Beantwoord

wachtwoord vastzetten webmail

  • 11 December 2019
  • 24 reacties
  • 5414 keer bekeken

Reputatie 1

waarom moet ik bij het openen van mijn webmail steeds het wachtwoord invullen?

icon

Beste antwoord door Lisa 14 January 2020, 20:30

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het wachtwoord word niet onthouden door de browser?

 

Dat is maar goed ook, alleen de gebruikersnaam kan onthouden worden.

 

Reputatie 7
Badge +17

@wilma1952 Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Het klopt dat dat vanuit de webmail zelf niet onthouden kan worden. Zoals @Nick83 laat zien, bieden wij alleen de optie aan om je gebruikersnaam te bewaren. 
Wat je kunt doen, als je bijvoorbeeld Google Chrome gebruikt is het wachtwoord daar toevoegen aan wachtwoordbeheer.

Dit doe je als volgt:

  1. Rechts bovenin: Drie puntjes (verticaal) > Instellingen > Wachtwoorden

Daar kan je site van onze webmail invoeren en het wachtwoord ingeven. Als het goed is vult Google dan automatische het wachtwoord voor je in als je naar de webmail gaat.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Fijne dag! 

Reputatie 7
Badge +17

@wilma1952 We hebben niets meer van je gehoord. kan ik je nog ergens bij helpen, of is het opgelost? 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is maar goed ook, alleen de gebruikersnaam kan onthouden worden.

 

Bij mij word mn wachtwoord wel onthouden hoor...

@wilma1952 Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Het klopt dat dat vanuit de webmail zelf niet onthouden kan worden. Zoals @Nick83 laat zien, bieden wij alleen de optie aan om je gebruikersnaam te bewaren. 
Wat je kunt doen, als je bijvoorbeeld Google Chrome gebruikt is het wachtwoord daar toevoegen aan wachtwoordbeheer.

Dit doe je als volgt:

  1. Rechts bovenin: Drie puntjes (verticaal) > Instellingen > Wachtwoorden

Daar kan je site van onze webmail invoeren en het wachtwoord ingeven. Als het goed is vult Google dan automatische het wachtwoord voor je in als je naar de webmail gaat.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Fijne dag! 

Bij mij werkt bovenstaande niet.

Reputatie 7
Badge +17

@Annemariekpn Bedankt voor je bericht. Jammer dat het nog niet gelukt is. Als je in Google Chrome naar wachtwoord beheer gaat, zie je in de lijst wel ‘webmail.kpnmail.nl’ staan met daarbij het juiste e--mailadres en wachtwoord? Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +28

Zojuist even getest. Bij mij wordt het wachtwoord ook automatisch onthouden. 

Ik gebruik geen Google Chrome, maar Safari. In (bijna?) alle browsers is er er wel een mogelijkheid voor het automatisch onthouden van wachtwoorden. Als ik dat niet aan had staan, zou ik een aparte administratie moeten gaan aanleggen voor het noteren van al die tientallen wachtwoorden waar ik inmiddels gebruik van maak. 

Dus @wilma1952 en @Annemariekpn , probeer even uit te zoeken waar je op jouw PC of Telefoon dit kunt instellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Als ik dat niet aan had staan, zou ik een aparte administratie moeten gaan aanleggen voor het noteren van al die tientallen wachtwoorden waar ik inmiddels gebruik van maak. 

Die heb je toch wel zeker? Als je harde schijf crasht, dan ben je anders alles kwijt. Ik heb een Keepass database waar ik alle wachtwoorden in heb staan, deze staat op mn eigen Nextcloud server en word dus op meerdere pc's gesynchroniseerd. En dat zijn er idd vele tientallen ja. Want ik heb op elke site een ander wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +28

Nou, nee dus.  Maar je hebt gelijk. Ik zou dat eigenlijk beter moeten organiseren. 

Reputatie 7
Badge +28

Zojuist even getest. Bij mij wordt het wachtwoord ook automatisch onthouden. 

Ik gebruik geen Google Chrome, maar Safari. In (bijna?) alle browsers is er er wel een mogelijkheid voor het automatisch onthouden van wachtwoorden. Als ik dat niet aan had staan, zou ik een aparte administratie moeten gaan aanleggen voor het noteren van al die tientallen wachtwoorden waar ik inmiddels gebruik van maak. 

Dus @wilma1952 en @Annemariekpn , probeer even uit te zoeken waar je op jouw PC of Telefoon dit kunt instellen. 

 

@wilma1952 en @Annemariekpn  

Zijn jullie er al uit? Wordt het wachtwoord nu wel onthouden? 

