Beantwoord

Waarom is mijn uitgaande e-mail geblokkeerd?

  • 5 February 2019
  • 5 reacties
  • 1234 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Ik ben ook geblokkeerd. En inmiddels weer gedeblokkeerd. Allemaal heel fijn ... maar wat moet ik doen om te voorkomen dat het weer gebeurt? Een hele reeks aan facturen richting mn boekhouder sturen, elke factuur een aparte email, hoe doe ik dat? Max 5 per minuut ofzo? Is er een bepaalde grens ofzo? Wanneer word ik wel geblokkeerd en wanneer niet?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Nadia 7 February 2019, 12:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Weer geblokkeerd ... gaat wel lekker ... welkom in 2019 ... het jaar waarin we proberen onze boekhouding digitaal te gaan doen ... valt tot nog toe tegen, voelt een beetje als 1998 ...
Reputatie 7
Badge +24
Mailtje gestuurd naar abuse@kpn.com, reactie terug gekregen: "Uw e-mailaccount werd automatisch geblokkeerd nadat er via uw account meerdere malen meer dan 10 berichten per 5 minuten werden verstuurd.". Geweldig ... Je mag dus maar max 2 mailtjes per minuut sturen is de korte samenvatting🤕
Reputatie 7
Dag Nick, welkom op het KPN forum! Goeie vraag! Klopt, je kunt slechts enkele e-mails per minuut versturen. Dit is niet zonder grondige reden. De veiligheid van onze klanten vinden wij erg belangrijk. Het KPN Abuse Team ziet erop toe dat het internetverkeer binnen het netwerk van KPN schoon en netjes blijft. Om misbruik te voorkomen, denk daarbij aan SPAM, is het noodzakelijk dat wij er (streng) op toe zien dat dit niet vanaf onze mailaccounts gebeurt. Wanneer je het aantal berichten overschrijdt word je mailaccount voor een uur geblokkeerd, dit tot twee keer toe. De derde blokkade moet door het KPN Abuse Team worden vrijgegeven. Op Blokkade van je uitgaande e-mailverkeer: Blacklisting controleer je of je een blokkade hebt op de uitgaande e-mail.

Voor een consumenten abonnement is het aantal mail dat je kunt verzenden ruimschoots voldoende. Ik begrijp dat jij als zakelijke klant wat meer nodig hebt. Ik heb hier weinig ervaring mee, gezien ik consumenten adviseer op het KPN forum. Maar misschien dat je meerdere facturen in 1 mail kunt samenvoegen waardoor je minder uitgaande mail nodig hebt?
Reputatie 2
Waarom is mijn uitgaande mail planet.nl geblokkeerd. Heb mijn ww al vervangen.
Reputatie 7
Hoi @HarryNak zie mijn antwoord op dit topic. Een blokkade die is opgelegd door het KPN Abuse Team kan vervelend zijn. Bedenk echter dat een dergelijke blokkade altijd met een goede reden wordt toegepast. De blokkade biedt je de mogelijkheid problemen op je computer(s) op een veilige manier op te lossen.

Neem altijd via e-mail contact op met het KPN Abuse Team. Dit is bij elke blokkade mogelijk via Webmail. Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is : abuse@kpn.com

Reageer