Beantwoord

Wachtwoord windows live mail

  • 3 August 2020
  • 4 reacties
  • 1656 keer bekeken

Mijn wachtwoord voor Windows Live Mail is gecodeerd ("bolletjes”). Ik wil het graag achterhalen en zichtbaar maken. Programma's die dat kennelijk mogelijk maken, o.a. Live Mail Password Descriptor v3.1 van Afterdawn  kan ik niet downloaden (foutmelding 403 - forbidden - geen toestemming). BulletsPassView van NirSoft geeft eenzelfde reactie. Mogelijk komt dat omdat KPN Veilig actief is. Mijn vragen zijn of beide programma's veilig zijn en zo ja, hoe ik ze wél gedownload kan krijgen? En of er eventueel nog andere manieren zijn om mijn wachtwoord van Windows Live Mail zichtbaar te krijgen.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 August 2020, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Barend54, nee de genoemde programma's zijn niet veilig en zeker niet voor ‘normaal’ gebruik bedoeld. 

Je kunt je wachtwoord opnieuw opvragen als het om een e-mail account gaat. Gaat het om een e-mail account? 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Barend54, welkom op het forum! Ik zou deze programma's inderdaad niet gebruiken. Als jij het wachtwoord van het e-mailaccount niet meer weet kun je deze via de MijnKPN resetten. Log daarvoor in op email.kpn.com met je KPN ID. Je krijgt dan al je e-mailaccounts te zien. Klik degene aan waarvan je het wachtwoord opnieuw wilt instellen. Op de pagina die dan volgt zit dan de optie om het wachtwoord te wijzigen. Je hoeft hiervoor het oude wachtwoord niet te kennen. Heb je meerdere mailadress waarvan je het wachtwoord wilt wijzigen kun je vervolgens teruggaan naar de lijst met accounts en de volgende aanklikken. 

Anneke-Anna en Erik; dank voor het meedenken, maar het gaat om het (gecodeerde) wachtwoord van de popserver, waarmee de mail binnen wordt gehaald. Daar heb ik nog steeds een probleem mee.

Reputatie 7
Badge +10

Anneke-Anna en Erik; dank voor het meedenken, maar het gaat om het (gecodeerde) wachtwoord van de popserver, waarmee de mail binnen wordt gehaald. Daar heb ik nog steeds een probleem mee.


De pop3 zit een e-mailadres aan vast, puntje@kpnmail.nl dat e-mailadres kun je het wachtwoord online opnieuw herstellen in de link van @Erik_ 

Als je pop wil blijven gebruiken zorg er dan voor dat in de instellingen ‘verwijderen van de server’ op ‘nooit’ staat. 
Daarbij is de ondersteuning voor windows live mail stopgezet vanuit Microsoft. Grote kans dat windows live mail binnenkort niet meer werkt. 

*toevoeging, het wachtwoord kun je niet zichtbaar maken in je e-mailprogramma, en dat is maar goed ook ;-) Waarom zou je dat überhaupt willen.