Beantwoord

wachtwoord mail

  • 1 December 2020
  • 15 reacties
  • 256 keer bekeken

Sinds 2 dagen komt er via Thunderbird geen email meer binnen. Boven Postvak In staat op het envelopje voor  mijn email adres een slotje.    Verzenden gaat goed.

Kunt u mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb intussen webmail geopend maar wist mijn wachtwoord niet meer en heb een nieuw aangemaakt. Webmail werkt nu, maar nu kan ik geen mail niet meer gebruiken op mijn iphone (details geven: fout in account en bij verzenden: de gebruikersnaam of het ww is onjuist).

Mijn vraag: wat moet ik doen om mijn mail op de iphone weer binnen te krijgen? Welk ww gebruikt de iphone bij de mail (hetnet)? Die van mijn KPN ID of die van de webmail? Mijn ww van mijn KPN ID heb ik niet veranderd.

 

 

icon

Beste antwoord door Hosanna 6 December 2020, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Hosanna 

 

Dat slotje wil zeggen dat je een beveiligde verbinding hebt ingesteld, dat heeft dus niets te maken met een verkeerd wachtwoord o.i.d.

Het wachtwoord wat gebruikt wordt is je (web)mail wachtwoord, dus die je gewijzigd hebt.

Je zult dat op elk apparaat waar je mail hebt ingesteld moeten wijzigen naar je nieuwe wachtwoord.

Je kan hier vinden hoe je dat wijzigt op de verschillende apparaten: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

 

Dank je wel GeSp.

Maar ik begrijp het niet. Als ik in opties kijk zie ik dat Thunderbird het ww van mijn KPN account gebruikt, servernaam =pop.kpnmail, en dat ww is niet veranderd en toch stopte de ingaande post  plotseling 2 dagen geleden (wel verandert is gisteren mijn netmail ww).

Als ik op 'binnenhalen berichten’ click, staat onderaan: verbonden met pop.kpnmail.nl (maar daar blijft het dan ook bij!).

De uitgaande post van T. (servernaam smtp.kpnmail) vraagt om een ww, krijgt het netmail ww van me en dat werkt.

Reputatie 7
Badge +18

@Hosanna 

 

Je moet daar toch het nieuwe wachtwoord (van de webmail) inzetten, het heeft niet zoveel zin om te blijven proberen met het oude wachtwoord. Waarschijnlijk waren beide wachtwoorden voorheen gelijk.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dank je wel GeSp.

Maar ik begrijp het niet. Als ik in opties kijk zie ik dat Thunderbird het ww van mijn KPN account gebruikt, servernaam =pop.kpnmail, en dat ww is niet veranderd en toch stopte de ingaande post  plotseling 2 dagen geleden 

Kreeg u toen ook daadwerkelijk foutmeldingen? Of niet?

Hallo beiden,

Nooit foutmeldingen gekregen en beide ww waren niet gelijk.

Het ww in T. is gewijzigd in het netmail ww, maar zonder resultaat. Dit netmail ww heb ik ook verbonden aan mijn emailadres (zoals op mijn iphone staat) maar dat gaf ook geen resultaat.

Help, ik weet ook zo weinig van af van dit onderwerp!

Reputatie 7
Badge +10

@Hosanna :

Je moet dezelfde combinatie van wachtwoord + gebruikersnaam gebruiken voor de webmail, in T-bird én op jouw iPhone. Dringend advies: zorg ervoor dat dat wachtwoord anders is dan het wachtwoord voor het KPN ID.

Hier is dat ene POP account (“pop.kpnmail.nl") dat voor problemen zorgt. Bij gebruik van POP wordt (normaal gesproken) de email wordt van de server afgehaald en verplaatst naar jouw bijv. laptop. Je kunt de email op de (KPN) server laten staan. Dan moet je voor ALLE accounts (T-bird & iPhone) die het POP protocol gebruiken (inkomende server “pop.kpnmail.nl") de optie “Bewaar kopie email op server" aanvinken.

Hier nog een soortgelijke vraag :

https://forum.kpn.com/e-mail-10/thunderbird-mail-wel-verzenden-geen-inkomende-mail-imap-520847

Reputatie 7
Badge +24

Hallo beiden,

Nooit foutmeldingen gekregen en beide ww waren niet gelijk.

Het ww in T. is gewijzigd in het netmail ww, maar zonder resultaat. Dit netmail ww heb ik ook verbonden aan mijn emailadres (zoals op mijn iphone staat) maar dat gaf ook geen resultaat.

Help, ik weet ook zo weinig van af van dit onderwerp!

En nu je het wachtwoord gewijzigd hebt, nu vroeg Thunderbird wel om het nieuwe wachtwoord lijkt me? Heeft u wel eens op de webmail ingelogd? 

http://webmail.kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +10

@Hosanna :

Misschien recentelijk een nieuwe update/versie van Thunderbird geïnstalleerd ?

Dat lijkt zo te zijn :

https://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Thunderbird

 

Stable release 78.5.1[1] (December 2, 2020; 0 days ago) [±]

Hallo Willy22,

Dank u wel voor de info. Idd een update van T., maar dat was op 19-11 en 2-12, dus niet 29-11 en T. heeft nooit om het nieuwe ww gevraagd.

Heb in webmail, op iphone en in T. dezelfde gebr.namen en ww (verschilt van het ww van KPN ID) ingesteld, helpt niet in T.

T-bird geeft nu zelfs niet meer aan dat ie met pop.kpnmail verbonden is.

Waar kan ik in T. en op de i-phone vinden de optie: “Bewaar kopie email op server" ? Vind in de account van T. wel en ook aangevinkt: Berichten op server laten staan.

Reputatie 7
Badge +18

Even getest, ik had ook nog Thunderbird versie 78.5.0. er op staan, dat werkte prima.

Update kwam net binnen:

Die geïnstalleerd en nogmaals mail opgehaald na eerst een testbericht naar dat account gestuurd te hebben, blijft prima werken.

Hier hoe ik het heb ingesteld voor pop:

“Bewaar kopie email op server” is hetzelfde als “Berichten op server laten staan”, wil je dat ze altijd blijven staan dan moet je dat vinkje weghalen bij “voor maximaal ... dagen”.

 

Enige verschil is dat ik dan nog pop3.telfort.nl gebruik omdat het nog een telfort emailadres is en dat dat een andere server is dan pop.kpnmail.nl.

Aangezien je ineens meer berichten op het forum ziet met problemen over ophalen mail zou het ook aan de kpnmail pop server kunnen liggen dat het nu (even) niet meer werkt.

78.5.1 is op 2 dec. geïnstalleerd en dus na het uitblijven van binnenkomende mails.

Mijn instellingen zijn gelijk aan die op bovenstaand screen. Wat nu?

Het probleem is opgelost.

Er is iets fout gegaan met de update van Thunderbird. Ze wijten het probleem niet aan zichzelf maar aan andere aanbieders die niet met de tijd meegegaan zijn.
Ze hebben hieronder in een FAQ  de oplossing, zeggen ze:
https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-geen-berichten-ontvangen
 

De SSL-TLS bij ESET uit- en weer ingeschakeld. Computer gerestart.

Dank allen voor het meedenken en support geven.

Reputatie 7
Badge +10

@Hosanna :

Wat heb je nu precies gedaan ? Thunderbird van TLS 1.2 naar bijv. TLS 1.1 teruggezet ?