wachtwoord

• 4 mei 2015
  • 10 reacties
  • 283 keer bekeken

Nieuwe mobiel gekocht en ingericht. E-mail (outlook 2010) gesynchroniseerd. Hiervoor heb je het ww van het hoofdaccount van outlook nodig. Als ik nu probeer op mijn computer hetzelfde ww te gebruiken kent hij deze niet?????

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Peter,

Ik ben weer aanwezig, dank je voor je geduld 🙂 Rare situatie. Ik kan m'n vinger er niet op leggen waar het probleem precies ziet. Kun je me, in priv├ębericht vanwege de privacy, eens aangeven om welk e-mailadres het gaat? En voor de volledigheid ook aangeven wat voor soort telefoontoestel je hebt en specifiek welke e-mail app je daarop gebruikt.

Zou je nog eens willen proberen om de mail app te verwijderen en te herinstalleren?

Het klopt verder inderdaad dat zonder versleuteling de poortnummers anders zijn. Hier kun je dat ook terugzien.

Hartelijke groet,

Erik

Beste Eric,

Allereerst veel plezier met je vrije dagen. Heb mijn e-mail account verwijderd omdat het vakje waarin pop staat bij mij grijs bleef en niet veranderd kon worden. Bij het instellen van het nieuwe account alles kunnen veranderen ook overgestapt naar imap. In het hoofd accountscherm lukte het met het nieuwe wachtwoord. Dan schakelt hij door naar inkomende server en moet je wederom een ww. ingeven. Hier moest ik mijn oude ww invullen om er doorheen te komen. De poortnummers zoals vermeld op jullie site 993 met ssl en uitgaand 587 smtp zijn niet correct. deze moeten zijn 143 en 25 zonder versleuteling.

met vr. gr. Peter 

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Peter,

Wat een vreemde situatie. Begrijp ik het goed dat het wijzigen van het wachtwoord via de link die ik hierboven gaf gelukt is? Maar dat je pop account dit wachtwoord toch niet pakt? Kun je eens aangeven welke instellingen je hebt voor de mailservers en dergelijke? Wellicht dat het daar ergens misgaat.

Is het omzetten naar imap nog gelukt? Ik zag je andere bericht in een topic daarover, ik heb hem voor de volledigheid even verplaatst naar hier. 

Ik ben zelf zo vrij en dan ivm de feestdagen en andere verplichtingen begin van de week pas volgende woensdag weer aanwezig. Mocht je daarop willen wachten kom ik er dan op terug, anders kun je even een van mijn webcare collega's ( of ) mentionen, dan helpen zij je verder.

Hartelijke groet,

Erik

Beste Eric, 

Heb uiteindelijke mijn hoofd e-mail account verwijderd. Opnieuw aangemaakt. Alles ging goed tot het ww. bij inkomende server. Ook daar moest ik wederom mijn oude ww. intypen om het voor elkaar te krijgen. Er moet dus ergens nog iets veranderd worden. Succes en bedankt voor alle goede adviezen.

Peter

Beste Erik,

tot het wijzigen van het ww gaat het goed. Alleen heb ik nog een pop account dat ik niet kan wijzigen. Als ik het ww heb veranderd loopt hij door naar de inkomende server waar ik wederom een ww moet invullen. Dit ww komt niet overeen met mijn nieuwe ww. Als ik hier het oude ww. invul gaat het wel goed. Misschien kun je aangeven hoe ik van een pop account naar een imap account kan overstappen. Hoor van je.

met vr. gr. Peter

Reputatie 7
Badge +27
Dank je voor de toelichting, Peter. Ik vermoed dat er dan halverwege iets is misgegaan. Dat de ww resets die je via MijnKPN hebt aangevraagd wel deels zijn doorgelopen waardoor hij het originele wachtwoord op de computer inderdaad niet meer pakt. 

Ik raad aan om via de deze pagina een nieuw wachtwoord in te stellen. Deze zal dan op de computer werken, en dan kun je daarna dit wachtwoord ook in je telefoon instellen.

Hartelijke groet,

Erik

Heb de telefoon ingesteld met behulp van toestelhulp van mijn KPN. Dit lukte niet omdat ik mijn wachtwoord van mijn hoofdaccount niet meer wist. Via mijn KPN een aantal keren een nieuw ww aangevraagd. Dit zonder resultaat. Uiteindelijk in mijn papieren archief het ww van mijn hoofdaccount gevonden. Na dit ingevuld te hebben op mijn mobiele telefoon werkte alles naar behoren. Als ik nu probeer dit zelfde ww in mijn computer in te vullen geeft hij aan dat hij dit niet kent????

Reputatie 7
Badge +27

49Peter schreef:

Het ligt niet aan een verkeerd wachtwoord. Heb meer het idee dat hij geblokkeerd wordt door de mobiele telefoon.

Bedoel je hiermee dat, nu het op de mobiele telefoon werkt, dit blokkeert dat hij het op de computer doet? Kun je toelichten hoe je Outlook op de telefoon hebt ingesteld, want dit hoort geen invloed te hebben op het wachtwoord.

Hartelijke groet,

Erik

Het ligt niet aan een verkeerd wachtwoord. Heb meer het idee dat hij geblokkeerd wordt door de mobiele telefoon.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Peter,

Welkom op het forum! Wat lastig dat het wachtwoord het op de computer niet meer lijkt te doen. Heb je hier nog steeds problemen mee? Let er op dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is.

Hartelijke groet,

Erik

Reageer