Ja maar krijg nog steeds het scherm inloggen, iedere keer dat terug ga naar mail om te kijken of er mail is omdat je geen seintje krijgt als er een nieuwe mail is binnengekomen, dus een keer  of 10 zie ik op een avond jet inlogscherm voorbij komen.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat het wachtwoord nu onthouden word. 
 

Maar webbail is inderdaad niet echt ideaal als je dit 10 keer per avond wilt checken. Dan zou ik een ander mailprogramma kiezen....

Hallo @Annemariekpn , bij de tablet en smartphones moet ik ook altijd weer opnieuw inloggen want het systeem meldt sessie verlopen, opnieuw aanmelden.

Als ik op een normale pc/laptop de webmail open blijft deze open totdat ik de webmail afsluit en zie dan ook keurig een melding als er mail binnenkomt.

 

Omdat geen geluid of zoals bij outlook een envelopje krijgt. Ik ben niet echt handig met dit soort dingen.  Hoe kan ik outlook terugplaatsen zonder iets kwijt te raken?

Hallo @Annemariekpn , welke Outlook, als software, bijv. outlook 2019 of als dienst of de mail in Windows 10?

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je een officiele licentie van Microsoft Outlook? Dan kun je het programma via internet opnieuw installeren. Vermoedelijk heb je dan een code nodig van Microsoft. Staat die op de originele verpakking? 

Ja maar krijg nog steeds het scherm inloggen, iedere keer dat terug ga naar mail om te kijken of er mail is omdat je geen seintje krijgt als er een nieuwe mail is binnengekomen, dus een keer  of 10 zie ik op een avond jet inlogscherm voorbij komen.

Wil je wel webmail gebruiken zonder iedere keer opnieuw inloggen? Open dan een tweede scherm voor internet. Dan laat je op het eerste scherm webmail gewoon open staan. 

Reputatie 7
Badge +17

@Annemariekpn

Computer?
Is het misschien een idee om telefonische contact met ons op te nemen met ons? Als je dit probleem hebt op een computer, dan kunnen we met je meekijken op het scherm. We kunnen dan alles samen controleren en eventueel opnieuw instellen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je mails kwijtraakt. Ons telefoonnummer is 0800-0402 (gratis). 

Mobiel of tablet? 
Als het probleem zich voordoet op een mobiele telefoon of tablet, ben je ook van harte welkom bij mijn bellende collega's, maar je kan ook onze toestelhulp proberen. 

  1. Selecteer eerst jou apparaat > (onder het kopje E-mail) > Instellingen (KPN)mail controleren > Controleer of je mail in ingesteld als IMAP.
    1. Als dit zo is, verwijder dan het hele e-mailaccount. Je mails staan dan veilig in de cloud. 
      1. Als dit is gebeurd, kan je  ‘onder het kopje E-mail’ > kiezen voor ‘handmatig instellen’.
    2. LET OP: Als het is ingesteld als POP3, dan zou ik het niet verwijderen en het hier even aangeven.

Laat het maar weten als ik iets voor je kan betekenen.:wink:

@Lisa Lisa, contact opnemen lijkt me de beste oplossing.

Bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +28

@Annemariekpn 

Wat heeft het telefoontje naar KPN opgeleverd? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Annemariekpn Ik ben net als Noordzee benieuwd of mijn collega's je aan de telefoon hebben kunnen helpen. :blush:

Ikzelf heb ingesteld staan

Automatisch afmelden: nooit (onder instellingen Beveiliging)

Dat resulteert er tenminste in dat zolang de pc aanstaat én het tabblad met de KPN webmail open blijft je niet steeds opnieuw hoeft in te loggen. Bovenin de tab geeft ie aan als er nieuwe mail is, je hoeft dus niet steeds te kijken.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je een officiele licentie van Microsoft Outlook? Dan kun je het programma via internet opnieuw installeren. Vermoedelijk heb je dan een code nodig van Microsoft. Staat die op de originele verpakking? 

Ja maar krijg nog steeds het scherm inloggen, iedere keer dat terug ga naar mail om te kijken of er mail is omdat je geen seintje krijgt als er een nieuwe mail is binnengekomen, dus een keer  of 10 zie ik op een avond jet inlogscherm voorbij komen.

Wil je wel webmail gebruiken zonder iedere keer opnieuw inloggen? Open dan een tweede scherm voor internet. Dan laat je op het eerste scherm webmail gewoon open staan. 

@PeterG

Dat zei ik hierboven ook. Dat is vermoedelijk nog de beste oplossing. Maar het blijft een beetje behelpen. 

Reputatie 7
Badge +28

@Annemariekpn 

Ben je telefonisch nu naar tevredenheid geholpen? 

Of ga je toch maar een andere mailprogramma erbij nemen? 

 

Reageer