Vraag

Wachtwoord gewijzigd voor Tiscali e-mailadres, internet account werkt niet meer

  • 18 October 2021
  • 14 reacties
  • 408 keer bekeken

ik heb zojuist mijn wachtwoord gewijzigd van mijn tiscali e-mail adres. Nu wordt er gevraagd om het gewijzigde wachtwoord voor mijn tiscali e-mail adres in te voeren bij internetaccount. Als ik dit doe dan krijg ik: controle van accountnaam of wachtwoord mislukt en nu kan ik dus niet meer mailen of mails ontvangen! Weet iemand wat ik nu kan doen??

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @jacq29 

 

Lukt het wel om in te loggen via webmail? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Je kan daar ook linkjes vinden naar diverse helppagina's voor het instellen van je emailaccount.

nee ik heb het wachtwoord voor mijn telfort e-mail adres gewijzigd. Er staat dat dit dan gelijk voor het tiscali e-mail adres is. Vervolgens kreeg ik automatisch dat ik een nieuw wachtwoord moest invoeren bij internet account. het nieuwe wachtwoord wordt echter niet geaccepteerd….

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jacq29 
Zitten er misschien tekens in die niet mogen?
Het kan zijn dat tekens als ;:'"[]{}>./,§±` niet geaccepteerd worden..
Maak even een nieuw wachtwoord aan en zie of het dan wel werkt.

 

Reputatie 7

Zitten er misschien tekens in die niet mogen?
Het kan zijn dat tekens als ;:'"[]{}>./,§±` niet geaccepteerd worden..

Dat zou anno 2021 eigenlijk niet meer mogen.

 

@jacq29, Kan je nog wel inloggen in mijnKPN?

 

Vervolgens kreeg ik automatisch dat ik een nieuw wachtwoord moest invoeren bij internet account. het nieuwe wachtwoord wordt echter niet geaccepteerd….

Wat wordt hier bedoeld met "internet account"?

nee er zitten geen tekens in die niet mogen, ik heb alleen letters en cijfers gebruikt….

internetaccount zit onder instellingen, systeemvoorkeuren (MACbook). Popte automatisch op nadat ik in mijnKPN het wachtwoord van dit e-mail adres had veranderd….

Reputatie 7
Badge +24

Lukt het wel om in te loggen via webmail? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

nee

Zorg eerst eens dat da lukt. Andere dingen proberen is nutteloos. Inloggen op webmail moet lukken. Pas anders het wachtwoord nogmaals aan.

Reputatie 7

Hoi @jacq29, welkom op het forum. Als ik je goed begrijp is dat internetaccount ook van de e-mailinstellingen en werkt het internet zelf verder nog wel, toch? 

Lukt het wel om in te loggen via webmail? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Hier ben ik ook benieuwd naar, wat gebeurt er dan, wat is de melding die je dan krijgt? Hier heb je namelijk alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig, als het inloggen hier wel lukt weet je dat het wachtwoord goed is.

Het wachtwoord in de instellingen kan ook aangeven dat een server niet goed is ingesteld, maar laten we eerst zeker weten dat de gegevens kloppen. Dat is de eerste stap.

Als ik inlog op webmail.kpnmail.nl, kan dit wel maar alleen met mijn telfort e-mail adres (@telfort.nl)en ik ontvang en verstuur al jaren mail op mijn tiscali email (@tiscali.nl) adres…

 

Reputatie 7

Is dat @tiscali.nl adres een alias van jouw @telfort.nl adres of een apart mail account?

een alias

Reputatie 7

Op de site https://email.kpn.com kan je het email verzendadres instellen.

Door daar jouw @tiscali.nl adres vast te leggen kan je met jouw @telfort.nl adres inloggen en worden jouw mails verstuurd met jouw @tiscali.nl adres.

Overigens is het wachtwoord voor het account hetzelfde als voor een alias en zou het ook mogelijk moeten zijn om met de alias in te loggen.

Dat is bij jou dus blijkbaar niet het geval en dus hoop ik dat @Jasper dit verder zal escaleren.

 

 

Reputatie 7

Dat het inloggen daar wel lukt met de mailbox is goed nieuws @jacq29, dat betekent dat het wachtwoord in ieder geval wel juist is. In de Webmail kan je zoals wjb al zegt ook met de aliassen inloggen, mits die alias ook bij dat e-mailadres hoort. Zou je jouw forumprofiel volledig voor me in kunnen vullen, met aanvullend bij 'Persoonlijke opmerkingen’ zowel de mailbox als de alias waar het over gaat? Als je daarna een seintje geeft kan ik kijken hoe ze precies staan.

Reputatie 7

We hebben geen bericht meer van je gezien @jacq29, op je profiel zie ik ook nog geen gegevens staan. Zou je de gevraagde gegevens daar nog kunnen invullen zodat ik met je mee kan kijken?

Reputatie 7
Badge +10

@jacq29 

Hoe lang is jouw wachtwoord ? Bij Telfort moest een wachtwoord minstens 8 tekens lang zijn terwijl bij KPN een wachtwoord minstens 10 tekens lang moet zijn.