Exchange worden deze mappen gebruikt voor Synchronisatieproblemen.
Reputatie 1
@RobinFlikkema waarom zie ik deze mappen dan juist niet in Microsoft Outlook?
Reputatie 7
Badge +30
@RobinFlikkema waarom zie ik deze mappen dan juist niet in Microsoft Outlook?Dat weet ik zo niet, maar ik heb 3 Exchange accounts toegevoegd in mijn mailapp op mijn telefoon, en één daarvan (niet-KPN) heeft ook de map synchronisatieproblemen. Daarin hebben alleen fouten met het synchroniseren van de kalender/agenda gestaan.

Volgens Microsoft gebeurt dit alleen op accounts die ook Sharepoint hebben (meestal bedrijven of onderwijs-instellingen): https://support.office.com/en-us/article/Synchronization-error-folders-e591ed91-f90a-4e5d-a0a1-b06a0de36855

Dit is zo'n email (zonder alle details):

Robin
Waarom lukt het niet om mijn emails die ik ontvang op mijn MacBook Air ook te ontvangen op mijn iPhone4????
Wie kan mij helpen?

Gr Vader 210
Reputatie 7
Badge +30
Heb je beide als IMAP ingesteld?
Dank voor je reactie en je vraag!

Ja de instellingen zijn correct in samenspraak met de KPN-helpdesk

Groet Vader 210
Reputatie 7
Badge +10
Ha @Vader 210, welkom hier! Wat gek dat je dit probleem ervaart wanneer het allebei IMAP accounts zijn. Kan je op beide apparaten wel mails versturen? En op welke komen ze niet binnen? Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Ha @Vader 210, welkom hier! Wat gek dat je dit probleem ervaart wanneer het allebei IMAP accounts zijn. Kan je op beide apparaten wel mails versturen? En op welke komen ze niet binnen? Hoor graag van je!
Ik heb geen reactie meer van je gezien, @Vader 210. Wellicht heb je het probleem inmiddels kunnen verhelpen. Als ik nog wat je kan doen, geef dan een gil! 😉
Dear Natasja,
Op mijn laptop heb ik een email verzonden "test" aan mij zelf: >>> binnen een seconde kwam dat bericht retour. Op mijn iPhone 6 kwam die niet binnen. Bovendien kan ik op mijn iPhone 6 niets verzenden.
Ik heb een afspraak gemaakt met de Genius Bar van Apple Amsterdam: 2e Kerstdag (inderdaad!!) ga ik daar heen. Ik zal je informeren over het resultaat.
Plezierige dagen en ...... .... je weet wel 2018
Paul
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paul! Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst 🙂 Ook alvast fijne dagen gewenst en ik zie jouw reactie graag tegemoet!

Reageer