Beantwoord

Wachtwoord voor alias Freeler mailadres wijzigen

  • 3 December 2019
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb het wachtwoord voor mijn freeler emailadres gewijzigd. Voor dat adres heb ik ook een alias. Emails naar beide adressen ontvang ik op zowel het formele als het alias adres.

Nu lijkt het er op dat het wachtwoord voor de alias niet gewijzigd is. Ik krijg nu steeds een hinderlijke pop up (elke paar seconden) die vraag om het wachtwoord voor de alias en die niet het gewijzigde wachtwoord accepteert.

Op MijnKPN zie ik geen optie om het wachtwoord voor de alias te veranderen. Hoe kan ik dat doen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 7 December 2019, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Irene2019, goede vraag! Volgens mij moeten beide hetzelfde wachtwoord gebruiken. Mag ik eens met je meekijken? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Welke alias gaat het om? Wil je die onder ‘persoonlijke informatie’ zetten? Al deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jou en KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je op een andere manier contact met ons gehad? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Ik heb inderdaad contact gehad met KPN.

Er waren twee dingen die ik door elkaar haalde. Ik dacht dat ik op MijnKPN mijn wachtwoord voor mijn email had aangepast maar dat was het wachtwoord voor MijnKPN. En het wachtwoord voor mijn freeler emailadressen (de originele en de alias) blijk je tegenwoordig zelf niet meer te kunnen aanpassen. Dat kan alleen door op te bellen naar KPN en dan te zeggen (!) wat je voor wachtwoord wilt instellen. 

Weet zeker dat ik het een jaar geleden (of zo) nog wel zelf kon.

Het probleem is opgelost maar het feit dat ik mijn email wachtwoorden niet zelf kan beheren is wel heel vervelend. En een ander emailadres gaan gebruiken is net zo vervelend want dat is bij zoveel mensen en instanties (die ik ook niet allemaal geadministreerd heb, wie wel) bekend.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Irene2019 , op deze pagina voor KPN mail settings (https://email.kpn.com/) vind je onderaan een link “Login voor Freeler". Nog niet inloggen dus maar direct naar de link!

Via de link kom je op een tweede pagina Inloggen Freeler e-mail. Dan kan je inloggen met een Freeler account voor de e-mail instellingen. Is dat misschien de oplossing voor jou?

Reputatie 7
Badge +30

Kan je uit de voeten met de tip van Ruud? Ik ben benieuwd of dit de oplossing voor jouw probleem is! :-)